Pagina 3 van 6

Geplaatst: ma feb 19, 2007 11:46 pm
door 4TL
Misschien een hele domme opmerking, maar misschien heb je er toch iets aan: trekt je benzine tank niet vacuum?

Geplaatst: di feb 20, 2007 12:28 am
door R4F6GTX Automaat
Als ik de sjook uitgetrokken hou blijft ie goed lopen dus ik denk van niet. Maar geen slechte opmerking, alleen niet van toepassing hier :P

Geplaatst: di feb 20, 2007 12:54 am
door 4TL
Mijn redenatie hier achter:

Loopt alleen op choke = brandstof te kort.
==>Sproeiersetting is goed
==>Geen valse lucht: pakkingen ed. zijn nieuw
==>Brandstofpomp werkt ook naar behoren.
Op het moment dat je de motor start en veel brandstof vraagt werkt de pomp naar behoren maar slaat snel dood door vaccum. Motor zet je af en de pomp ed. loopt weer langzaam vol.

Of je moet heeel veeel speling op je gasklepas hebben. Maar dat lijkt me sterk.

Geplaatst: di feb 20, 2007 1:24 am
door R4F6GTX Automaat
Morgen komt er iemand kijken die er meer van weet; ik kom er niet meer uit.

Geplaatst: di feb 20, 2007 3:09 pm
door 4TL
Jammer dat je er niet uitkomt, laat wel ff de uitkomst weten als 't viertje weer naar behoren loopt he! Is wel leerzaam.

Geplaatst: wo feb 21, 2007 11:46 am
door cees en jantine
en??

is het trouwens niet de 2e trap van de carb die moeilijk doet ofzo??
de pakking onder de carb is ook goed? hij trekt geen valse lucht ofzo?
met de choke dicht wel blijven lopen, klinkt als het niet genoeg benzine krijgen..

Geplaatst: wo feb 21, 2007 12:08 pm
door R4F6GTX Automaat
Hij is niet geweest... dus ik ben nog niet verder. afbellen doen ze tegenwoordig ook niet meer dus heb gewacht op...

Ik denk ook aan valse lucht of zo

Geplaatst: wo feb 21, 2007 12:43 pm
door cees en jantine
heb je de carb-voet verwarming er nog onder zitten??
misschien dat ie daar op lekt?? of misschien omdat ie er niet onder zit?
of misschien toch de benzine pomp? te weinig aanvoer van benzine?

weet niet of jan san de alpine pomp erop heeft zitten?
en of er uberhaupt verschil in een R4 en een alpine pomp zit behalve de retour, het lijkt mij dat de alpine meer opbrengst moet hebben..

je had toch een gewone alpine he?? dus carb op het inlaatspruitstuk?

Geplaatst: wo feb 21, 2007 12:45 pm
door cees en jantine
oh ja ik heb het ook een keer voor elkaar gekregen dat het kleine filtertje in de aanvoer op de carb zelf verkeerd om zat... :oops:
dan krijgt ie ook niet veel benzine..

had je deze al gezien:
http://www.piercemanifolds.com/32DIR.pdf

Geplaatst: vr feb 23, 2007 9:33 am
door cees en jantine
hoe is het paul?? doet ie het al?
De mijne op het moment in ieder geval niet, althans niet goed..
hij loopt slecht stationair en rijdt niet goed, slaat af en toe een klapje over..of valt helemaal stil??

zat nog te denken..heb jij alle gaten op en in het inlaatspruitstuk dicht gemaakt?
sommige lijken voor koeling te zijn, maar zijn gewoon open

Geplaatst: vr feb 23, 2007 3:44 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik heb 3 gaten op het spruitstuk zitten, een voor de rembekrachtiger, die ik niet heb dus die afgestopt zit. Dan zitten er volgens mij ook twee voor de voorverwarming, iig niet in de ruimte waar het mengsel voorbij fietst maar die heb ik ook afgestopt. De koelwaterverwarming in de voet heb ik niet aangesloten; ook niet afgestopt. Gisteravond heb ik enkele rondjes over het museum terrein gereden en hij begint er zin in te krijgen; hij bleef al iets lopen, wel ontzettend roken maar dat is het probleem voor die achter me zit :P

Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:55 pm
door schoapke
nog ontwikkelingen?

Geplaatst: zo feb 25, 2007 7:47 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik heb 'm net opgehaald van het museum naar huis. Thomas erbij met zijn Jeep voor het geval dat ie niet bleef lopen maar hij heeft het gehaald op eigen kracht. Wel sloeg ie bij elk stoplicht af en het is spelen met de sjook om te blijven lopen. Op een moment dacht ik dat de koppeling slipte bij het opschakelen van 2 naar 3 maar het bleek dat ie ietsje meer power heeft dan ik gedacht had want ik hoorde ook een bandenpiepgeluid erbij. Ik hoop dat het aan het nat wegdek ligt en dat de koppeling goed is.
Nu hij thuis staat kan ik een bevriende garageboer vragen om te kijken. Hij had al beloofd om naar het museum te komen maar elke keer had ie er net geen tijd voor; nu ie weer thuis is is dat gemakkelijker.

wordt vervolgd

Geplaatst: zo feb 25, 2007 8:17 pm
door cees en jantine
met een beetje regenachtig weer kun je inderdaad lache..geen grip te krijgen haha.
ik heb trouwens op dit moment zo een beetje hetzelfde probleem..
niet stationair blijven lopen enzo.

succes hoop voor je dat ie het snel gaat doen..je zal nog opkijken hoe snel een viertje kan zijn 8)

Geplaatst: ma feb 26, 2007 9:29 am
door Jan-San
hangt zeker in de lucht.. ik heb daar ook last van gehad, maar is gelukkig verholpen. Ik hoefde alleen de stasionaire toeren op te schroeven en de het mengsel iest bij te stellen.
Succes met de auto in ieder geval.