Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar de argumenten ervoor (of -tegen) ken ik nietTweety schreef:Als ik het goed begrepen heb is Femsa een beetje ruk
welke puntjes voor een FEMSA?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
Omdat je er moeilijk bij kan om af te stellen/in te bouwen en omdat de plastic vervroegingspotjes vaker en vooral een stuk eerder lekken als de metalen versies van de andere merken die ook gebruikt worden, Ducelier, Magneti Mirelli, Bosch, eh, welke hebben we nog....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
Dat die puntjes onder een plaat zitten die je los moet schroeven om de puntjes te vervangen is idd nogal suf. Aan de andere kant, stellen gaat best eenvoudig als de puntjes erin zitten.
Dat van die vervroegingspotjes wist ik niet. Hoe kan je ook alweer controleren of die stuk zijn?
Dat van die vervroegingspotjes wist ik niet. Hoe kan je ook alweer controleren of die stuk zijn?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
verdelerkap eraf, ogen op het binnenwerk gericht, slangetje aan de ene kant aan dat potje, de andere kant in je mond en dan eens lekker eraan lurken (zuigen); als 't niet kapot is moet je zien dat de boel beweegt... omdat het een "vervroeger" heet doet het heel simpel de puntjes op een vroeger moment open gaan dus dat is gemakkelijk om dan het plaatje waar de hele handel op zit wat te verdraaien....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
als ruk..... een negatieve kwalificatie is snap ik die niet helemaal. Mechanisch is de FEMSA beter omdat de verdeleras veel beter en hoger gelagerd is. Je moet daar natuurlijk wel een druppeltje olie aan doen, en een likje homokyneetvet (= molykote) om het nokje smeren.Als ik het goed begrepen heb is Femsa een beetje ruk... (zoiets als een Luk koppelingsplaat...) misschien is het de moeite waard om te kijken of je ergens een Ducellier kan vinden...?
Ook kun je de punten wel 2x vlakken omdat ze zo robust zijn.
FEMSA .... for real men
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
Ha! Als tweevoudig FASA-rijder mag ik dat natuurlijk graag horen!
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: welke puntjes voor een FEMSA?
Heeft iemand toevallig nog een werkende vacuumvervroeger liggen van onderstaand type (DF4-61)? Denk dat die van mij wijlen is.