bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOVE
Berichten: 93
Lid geworden op: wo nov 16, 2016 2:33 pm
Locatie: Oostende

bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166266Bericht JOVE »

Ik heb de contactklemmen onder de bumper vernieuwd, de meter onder stroom gezet en die slaat volledig uit.
Als ik de tank volledig vul, geeft de meter iets meer dan de helft aan. Met 12l in benzinetank slaat de meter helemaal niet uit. Iemand enig idee waar het euvel te zoeken is? Vlottermechanisme defect?
Alle hulp is welkom
Thanks, Johan
Renault 4 - Rodeo 5 -Solex 2200-3800-5000
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166268Bericht Tweety »

vermoedelijk de klem op de vlotter, niet de vlotter zelf, maar de tank moet er wel even onderuit om er bij te kunnen. 't kan evt ook draadbreuk zijn tussen de linker achterkant en de vlotter, of inderdaad de vlotter zelfs. hoe dan ook de tank moet eronderuit en dan doormeter of dmv uitsluiting door vervanging.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166271Bericht Bertje »

Vlottertje lek? Slecht contact op de potmeter (schuifweerstand)?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166273Bericht dick holtrop »

bij mij geeft hij ook niet goed aan maar dat komt omdat de tank niet origineel past bij het dashboard.

de vlotter moet wel het juiste signaalgeven, en de meter in het dashboard moet dit wel juist vertalen.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166278Bericht Tweety »

dick holtrop schreef:bij mij geeft hij ook niet goed aan maar dat komt omdat de tank niet origineel past bij het dashboard.
Daar heb ik wel een passende oplossing voor.
dmv en transistor en een paar kleine weerstandjes is de originele vlotter goed te emuleren, 't is wel een beetje maatwerk, maar de kosten zijn hoogstens een euro.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166279Bericht R4F6GTX Automaat »

heb je ook een oplossing om de benzinemeter te gebruiken voor de lpg meter? (ik heb dat ooit gezien dat ze dat bij een Amazone gemaakt hadden...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166283Bericht Tweety »

R4F6GTX Automaat schreef:heb je ook een oplossing om de benzinemeter te gebruiken voor de lpg meter? (ik heb dat ooit gezien dat ze dat bij een Amazone gemaakt hadden...)
moet in principe geen probleem zijn, volgens mij werken die meters volgens het zelfde principe, dmz een verschil in weerstand vd vlotter (of drukmeter, maar volgens mij zit er een vlotter in zo'n tank) minimale & maximale weerstand van zowel het origineel (benzinetank) als de optie (lpg-tank) zijn de enige gegevens die je daar voor nodig hebt.
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: bezinemeter geeft verkeerde inhoud aan.

Bericht: # 166554Bericht Tweety »

Paul je hebt me geinspireerd om daar een apart Topic aan te wijden.
Plaats reactie