Benzinemeter werkt onregelmatig

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOVE
Berichten: 93
Lid geworden op: wo nov 16, 2016 2:33 pm
Locatie: Oostende

Benzinemeter werkt onregelmatig

Bericht: # 165486Bericht JOVE »

Mijn benzinemeter soms werkt niet, Kan iemand me laten weten hoe ik het gemakkelijkst bij de vlotter van de benzinetank kan komen om het contactte controleren? ook mijn garagist weet het niet. Foto's zijn Welkom. R4L 1985
Renault 4 - Rodeo 5 -Solex 2200-3800-5000
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Benzinemeter werkt onregelmatig

Bericht: # 165487Bericht Hanz »

Ik zeg de aarde
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Benzinemeter werkt onregelmatig

Bericht: # 165488Bericht Tweety »

Ik denk de draad tussen de boom vh linker achterlicht en de tank (misschien 't stekkertje), 't is niet supper ingewikkeld, maar de tank moet los als je bij de vlotter wil komen, das 't makkelijkst bij vrijwel lege tank. Vlotter zelf kan haast niet stuk, dus als je dat doet trek dan een verse draad van de vlotter naar het linker achterlicht, origineel loop die door de linker achter balk, en daar zit dan nog een stekkertje, wat was de kleur ook weer ? oranje ? dan is dat als oorzaak uitgesloten, blijft natuurlijk de mogelijkheid van slechte aarde op het dashbord :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Benzinemeter werkt onregelmatig

Bericht: # 165498Bericht Bertje »

Er komt een oranje draad van de bovenkant van de tank die langs de linker achterbalk idd tot bij de bumper onder het linker achterlicht loopt. Die zit met een schuifstekker aan de rest vd kabelboom vast. Stekker even loshalen, opfrissen, invetten, en weer vastzetten.

NB Deze oranje draad zit met een schuifstekker aan de vlotter vast, maar dat is een plek waar er niet echt vocht of viezigheid bij kan komen, dus de kans dat daar een slecht contact ontstaat is niet zo groot.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Boss
Berichten: 126
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 10:09 pm

Re: Benzinemeter werkt onregelmatig

Bericht: # 165510Bericht Boss »

Ik had enige tijd geleden hetzelfde probleem en bij mij lag het aan de connector op het dashboard. De stekkertjes in de connector worden broos en breken spontaan en geven dan slecht contact.
Het is maar een idee, geen idee of het bij jou ook zo is?
Plaats reactie