Pagina 1 van 6

R4 Alpine vraagje

Geplaatst: vr dec 01, 2006 11:53 pm
door R4F6GTX Automaat
Klein vraagje: past een GTL versnellingsbak zonder problemen zo aan een R5 Apline 1 motor? En dan het geheel moet in de R4 komen. Het zal vast wel ergens beschreven staan maar ik heb tegenwoordig weinig tijd om te computeren dus de zoekfunctie kan ik niet gebruiken.

Geplaatst: za dec 02, 2006 11:35 am
door Jan-San
Bij mij wel. Past gewoon aan mekaar. Er zitten alleen wat extra plaatjes aan het motorblok die je ook aan de schelp kunt vast schroeven.
Koppeling e.d. past allemaal.
Ik neem aan dat je het motorsteunen/ stuurstang verhaal al kent.

Wat heb je voor plannen Paul?

Geplaatst: za dec 02, 2006 4:38 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja, motorsteunen etc weet ik; er ligt nu ook al een 1400 in. Maar het Alpineblok dat ik heb blijkt niet compleet te zijn; Het zou gereviseerd zijn maar ik kom een kromme stoterstang tegen, dus moet ik daar eerst een andere voor hebben. Wie weet wat er binnenin nog allemaal gereviseerd is... Ik haalde het verdelerkapje even los om te instpecteren, zit er helemaal niks onder, geen rotor, geen mechanisme, puntjes, etc. Dus voorlopig kan ik het motortje er nog niet in hangen. Project nummer zoveel. Jammer...

Geplaatst: zo dec 03, 2006 10:58 am
door Jan-San
ik heb ook nog wat losse motor onderdelen in de aanbieding. Misschien heb je daar iets aan?

Geplaatst: zo dec 03, 2006 11:09 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, denk ik wel. Ik zal binnenkort eens jouw kant op komen; moet toch nog naar Margraten.

Geplaatst: zo dec 03, 2006 4:56 pm
door Jan-San
oja, heb je nog toevallig twee voorste torsies van een F6 te ruil? Kun je die dan meenemen?

Geplaatst: zo dec 03, 2006 10:17 pm
door R4F6GTX Automaat
Hmm, die heb ik in princiepe wel maar die zitten nog onder een vrijwel complete F6 en die staat in m'n tuintje en ik heb niet zin om daar in de natte troep een F6 te gaan slopen... en de tijd ook niet

Geplaatst: do jan 11, 2007 12:51 am
door R4F6GTX Automaat
Jan-San, hoe heb jij, of een andere Alpine-rijder de dynamo zitten? Die komt te ver naar voren. Op je foto's te zien lijkt het of je 1 grote poelie op je waterpomp hebt zitten, dus 1 V-snaar. Klopt dat? En past de schakelstang ook nog langs de oliedop of heb je die iets verplaatst? Morgen zal ik mijn lasapparaat gaan halen want ik moet die beugel gaan maken waar de schakelstang en de radiator aan vast zit. Uitlaat maken moet ook. Waar heb jij je demper zitten? Is een Cherry-Bomb een idee?

Geplaatst: do jan 11, 2007 1:20 am
door Jan-San
he daar heb ik wel antwoord op. even een paar foto's up-loaden voor de duidelijkheid;

[img][img]http://img457.imageshack.us/img457/1056/dsc00102xy8.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img363.imageshack.us/img363/204/m4110085uo5.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img457.imageshack.us/img457/637/m4110090rt1.jpg[/img][/img]
hopelijk heb je hier iets aan. Ik begrijp niet zo goed hoe je de dynamo anders vast wilt maken. het grote waterpomp-wiel heb ik nog wel liggen.

Mijn einddemper: "powerfull" besteld via http://www.autostyle.nl RVS, kosten 100 euro.
Verder heb ik een Golf II middendemper. Waarom die? is rond, heeft in en uitgang tegenover elkaar, niet te dik zodat de uitlaat niet te laag komt.
Ben er nog niet geheel tevreden over. Vind het nog net te veel lawaai...Ik ben nu aan het kijken naar een schotten demper. Cherry bomb lijkt me iets luidruchtig.....
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15

De schakelstang gaat bij mij net langs de olievulpijp. Het ligt eraan hoe hoog je motor ligt enhoe hoog je de beugel bevestigd.
Ik heb wel een stukje van het carterontuchtingspijpje (mooi nieuw woord)
moeten afzagen.

p.s. een andere stoterstang heb ik ook nog voor je liggen....je wilt nietweten wat voor "zooi" ik allemaal heb...
:wink: :wink:

Geplaatst: do jan 11, 2007 9:05 am
door cees en jantine
ik heb de originele r4 dynamo en met wat opvulling hier en daar komt ie mooi voor de snaar te liggen.
de poelie op de alpine dynamo is wat langer om die ruimte op te vullen.

ik heb ook een stukje van het pijpje moeten zagen en dan past het goed.

mijn uitlaat bestaat uit een pijp van ø53mm met alleen achter een einddemper die tussen het schroot vandaan komt. geeft een mooi diep geluid alleen bij langere tijd wordt je er een beetje moe van..wel sportief
wil je minder herrie gewoon een tussendemper extra ertussen zetten.

Geplaatst: zo jan 14, 2007 12:51 am
door R4F6GTX Automaat
Wat zijn de aantrekkopels van de kopbouten en hoeveel moet de klepspeling zijn?

Uitlaat is klaar.

Geplaatst: zo jan 14, 2007 10:15 am
door Jan-San
cilinderkopbouten:
fase 1 20 Nm
fase 2 40 Nm
fase 3 70 Nm

De klepspeling is bij warme of koude motor:
Uitlaat 0,25
Inlaat 0,20

Heb je al foto's?
Succes

Geplaatst: zo jan 14, 2007 10:50 am
door R4F6GTX Automaat
Wil je foto's? Van een tank of Jeep of zo? Of van mij? Afbeelding

ik zal mijn fotocamera weer eens opstarten en foto's van het project maken

Geplaatst: vr jan 26, 2007 1:05 am
door Jan-San
He Paul, is het al gelukt met de R5 onderdelen monteren? Is er al leven onder de kap?

Geplaatst: vr jan 26, 2007 6:33 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, het zit er al wel op maar nog geen tijd gehad om het te proberen. Ik heb een motorweekend hier (BSA's) dus niet veel sleutelmogelijkheden.