Startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Startmotor

Bericht: # 86373Bericht Robo »

Ik heb problemen met het uitbouwen van de startmotor, het gaat om een 1108cc motor. Na het verwijderen van de luchtfilter, los halen van deel van de uitlaat en het loshalen van de stuurstang dit alles om ruimte te winnen. Kan ik wel de startmotor losdraaien, maar nog steeds niet eruit halen. Wie kan mij vertellen wat ik nog meer los moet halen of verwijderen.

De startmotor wil wel draaien maar krijgt de motor niet rond, aan de accu licht het niet, want met startkabels krijgt hij de motor ook niet rond.
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 86374Bericht Rodeo-6 »

water op je zuigers ......... :cry:
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 86375Bericht Le Car »

(ehh)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 86386Bericht brecht »

alle drie de bouten aan de vliegwiel kant van de startmotor los kunnen halen? alvast gefeliciteerd, want dat is een *&^klus.

Op mijn F4 zit achterop de startmotor nog een extra bevestigingsbeugel naar het frame, misschien dat jij die ook nog vast hebt zitten?
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Bericht: # 86396Bericht Robo »

brecht schreef:alle drie de bouten aan de vliegwiel kant van de startmotor los kunnen halen? alvast gefeliciteerd, want dat is een *&^klus.

Op mijn F4 zit achterop de startmotor nog een extra bevestigingsbeugel naar het frame, misschien dat jij die ook nog vast hebt zitten?
Er zaten 2 bouten bovenaan, toen ik deze los had kon ik de startmotor van het blok afnemen, alleen zit er nog een beugel (motorsteun??) in de weg om de startmotor eruit te halen.
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 86399Bericht R4F6GTX Automaat »

Motorsteun zelf laten zitten maar die kwart-ronde steun die a.h.w. over de startmotor heen loopt moet je wel weghalen. Dat ding waar ook de koppelingskabel aan zit. Als dat weg is heb je aan beide zijden een halve mm speling, net genoeg dus om ´m eruit te frotten.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 86401Bericht brecht »

Die kwart ronde moet idd ook los om hem er uit te krijgen.

maarehh nadat je twee bouten had losgedraaid kon je de startmotor al loskrijgen? Daar horen er 3 te zitten... (ehh)
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 86402Bericht cees en jantine »

brecht schreef:Die kwart ronde moet idd ook los om hem er uit te krijgen.

maarehh nadat je twee bouten had losgedraaid kon je de startmotor al loskrijgen? Daar horen er 3 te zitten... (ehh)
die van mij heb ik ook met maar 2 bouten vastgezet..gaat tot op heden goed (ehh)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 86403Bericht R4F6GTX Automaat »

2 gaat ook wel maar het kan natuurlijk afbreken... het is niet voor niets dat er 3 op horen... 2 diagonaal zou eventueel wel kunnen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 86404Bericht cees en jantine »

bij mij zit er aan de achterzijde nog zo'n steun, dus denk dat het wel meevalt.
heb een lange startmotor trouwens, voorheen een korte(die is overleden) en die had dat niet..maar dat is logisch want die is korter :roll:
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86407Bericht Willem de Zwijger »

Na tips in een ver verleden heb ik ook de startmotor met twee bouten vastgezet, omdat dat het evt toekomstige sleutelen bij vervanging ernstig vergemakkelijkt. Gaat prima tot dusver...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 86408Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik denk niet dat er iemand zal zijn die je daarvoor op je kop geeft;
Tip: met 1 boutje blijft ie ook wel hangen hoor... Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Re: Startmotor

Bericht: # 86851Bericht Robo »

:D Het is gelukt, de nieuwe startmotor is gemonteerd :D .

Na heel veel geknutsel en :x enkele gesprekken met onze lieve heer :evil: , is het uiteindelijk gelukt om de oude startmotor te verwijderen.
Accu los gekoppeld, Luchtfilter verwijderd, uitlaatstuk aan de uitlaatspruitstuk los gekoppeld en geheel weggedraaid, stuurstang los gekoppeld, bouten (2) uit de startmotor gedraaid, stroomdraden los gemaakt en de beugel over de startmotor verwijderd. Na enige prutswerk is het uiteindelijk gelukt hem te verwijderen.
In omgekeerde volgorder heb ik de nieuwe startmotor gemonteerd, deze motor is iets langer dan de originele.
De auto start nu sneller dan voorheen, waarschijnlijk omdat de startmotor ook sneller draait.

PS. na alles heb ik ook nog een transitor-thyristor onsteking met een nieuwe bijpassende bobine gemonteerd, dit is een wereld van verschil met de originele onsteking :D .
:D
:D
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Startmotor

Bericht: # 86854Bericht brecht »

Robo schreef:PS. na alles heb ik ook nog een transitor-thyristor onsteking met een nieuwe bijpassende bobine gemonteerd,
Een WAT? heb je gemonteerd?
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Re: Startmotor

Bericht: # 86855Bericht Robo »

brecht schreef:
Robo schreef:PS. na alles heb ik ook nog een transitor-thyristor onsteking met een nieuwe bijpassende bobine gemonteerd,
Een WAT? heb je gemonteerd?
Eigenbouw ontsteking uit een oud electronicatijdschrift ELEKTUUR, met de daarbij geadviseerde Bosch bobine.
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
Plaats reactie