Ophangrubbertjes radiateur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167938Bericht Bertje »

Tip voor wie de ophangrubbers van zijn radiateur (Cleon motor) wil vervangen:

Kabeldoorvoering Klem-Ø (max.) 10 mm EPDM Zwart PB Fastener MF-M20-EB 1 stuks
https://www.conrad.nl/nl/kabeldoorvoeri ... 38250.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167940Bericht R4F6GTX Automaat »

blijven die goed door het gewicht van een (volle) radiateur te dragen en kunnen die tegen de trillingen ervan of is dat om ze elke paar maanden te moeten vervangen? ziet er niet degelijk uit en voor de puristen hier die willen toch niet zulke aftermarket-zooi erin hebben; volgens mij kun je ze beter in het magazijn gaan halen, daar liggen er vast nog wel....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167941Bericht JelleP »

Mijn mening: aftermarket is soms wel degelijk beter dan NOS omdat dat laatste soms al 30 jaar op de plank ligt. Tijdje terug mijn contactpuntjes vervangen door NOS, plastic isolatie om het draadje bleek inmiddels zo broos dat ie na een paar weken brak en op onverwachte momenten sluiting maakte waardoor de ontsteking wegviel. Had ik aftermarket gepakt, dan had ik me een paar weken van vertwijfeld speuren naar de oorzaak bespaard. Ik vraag me dus ook af wat de kwaliteit is van rubberen onderdeeltjes die al zolang geleden geproduceerd zijn.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167942Bericht R4F6GTX Automaat »

Tja, die mening is je eigen keuze; dergelijke nieuwe onderdelen zijn vaak van goeikope Chinese reproductie die niet lang meegaan maar dat is ook hun opzet niet, als het maar werkt op dat moment dan is het prima, of je er zolang mee doet als het originele spul is te betwijfelen. (recente ervaring bobine, contactset, condensator, verdelerkap, bougie kabels, nog geen 3 maanden uitgehouden en dus je kan weer alles vernieuwen plus het gestress dat dit allemaal niet kapot kan zijn want het zit er pas op...wel dus) eigen ervaring zegt electro dingen dat je zeker geen (Chinese ) aftermarket spullen moet gebruiken want je blijft aan de gang met die troep, ja, echt troep. en zoals die dingen van de topicstarter lijken me niet dat ze voor dergelijke acties zijn ontworpen en dus ook niet goed te gebruiken zijn...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167943Bericht Bertje »

Sinds wanneer ben jij purist, Paul...?
Ik schreef toch "voor wie ze wil vervangen"; ik doe geen uitspraken over wat voor mensen dat zijn.
De originele rubbers waren bij mij zo bros geworden dat ze niet meer functioneel waren. "Nieuwe" ouwe rubbers vond ik geen oplossing, rubber veroudert nu eenmaal.
Dit zijn stevige rubbers, op de foto is "made in Germany" te lezen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
SanderRenault4
Berichten: 362
Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167946Bericht SanderRenault4 »

ziet er goed uit ik heb ook aan zo iets gedacht ziet er het zelfde uit als die van een zundapp tank maar dan iets groter en als die kleine rubbers een volle zundapp tank kunnen dragen kunnen de grotere zekerweten een radiator dragen het heeft niks te houden
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167952Bericht R4F6GTX Automaat »

ik hoef geen "purist" te zijn om spullen in mijn auto te gebruiken alleen voor de 'looks'; het 'aankleden' zoals zwaailamp en antennes etc is maar buitenkant, om aan te kleden dus, voor het "oog" (en soms hart) maar ik ga geen technische dingen of dingen veranderen zoals jij oppert, rubbertjes bedacht om snoertjes ergens door te voeren zijn niet bedacht om langer een radiator op z'n plek te houden, dat gaat dus niet lang mee. bekijk ze maar eens als je een paar maandjes verder bent; als er dan nog iets van over is, denk maar eens als weer verandering, grote temperatuurveranderingen, vocht... jammer van je mooie F6 die je nu hebt, als er dergelijke onderdelen gebruikt zijn is de uitstraling niet wat het moet voorstellen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167960Bericht Bertje »

Dan zul je wel blij zijn dat die rubbers niet in m'n F6 zitten (moon)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 167961Bericht R4F6GTX Automaat »

waarom niet?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ophangrubbertjes radiateur

Bericht: # 169177Bericht Bertje »

Inmiddels zijn we een paar maanden en tientallrn graden verder:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie