R4 Alpine vraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87257Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, hij begint tekens van leven te geven. Ik heb de kleine sproeiers opgeboord naar de juiste afmetingen en nu blijft ie al redelijk lopen. Maar nu kwam ik erachter dat de ventilator van de koeling niet aanslaat dus dat ga ik beter even maken voor ik 'm opblaas.

wordt vervolgd
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 87270Bericht cees en jantine »

het gaat in ieder geval de goede kant op!!
nog ff volhouden..is leuk straks als ie het goed doet!
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87271Bericht R4F6GTX Automaat »

Morgen proefrit!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87284Bericht R4F6GTX Automaat »

Gisteren bij afstellen liep ie eindelijk goed, vandaag wilde ik gaan rijden maar nee, hij had er geen zin in. Klepseals zijn vermoedelijk slecht want op 2 zuigers staat een plas olie en op 2 andere wil ie niet lopen. Mijn leenauto moet deze week terug dus mijn enige optie is mijn Jeep van stal halen en de R4 stil zetten. (2 auto's verzekeren en belasting betalen trek ik nu niet). Een optie is het hele zooitje verkopen, F6, goede onderkant, geen roest, nieuwe bodemdelen, iets verstevigd, gereviseerd Alpien onderblok erin, verkeerde (slechte) kop gemonteerd (heb er nog een, had de schoonste uitgezocht maar mogelijk niet de goede), APK zit er nog ruim een half jaar op, volgend jaar belastingvrij, extra AT motor erbij, evt extra 1400 dat blaast erbij.

Nee Gijs, geen vriendeprijsje omdat je af en toe op MSN zit maar gewoon kopen die handel. Ik zal 'm op Marktplaats zetten want het forum is verzadigd.

Ik hoor al zeggen: alweer... nu echt... weet je het zeker... waarom.... niet doen... krijg je spijt van..... echtwaar?.....
Ja, knoop doorhakken want het is tijd om aan echte auto's te beginnen. Wie maakt me los?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87297Bericht schoapke »

weer dat centen verhaal he :wink: maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87331Bericht GijSsie »

schoapke schreef:weer dat centen verhaal he :wink: maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
Ik heb je niet gezien maarten...

Paul laat die kap maar zitten. Ik heb graag een originele op mijn 66er, dus ik laat mijn kappie wel uitdeuken, net zo makkelijk.
Breng die riooltjes toch gewoon naar de sloop, valt toch niets meer aan te redden, ben je meteen van het gezeik af :)

Zet je de knoop nu eindelijk door???
Laatst gewijzigd door GijSsie op ma mar 05, 2007 1:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Savane 1993 =D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87332Bericht R4F6GTX Automaat »

GijSsie schreef:
schoapke schreef:weer dat centen verhaal he :wink: maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
Ik heb je niet gezien maarten...
Voel jij je aangesproken?
GijSsie schreef:
Paul laat die kap maar zitten. Ik heb graag een originele op mijn 66er, dus ik laat mijn kappie wel uitdeuken, net zo makkelijk.
jij koopt toch alleen maar als het vriendenprijsjes zijn, niet wat iets waard is dus die klep ligt niet op jou te wachten (roos)
GijSsie schreef: Zou je niet die riooltjes niet gewoon naar de sloop brengen valt toch niets meer aan te redden, ben je meteen van het gezeik af :)
Nee, helaas voor jou, doe ik niet. Dat is toch ook wel weer een grof uiterste. Ik zet 'm gewoon aan de kant tot ik wat geld heb om de motor weer open te trekken en ga intussen met een echte auto rijden.
Als ik er de tijd voor genomen heb moet ik toch op zijn minst ervaren hoe dat nou rijdt, zo'n Alpien. Als het dan tegenvalt kan ik 'm nog altijd verkopen.
GijSsie schreef: Zet je de knoop nu eindelijk door???
op jouw manier is er geen geld voor te krijgen, wat ik voor de dingen nodig heb waarvoor die knoop door moet. Ik zal meer geduld moeten hebben denk ik.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87427Bericht R4F6GTX Automaat »

Project maar even aan de kant gezet; geen geld voor de nodige onderdelen. Motor start niet meer, olie loopt uit de uitlaatpijp... koprevisie nodig.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87655Bericht R4F6GTX Automaat »

Met een topsnelheid van maar liefst 70 km/h naar de garage gereden. Ik pleur er de motor weer uit of verkoop de zooi. Geen in meer in die troep.
t.e.a.b.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 87669Bericht cees en jantine »

is het echt niet meer te fixen?
verbruikt ie ook veel olie dan?
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87676Bericht Supersuus »

Zo'n kop kan je de kop toch niet kosten????? (omg)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87678Bericht R4F6GTX Automaat »

Aan de wolken te zien die uit de uitlaat komen verbruikt ie veel olie ja. Ligt het aan de kop of ligt het aan de zuigerveren? Ik weet het (nog) niet maar morgen ga ik er de kop afhalen en hoop dan meer te zien.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87872Bericht R4F6GTX Automaat »

Stelling X: motor in elkaar geschroefd, in de auto gebouwd, starten, loopt slecht, nou ja slecht, hij blijft niet lopen. Proefrit: auto behoorlijk fel, krijg 'm op de 500 meter museum terrein tot 110 km/h (met sjook). Dat afslaan ligt aan de carb want er zaten de verkeerde sproeiers etc in. Dat is nu opgelost dus blijft ie wel lopen. Motor wordt warm, rook begint uit de uitlaat te komen, steeds meer, naarmate hij op temperatuur komt. Olie komt dus in de verbrandingsruimte en aan de wolken te zien niet zo'n beetje ook. Met de motor warm kan de afstelling wat verbeterd worden dus aan schroefjes draaien en ontsteking komt het toch tot een mooi geheel. Motor uitzetten, sleutel draaien en hoppa, start meteen. Ik verheug me al op de proefrit van de volgende dag omdat ik iemand speciaal moest ophalen. Maar de volgende dag wou ie niet meer starten :-? met moeite net op de 2 binnenste cylinders en bij het aansluitstuk van de 2 buitenste cylinders zag ik de olie door de pakking van de uitlaatpijp komen.
Bougies eruit gehaald, ze buitenste zeiknat van de olie. Schooon en droog gemaakt, weer gemonteerd en gestart. Nu liep ie wel op alle 4 met af en doe een uitvaller van eentje. Zo ben ik met een topsnelheid van maar liefst 70 km/h naar de garage gesukkeld. Daar de kop er maar weer vanaf gehaald want ik denk dat de klepseals niet goed meer zijn. Ik wil er een andere kop opzetten. Maar ik zat te twijfelen over de zuigerveren. Maar aan de andere kant, de onderdruk in de motor is er wel maar niet overdreven. Wel valt op dat er weinig vaccuum is, tenminste, het slangske van de vervroeging zuigt niet of nauwelijks.
Kop bekeken, geen rubberen klepafdichtingen te zien. Zitten die niet op een Alpien kop? Ik heb ook wat olie op de zuigers gekiepert maar na een dagje staan staat er dat grotendeels nog steeds op, zakt niet naar beneden, langs de zuigerveren af.
Als je dat allemaal zo leest, wat denk je dan wat het probleem is?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 87883Bericht Jan-San »

Hoe is het met de koeling? Wordt ie te heet? Is de koppakking dan wel helemaal in tact?
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87884Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, wordt niet te heet. Koppakking is/was nieuw. Ik heb er de kop afgehaald en de pakking ziet er goed uit, nergens kapot of zo.
Ik denk zelf aan klepgeleiders of klepseals.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie