Incontinente carburateur...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161580Bericht JelleP »

De klachten waren in mijn geval nogal vaag en kwamen zonder aanwijzing op. Inmiddels gaat het alweer ruim een maand goed na het vervangen van het ringetje zonder enig probleem en heb ik ook geen benzinewalm meer na een rit. Het lijkt er dus op dat hier een lekje zat en de vlotternaald de toevoer niet kon stoppen met overstroming tot gevolg. 1,25 mm voor de vlotternaaldpakking lijkt mij wat dun, ik heb er 1,5 inzitten en de sleutelboeken hebben het over 1,6. Ik zou het ringetje sowieso eens vervangen, wie weet helpt het. Wel een nieuwe gebruiken van zacht metaal (ik heb koper), dan heb je de beste kans dat het goed afsluit.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161584Bericht Hanz »

Voor een 800 motor is 1.25 de voorgeschreven maat aldus de MR.
Ringetje vervangen door een nieuwe maar het probleem blijft. Ook hier opeens opgetreden.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161589Bericht Bertje »

Als de brandstof door het ontluchtingsgaatje naar buiten komt, dan kan het niet anders of de brandstoftoevoer wordt niet goed afgesloten. Bij de Zenith 28IF kan dit door overdruk in het brandstofsysteem komen, zie Kluwer paragraaf 12.8. Misschien een klein retourleidinkje overwegen, zodat er niet te veel druk in de leiding tussen pomp en carb ontstaat?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161590Bericht Hanz »

Tsja, met alle respect voor Renault en dank voor de tip, maar dat vind ik symptoombestrijding - eerst deed het ding het wel. En bovendien gaat het bij mij met koude motor ook al fout.
Dus: ondanks dat vlotter en naald goed lijken, toch vervangen.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161592Bericht Bertje »

Wat jij wil. Zou ook kunnen werken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161602Bericht Hanz »

Probleem opgelost, bleek toch een lekke vlotter...
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161606Bericht JelleP »

Hoe merkte je dat? Zat het plastic drijvertje daadwerkelijk vol benzine?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161608Bericht Hanz »

Hij klotste een beetje als je hem bij je oor heen en weer beweegt
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161614Bericht Bertje »

Fijn dat je t gevonden hebt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161615Bericht Hanz »

Ja ik ben er ook wel blij mee. Ik was eerst alleen op zoek gegaan naar uiterlijke schade aan de vlotter, barstjes en zo, en heb helemaal niet geprobeerd uit te vinden of er nou benzine in het ding zat of niet.
Lessons learned...
Nu nog een nieuwe 45 hoofdsproeier erin want die bleek bizar genoeg te ontbreken, net zoals in het ter beschikking gestelde reserve-exemplaar
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161626Bericht Bertje »

45 hoofdsproeier? Da's eerder 90 of zo bij een Zenith 28 IF
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161630Bericht Hanz »

Ik had het afgekeken van http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... icle&id=47" onclick="window.open(this.href);return false; :
de 'gicleur principal' of 'gicleur de ralenti' is 45
de 'glicleur d'alimentation' is 90

hieronder de beschrijving uit de onvolprezen MR147:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161631Bericht Bertje »

In het nederlands spreekt met van hoofdsproeier en remluchtsproeier. Maar gezien de franse termen snap ik de verwarring nu.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161632Bericht RVIER »

heren,

g ralenti = stationair--> stationaire sproeier
V ventilation is de remluchtsproeier maar die is vast
Gg is de hoofdsproeier
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Incontinente carburateur...

Bericht: # 161633Bericht Hanz »

Hoe het ook zij, dankzij het onvolprezen Voormalig Steunpunt NO aka Harry Velthuis binnen een dag in het bezit van de juiste sproeier.
Plaats reactie