Vacuumvervroeger lurken

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Vacuumvervroeger lurken

Bericht: # 135505Bericht Hanz »

Nu ben ik op zich niet zo van het [~] maar als ik het doe bij onderstaande vacuumvervroeger (van een Femsa DF4-61) dan gebeurt er dus helemaal niets. Ik neem aan dat het staafje aan de rechterkant zou moeten gaan bewegen? Is zo'n ding te repareren of los te krijgen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: lurken

Bericht: # 135511Bericht Rutger-peer »

Dat staafje zou idd moeten bewegen, of je er nu aan zuigt of er op blaast. Het moet niet vacuum trekken (er zit een klein gaatje in het membraam), anders zou je geen effect hebben van verschillende toerentallen, maar zou het membraam binnen no-time volledig op zijn max zitten en zou het geen verschil maken of je wel of niet toeren maakt. Dus hij hoort "lek" te zijn, maar die van jou is dus te lek. Repareren kon dacht ik niet, maar je kunt hem eens proberen uit elkaar te halen en te kijken hoe het er bij ligt...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: lurken

Bericht: # 135527Bericht Hanz »

helaas, open maken lijkt er niet in te zitten, dus nogmaals: is zoiets los te krijgen?
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: lurken

Bericht: # 135530Bericht deutz »

Die van mij heb ik ook stuk gehad (duccelier), bij de plaatselijke Peugeot dealer eens gevraagd of ze dat nog hadden, zat ook op de wat oudere Peugeots, en jawel hoor!!hoeveel ik er wilde hebben?
Nou, aan 1 had ik wel genoeg, een paar weken later voor een mede club lid ook eens gevraagd en niets meer, hadden ze de overige 5 maar weggegooid!!!!!
Het beste bij een kleine Renault/Peugeot misschien ook wel Citroen garage eens vragen!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: lurken

Bericht: # 135531Bericht Rutger-peer »

Zie ze ook niet te koop bij r-quatre.nl ... misschien Franzose of Melun retro passion? Heeft Harry niets liggen?
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: lurken

Bericht: # 135532Bericht Hanz »

Nee, helaas. Franzose heeft een complete verdeler nieuw (maar verkeerde type) voor 300-zoveel euri, Melun heeft hem niet. Harry houdt bij mijn weten het forum goed bij maar ik zal hem nog eens apart benaderen. Op naar 't spaanse forum maar.
Plaats reactie