Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jurjenz
Berichten: 185
Lid geworden op: do sep 03, 2015 10:39 pm
Locatie: Groningen

Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Bericht: # 163622Bericht jurjenz »

Hoi allemaal,

Ik ben er niet helemaal zeker van of ik het tandwiel voor de ontsteking nu juist heb? Willen jullie even meekijken?

Afbeelding
Afbeelding

(baai)
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Bericht: # 163625Bericht harbourseal »

Zoals je hem getekend hebt staat het grootste deel van de meenemer van het vliegwiel af.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
jurjenz
Berichten: 185
Lid geworden op: do sep 03, 2015 10:39 pm
Locatie: Groningen

Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Bericht: # 163627Bericht jurjenz »

Ik zat er dus naast.. (uhh) Ik kreeg onderstaand toegestuurd, opgelost zo :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Bericht: # 163633Bericht harbourseal »

Dit laatste plaatje dat je van Angel gekregen hebt, is wel van een Cleonblok.
Gelukkig draait de verdeler dezelfde kant op bij een Ventoux blokje dus de plaatsing is goed zoals hij in die tekening staat.

Succes met de verdere opbouw
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Correct plaatsen ontsteking tandwiel 845cc

Bericht: # 163661Bericht Bertje »

Heren,

Het tandwiel moet misschien wel onder 60 graden worden geplaatst, maar omdat het een schuine vertanding heeft verdraait het bij het zakken. Bij de Cleon-motor (1100cc) moet het uiteindelijk haaks uitkomen (zie onderstaande), bij de Billancourt (850cc) is het meen ik niet anders.

Test: 1e cilinder (vliegwielzijde) in compressiestand zetten (dus sleufje op vliegwiel in lijn met markering op versnellingsbak én beide kleppen dicht, anders zit je er 1 krukasomwenteling naast) en dan kijken of de rotor van de verdeler inderdaad naar het contactpunt in de verdelerkap wijst van de bougie van cilinder 1.

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie