Ombouw 850 naar 1100
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ombouw 850 naar 1100
Wat voor meerwerk is het om in plaats van een 850 motor terug een 1100
motor in te bouwen?
En wat zouden de nadelen kunnen zijn.
Wie weet raad?
motor in te bouwen?
En wat zouden de nadelen kunnen zijn.
Wie weet raad?
850 naar 950
het is een 950cc blok dat ingebouwd moet worden,groeten Rob
Oei..als dat 950 blok een cleonfonté blok is, net zoals d 1100cc, dan moet je volgende doen:
- andere bak
- andere motorsteunen
- andere radiator (incl steuntjes)
- andere koppelingskabel
- misschien andere gaskabel
Voor zover ik het me kan bedenken is dit wel het minimale.
Is als je de onderdelen hebt niet echt heeel veeel werk. Blok en bak naast e auto aan elkaar maken.
oude blok eruit. (leeg en osmaken koeling, assen eruit dus ook de bakolie)
andere motorstuenen bevestigen
nieuwe blok erin
koeling aansluiten en hoppa.
assen terug zetten + bak met olie vullen
koppelingskabel aansluiten en andere kabels
Klaar! moet in weekend lukken.
Nadelen? .... het is nog geen Alpine misschien?
Succes.
- andere bak
- andere motorsteunen
- andere radiator (incl steuntjes)
- andere koppelingskabel
- misschien andere gaskabel
Voor zover ik het me kan bedenken is dit wel het minimale.
Is als je de onderdelen hebt niet echt heeel veeel werk. Blok en bak naast e auto aan elkaar maken.
oude blok eruit. (leeg en osmaken koeling, assen eruit dus ook de bakolie)
andere motorstuenen bevestigen
nieuwe blok erin
koeling aansluiten en hoppa.
assen terug zetten + bak met olie vullen
koppelingskabel aansluiten en andere kabels
Klaar! moet in weekend lukken.
Nadelen? .... het is nog geen Alpine misschien?
Succes.
Laatst gewijzigd door Jan-San op wo jul 09, 2008 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F16 Alpine vliegt prima!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad