Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Ik ben bezig om een Renault 6 helemaal zomerklaar te maken. Heb de complete ontsteking vervangen, maar nu viel me op dat er in de leiding vanaf de benzinepomp naar de carburateur redelijk wat luchtbellen meekomen.
Is dat normaal? Of is de benzinepomp toe aan een revisie?
Is dat normaal? Of is de benzinepomp toe aan een revisie?
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Dat lijkt me niet goed... Zou een kapot membraan kunnen zijn, maar dan moet de benzinepomp ook lekken, lijkt me, dus veeg hem eens schoon en kijk of-ie droog blijft.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
waar zie je die luchtbellen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Hij zag er redelijk droog uit, maar ik zal er eens naar kijken!Bertje schreef:Dat lijkt me niet goed... Zou een kapot membraan kunnen zijn, maar dan moet de benzinepomp ook lekken, lijkt me, dus veeg hem eens schoon en kijk of-ie droog blijft.
Zoals in mijn post staat, in de leiding tussen de benzinepomp en de carburateur. Die is doorzichtig.R4F6GTX Automaat schreef:waar zie je die luchtbellen?
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Die lucht bellen zouden best normaal kunnen wezen, zo'n doorzichtige leiding is niet standaard natuurlijk.. maar in het benzinefilter blijft meestal ook een grote lucht bel zitten... extra lucht in de carburateur (is niet zo veel natuurlijk) maakt waarschijnlijk niet zoveel uit, is wel een beetje vreemd, want waar komt dat dan vandaan..
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Is die slang vanaf de benzinepomp nog een beetje soepel, of helemaal verhard?
Je zou aan een haarscheurtje kunnen denken net boven de aansluiting. Dan zou daar de lucht meegezogen kunnen worden.
T'is maar een idee.
Benzineslangen zijn van benzine bestendig rubber en niet van doorzichtig plastic.
Je zou aan een haarscheurtje kunnen denken net boven de aansluiting. Dan zou daar de lucht meegezogen kunnen worden.
T'is maar een idee.
Benzineslangen zijn van benzine bestendig rubber en niet van doorzichtig plastic.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Zou 't inderdaad wel even nakijken, klinkt niet standaar
Just being casual is being special nowadays.
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Als er in die slang een haarscheurtje zou zitten komt er benzine door naar buiten, er staat een behoorlijke druk op!
Zoeken naar de luchtbelletjes aan de aanzuigkant van de benzine pomp!
Kan zijn ergens vanaf de tank tot en met aan de benz. pomp!
gr.Jan.
Zoeken naar de luchtbelletjes aan de aanzuigkant van de benzine pomp!
Kan zijn ergens vanaf de tank tot en met aan de benz. pomp!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
had ik vroeger in mijn expres ook, zijn ook transparante benzineleidingen, en ik zag er ook luchtbellen in
na lang zoeken bleek het de afdichtingsring van de vlotter te zijn die versleten was.
mvg, silvio
na lang zoeken bleek het de afdichtingsring van de vlotter te zijn die versleten was.
mvg, silvio
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Dank voor de suggesties! Ik zal er binnenkort eens naar gaan kijken.
Kan dit ook tot gevolg hebben dat de auto af en toe wat inhoud tijdens het rijden? Als hij koud is, heb je nergens last van, maar als de motor warm is (na zo'n 10-15 min rijden) houdt hij af en toe wat in, als je wat gas geeft. Alsof hij tegengehouden wordt door een toerenbegrenzer, zo voelt het.
- onsteking is nieuw, werkt prima
- de timing staat goed
- kleppen zijn gesteld.
Kan dit ook tot gevolg hebben dat de auto af en toe wat inhoud tijdens het rijden? Als hij koud is, heb je nergens last van, maar als de motor warm is (na zo'n 10-15 min rijden) houdt hij af en toe wat in, als je wat gas geeft. Alsof hij tegengehouden wordt door een toerenbegrenzer, zo voelt het.
- onsteking is nieuw, werkt prima
- de timing staat goed
- kleppen zijn gesteld.
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Een nieuw benzinefiltertje ertussen, dan los je het mogelijke probleem van de lucht ook op!
Inhouden kan zoveel oorzaken hebben, luchtfilter, vuile carburateur en reeds eerder op dit forum besproken restricties in slangen.
Inhouden kan zoveel oorzaken hebben, luchtfilter, vuile carburateur en reeds eerder op dit forum besproken restricties in slangen.
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
Het vreemde was dat ik niet kan vinden waar het benzinefilter zit... Wordt dat niet opgevangen door de filters in de benzinepomp?Rudi schreef:Een nieuw benzinefiltertje ertussen, dan los je het mogelijke probleem van de lucht ook op!
Inhouden kan zoveel oorzaken hebben, luchtfilter, vuile carburateur en reeds eerder op dit forum besproken restricties in slangen.
Ik zal de carburateur eens goed gaan bekijken, het luchtfilter is pas nog vervangen, en aangezien hij vorig jaar nog goed liep zullen de slangen niet opeens problemen geven.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
er zit geen filter in de benzinepompL0we schreef: Wordt dat niet opgevangen door de filters in de benzinepomp?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
@ LOwe
Aan de voorkant boven op je kleppendeksel zou het brandstoffilter moeten liggen.
Aan je eerdere verhaal te horen heeft je voorganger de oude benzineslang tussen de brandstofpomp en de carburateur vervangen door iets dat niet origineel is.
In sommige 4tjes zit er ook nog een filter voor de brandstofpomp.
Maar bij de meeste alleen tussen de carburateur en de pomp.
Dat verklaard dan nog niet de lucht die meekomt vanuit de brandstof pomp.
idd eens op zoek naar een probleem voor de pomp.
Of misschien de pomp vervangen voor een nieuwe. Ook dat zijn de grootste kosten niet.
succes, Robert
Aan de voorkant boven op je kleppendeksel zou het brandstoffilter moeten liggen.
Aan je eerdere verhaal te horen heeft je voorganger de oude benzineslang tussen de brandstofpomp en de carburateur vervangen door iets dat niet origineel is.
In sommige 4tjes zit er ook nog een filter voor de brandstofpomp.
Maar bij de meeste alleen tussen de carburateur en de pomp.
Dat verklaard dan nog niet de lucht die meekomt vanuit de brandstof pomp.
idd eens op zoek naar een probleem voor de pomp.
Of misschien de pomp vervangen voor een nieuwe. Ook dat zijn de grootste kosten niet.
succes, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Lucht in leiding tussen benzinepomp en carburateur
heren,
lucht in de slang of het filter is het probleem niet. Zeker als je er een filter tussen hebt zitten krijg je die vaak niet goed ontlucht.
De benzine stroomt gewoon in de vlotterkamer
vr gr Fons
lucht in de slang of het filter is het probleem niet. Zeker als je er een filter tussen hebt zitten krijg je die vaak niet goed ontlucht.
De benzine stroomt gewoon in de vlotterkamer
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)