Pagina 5 van 6

Geplaatst: zo mar 25, 2007 6:03 pm
door cees en jantine
ik zal eerder denken aan de klepseals of geleiders dan de veren, tenminste als de olie er inderdaad een beetje op blijft staan en er geen krassen in de voeringen te zien zijn..

Geplaatst: ma mar 26, 2007 10:01 am
door jbeekmann
weet niet of die dikke olie zelfs bij versleten zuigerveren er wel langs zakt. Ik ken die olie-truc alleen om op die manier tijdelijk de compressie te verhogen, zodat je dat kunt aflezen op de compressiemeter. Als die waarde met olie hoger is dan zonder zijn de zuigerveren dus versleten (of de cilinderwand ernstig gegroefd, maar dat zal meestal samenhangen)

Geplaatst: ma mar 26, 2007 10:20 am
door cees en jantine
Paul laat anders de kop eens afpersen..misschien is ie wel gescheurd??
een revisiebedrijf moet dat wel kunnen en eventueel gelijk zien of de klepseals kapot/weg zijn.

Geplaatst: di mar 27, 2007 10:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Nou, een andere kop zit erop en ik heb 'm net effe proberen te starten. Hij klinkt al een stuk beter en er komt nog geen walm uit de uitlaat. Morgen effe alles afbouwen en een proefrit gaan maken; ik ben benieuwd!

Geplaatst: di mar 27, 2007 10:14 pm
door schoapke
anders wij wel 8)

Geplaatst: di mar 27, 2007 11:42 pm
door cees en jantine
doe de eerste keer wel je gordel om..en houdt je stuur goed vast 8)

hoop voor je dat ie het nu wel doet!!

Geplaatst: wo mar 28, 2007 1:10 am
door R4F6GTX Automaat
Jaja, hij hep een mooi houten stuur dat ik graag vast hou...

Afbeelding

Geplaatst: wo mar 28, 2007 1:43 pm
door cees en jantine
hey wat een leuk dashboard..

Geplaatst: wo mar 28, 2007 1:48 pm
door brecht
lijkt wel granito

is dat om wat meer gewicht p de voorwielen te krijgen? :wink:

Geplaatst: wo mar 28, 2007 3:07 pm
door cees en jantine
doet ie het trouwens???

Geplaatst: wo mar 28, 2007 9:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja.

Geplaatst: wo mar 28, 2007 9:26 pm
door R4F6GTX Automaat
@ Brecht: inderdaad een soort graniet. Het stond in het Zweeds op de spuitbus... kon het niet helemaal volgen maar wel genoeg om het mooi erop te spuiten.

Hij rijdt ja. De eerste 10 km rookte ie weer als een gek, toen een uurke pauze en daarna weer gereden, toen rookte ie een stuk minder, eigenlijk alleen bij het schakelen. Wel wat zwarte rook maar dat is benzine; hij moet nog afgesteld worden. Maar wat vervelender is, de koppeling slipt... de schijf is nieuw, de kabel staat goed afgesteld.. kan het zijn dat de drukgroep van de R4 niet sterk genoeg is? Teveel power?

Jan San zei dat het enorm snel is, zo'n Alpien. Heeft Jan San nog nooit in een echte auto gereden of is mijne niet zo snel? Het is wel lachen maar ik ben nou niet echt zwaar onder de indruk; mijn lijkwagen is pittiger en die weegt 3 ton...

Effe R4 Classique vragen wat hij ervan denkt, hij stond op zijn balkon toen ik weg reed.... (mal)

Geplaatst: do mar 29, 2007 8:08 am
door cees en jantine
zijn het niet je banden die geen grip hebben?? ik denk ook altijd dat de koppeling slipt, maar dat zijn vaak mn banden.. :wink:

en tja je lijkenwagen heeft ook het dubbele aan cilinders en iets meer power denk ik.

wel gaaf dat ie het doet!

Geplaatst: do mar 29, 2007 10:37 am
door R4F6GTX Automaat
Ik neem aan dat als de banden geen grip hebben dat ze dan wel piepen. Dat doen ze soms ook ja. Nee, als ik gewoon rij en een peut gas geeft hoor/voel je 'm slippen, iets minder gas en hij bouwt snelheid op

Tja, de Cadilac heeft een 7,7 liter motor en 375 pk... maar toch
Ik heb ook het idee dat de R4 meer zuipt

Geplaatst: di apr 03, 2007 10:12 pm
door R4F6GTX Automaat
het zijn toch de banden; op sommige wegen piepen ze maar niet op alle. Klinkers piepen geweldig, asfalt minder.
Hoe dan ook, hij rijdt en is best wel pittig. Maar voor mij is de lol eraf en hij gaat dus in de verkoop. Langs hier zal ik die moeite niet doen want het forum is al verzadigd van eigenaren; ik zal 'm op Marktplaats zetten als ik enkele mooie foto's genomen heb.