gezocht: ervaring met 1300cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
gezocht: ervaring met 1300cc
hoi wie heeft er wel eens een 1300 blokje ingebouwd?? ik dus maar nu zegd
de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
wie o wie zou me kunnen helpen, met de uitlaat of wie heeft ervaring
met deze motor????
dick
de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
wie o wie zou me kunnen helpen, met de uitlaat of wie heeft ervaring
met deze motor????
dick
Re: gezocht: ervaring met 1300cc
Huh? Nou en? Wat maakt dat voor die keurder nou uit? Goed, je kunt altijd minder tegendruk maken door een dikke uitlaat te monteren, maar wat heeft dat met een keuring te maken?dick holtrop schreef:...de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
Vraag Oom Hotze anders eens... Die heeft toch spulletjes genoeg...
Gegroet, Folkert
Re: gezocht: ervaring met 1300cc
Ik kan me voorstellen dat het in extreme gevallen invloed heeft op de CO meting. Maar anders is het geen reden voor afkeur.Folkert schreef:Huh? Nou en? Wat maakt dat voor die keurder nou uit?dick holtrop schreef:...de keurder dat ik een te kleine uitlaat heb, dan raakt hij zijn gassen niet kwijt??
Met name de wielkast-knaldemper voor de 850 motor heeft meen ik nogal een kleine diameter doorvoer.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Ok... dat heeft dus verder niets met die keuring ansich te maken! duidelijk.dick holtrop schreef:als de tweede trap open gaat smoort de motor
Eh... kweenie...dus wat is dan de beste oplossing???
Je mag best een rondje zonder uitlaat rijden! Bij het spruitstuk loshalen en kijken of het dan wel goed gaat. Als dat zo is, ligt het idd aan een te kleine uitlaat...
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Ik rij met een GTL met een 1400 motor en 2 traps Weber op LPG
Het uitlaatsysteem is origineel van een 1100 GTL, dus standaard pijpen en demper achter.
Toch loopt het ding op de teller ruim over de 160 km/u zowel op LPG als op benzine.
Op benzine kun je zelfs goed merken als de 2e trap erin komt, zowel in geluid als in de trekkracht.
Ik zou het probleem in eerste instantie in de sproeiers van je Webertje zoeken.
Succes
Harry
Het uitlaatsysteem is origineel van een 1100 GTL, dus standaard pijpen en demper achter.
Toch loopt het ding op de teller ruim over de 160 km/u zowel op LPG als op benzine.
Op benzine kun je zelfs goed merken als de 2e trap erin komt, zowel in geluid als in de trekkracht.
Ik zou het probleem in eerste instantie in de sproeiers van je Webertje zoeken.
Succes
Harry
ik heb de weber bij mijn ouders liggen ga van het weekend ff langs.
ik heb heel lang met een 1400 blok gereden met een TL uitlaat en een 1100 cc carb. dit ging prima, maar de top was 145 KPM toen heb ik de uitlaat veranderd in een GTL uitlaat geen verschil onder in alleen iets meer vermogen. Daarna heb ik een 32 mm carb gemonteerd en nu gaat hij vlot 160. Dus de uitlaat moet niet zo veel verschil maken. wel had ik het idee dat hij iets sneller trekt dus misschien dat het voor stationair gebruik een dikker pijp een beter reslutaat kan opleveren? ik zou denken juist anders om?
ik heb heel lang met een 1400 blok gereden met een TL uitlaat en een 1100 cc carb. dit ging prima, maar de top was 145 KPM toen heb ik de uitlaat veranderd in een GTL uitlaat geen verschil onder in alleen iets meer vermogen. Daarna heb ik een 32 mm carb gemonteerd en nu gaat hij vlot 160. Dus de uitlaat moet niet zo veel verschil maken. wel had ik het idee dat hij iets sneller trekt dus misschien dat het voor stationair gebruik een dikker pijp een beter reslutaat kan opleveren? ik zou denken juist anders om?
renault 12, bigger not better
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik rij een 1400 met een standaard F6 uitlaat, hij rijdt wat mij betreft geweldig. Al weet ik natuurlijk niet hoe hij zou kunnen lopen met een originele R5 uitlaat...
In jouw geval: ik ga met Steunpunt mee, ik zou het het eerst het zoeken in de mengselschroef op de carb, draai er eens wat aan om te zien of het beter wordt (in combinatie met de stationair sproeier om weer fijn stationair te lopen). Met je huidige luchtfilter is de hele drukhuishouding aan de zuigkant natuurlijk helemaal veranderd, dus vet kans dat je nu te veel lucht hebt, hij kan het veel makkelijker naar binnen zuigen. Dit is enorm kritisch voor hoe de motor loopt.
Daarna zou ik het zoeken in de ontsteking (goed afgesteld ? nieuwe puntjes, bougies, condensator ?). De uitlaat lijkt me het laatste.
In jouw geval: ik ga met Steunpunt mee, ik zou het het eerst het zoeken in de mengselschroef op de carb, draai er eens wat aan om te zien of het beter wordt (in combinatie met de stationair sproeier om weer fijn stationair te lopen). Met je huidige luchtfilter is de hele drukhuishouding aan de zuigkant natuurlijk helemaal veranderd, dus vet kans dat je nu te veel lucht hebt, hij kan het veel makkelijker naar binnen zuigen. Dit is enorm kritisch voor hoe de motor loopt.
Daarna zou ik het zoeken in de ontsteking (goed afgesteld ? nieuwe puntjes, bougies, condensator ?). De uitlaat lijkt me het laatste.
Ik heb in mijn F6 een 1400 uit een R19 liggen en heb een knalpijp van RVS met een grotere diameter 50mm.
Ik had er eerst een GTL pijp onder maar had wel het gevoel dat ie teveel tegendruk kreeg....alsof z'n nek gekeeld werd.
Ik heb wel het idee dat dit beter is,maar ben nu nog niet echt blij met het universeel dempertje....teveel lawaai en nu juist te weinig tegendruk.
Binnenkort maar even een RVS dempertje van een megane ofzo halen....dan gaat het vast nog wel beter.
Ik had er eerst een GTL pijp onder maar had wel het gevoel dat ie teveel tegendruk kreeg....alsof z'n nek gekeeld werd.
Ik heb wel het idee dat dit beter is,maar ben nu nog niet echt blij met het universeel dempertje....teveel lawaai en nu juist te weinig tegendruk.
Binnenkort maar even een RVS dempertje van een megane ofzo halen....dan gaat het vast nog wel beter.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen