Slijm in T-stukje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Slijm in T-stukje

Bericht: # 87041Bericht Ivo 4 »

Er komen geen grijze wolken uit de uitlaat, de motor loopt goed, maar heb wel van dat geel bruine slijm steeds in het T-stukje op de kleppendeksel. Hoe kan dit :-?

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 87043Bericht Rodeo-6 »

verkouden ?
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 87045Bericht 4TL »

Dat is condens of koelwater.
Proef er maar eens aan, als het zoet is, dan is het koelwater.
In dat geval is je koppakking al lek of hij staat op springen.
Is het niet zoet, dan is het condens. veroorzaakt door een verkeerde of kapotte thermosstaat of doordat je te korte afstanden rijd waardoor de motor niet op temperatuur komt.
Clio '98
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 87055Bericht hankleinjan.nl »

Kijk ook eens onder de olievuldop. Daar zit indien er korte afstandjes worden gereden ook vaak van die wit-bruinige sludge. Maar in een vervelender geval kan het ook zijn dat de koppakking (weer) lek is!
(
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 87059Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb dat soort mayo ook...maar gelukkig alleen 's winters. Ik vermoed dat het met de lage temperatuur te maken heeft waardoor de waterdamp in de carterrruimte sneller condenseert. Zomers is het weer prachtig schoon.
Die waterdamp ontstaat bij de verbranding en ik denk dat er altijd wat langs de zuigers in het carter terecht komt, getuige ook de noodzaak van carterontluchting.
Of deze theorie helemaal goed is weet ik niet. Je zou namelijk ook kunnen zeggen dat de temperatuur van de olie zich aanpast aan de koelwatertemperatuur, en die zou toch niet te veel mogen zakken in de winter, want dan sluit de thermostaatklep, tot de temp weer in de tachtig graden is. Kortom, ik kan het niet helemaal verklaren.
Nou wordt er wel aangeraden om 's winters de radiator voor de helft af te dekken, dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik kan niet vertellen of dat de geniale oplossing is.
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 87066Bericht Ivo 4 »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog geen "mayo" onder de vuldop gezien, het zit echt in het t-stukje. Omdat de motor verder goed loopt wacht ik voorlopig maar het wat warme voorjaar af en houdt het in de gaten.
Hopelijk is het niet weer de koppakking Han! :)

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 87071Bericht jbeekmann »

Als het de koppakking toch mocht zijn, dan is er iets mis met de kop, of hij is niet goed gemonteerd, of hij is niet netjes nagetrokken. Een viertje heeft daar anders niet zo vaak problemen mee. één keer oké, maar dan is het toch wel klaar in de levensloop van zo'n blokkie.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 87078Bericht hankleinjan.nl »

precies
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Plaats reactie