onvoldoende benzinetoevoer?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Boss
Berichten: 126
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 10:09 pm

onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155361Bericht Boss »

Ik heb reeds enkele weken het probleem dat de r4 tijdens het rijden plots hevig begint in te houden of zelfs uitvalt.
De renaultgarage heeft carburator+ benzinepomp gereinigd en rotor+verdelerkap vervangen. Nieuwe bougiekabels gaven geen verschil dus deze zijn niet vervangen. Nu vroeg ik me af of het normaal is dat er bijna geen benzine in het filtertje (op kleppendeksel)staat?
Benzinepomp heb ik juist zelf ook nog gedemonteerd en ik zie niets abnormaals, het membraan is gewoon heel.
Iemand een idee?

groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155363Bericht Hanz »

Je zou even kunnen kijken of de benzinepomp genoeg brandstof levert door de slang naar de verdeler los te halen. Dan moet het eruit gutsen. Als dat gebeurt doet a) de benzinepomp het en b) de leiding zit niet verstopt.
Andere mogelijkheid is dat de bobine niet helemaal goed meer is, en als hij warm wordt minder goed functioneert.
Nog een andere mogelijkheid is dat de carburateur niet helemaal jofel is. Trekt hij misschien valse lucht langs de voet?
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155367Bericht dick holtrop »

de bobine kan ook het probleem zijn, als hij nog koud is werkt hij prima, bij warm wordn ontstaan er problemen,

of je benzine leiding zit te dicht op het blok, je krijgt dan luchtbellen in leiding

groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155368Bericht deutz »

Tank ontluchting goed? carb. beluchting goed?
Aanzuig slang niet geknikt of lek?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Boss
Berichten: 126
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 10:09 pm

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155371Bericht Boss »

Ok, daar kan ik weer mee aan de slag. Ik heb echt de indruk dat er luchtbelletjes in het filter komen en het staat altijd bijna leeg. Hoe is dat bij jullie? Kan het misschien fout gaan bij de aanzuiging in de tank?

Alvast bedankt voor de vele en snelle reacties!
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155372Bericht deutz »

Aanzuiging in de tank komt zelden voor, meer de slang koppelstukken die van tank
naar slang/leiding gaan en van de benz.pomp aansluiting, daar zit ook zo,n slangetje.
Vaak zit er in de carb. aansluiting waar de benz. slang op komt ook een zeefje, draai die
maar eens los.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155373Bericht roberto »

Als er na alle adviezen nog steeds te weinig benzine is bij de carburateur dan zou ik eens gaan denken aan een nieuwe benzine leiding die zijn van metaal en er kan corrosie ontstaan ook in de binnenkant van de leiding door het vocht in de tank, 3,5 m koperen leiding 6 mm.

Afbeelding
Boss
Berichten: 126
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 10:09 pm

Re: onvoldoende benzinetoevoer?

Bericht: # 155568Bericht Boss »

Het probleem lijkt eindelijk opgelost te zijn. Het lag uiteindelijk aan een defecte condensator.
Bedankt voor het meedenken allemaal,

groeten, Jeroen
Plaats reactie