had laatst weer eens een hersenspinsel..
zou het een vooruitgang zijn om ipv de carb op mijn AT blokje monopoint injectie erop te bouwen?
het gaat mij niet om de pk´s want die zijn er toch al zat.
het gaat mij vooral om een beter start en dat ie mooier/rustiger loopt.
ik zou dan een monopoint injectie van een 1.7(R5 gte/gtx) erop kunnen bouwen(voor voldoende sappen) in combinatie met een lambdasonde.
volgens mij moet dit te doen zijn en niet vreselijk moeilijker dan een gtt-carb ombouw(op de computer na dan zegmaar)
alleen zit ik dus nog met de ecu daar zou een vrij programmeerbare wel erg mooi zijn...maar dat kost ook weer bakken met geld. of je moet een megasquirt/zelfbouw nemen ofzo.
wie kan/wil er met mij mee hersenspinselen ??
groet
cees
monopoint injectie+AT
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
monopoint injectie+AT
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Er rijden reeds twee R4 AT LPG M(ulti)PI rond. Nico (ex Folkert) en Menno Merts. Maar die lui hebben het als hun beroep. Automanagementsoftware maken ze.
Verder weet ik niks van MPI systemen, maar het kan dus.
Ik zeg : gewoon aan beginnen.
Als jij mij was zei ik tegen mezelf : laat maar, begrijp er geen bal van.
Carb, mits goed afgesteld (en dat is sowieso een advies) moet geen problemen geven.
Verder weet ik niks van MPI systemen, maar het kan dus.
Ik zeg : gewoon aan beginnen.
Als jij mij was zei ik tegen mezelf : laat maar, begrijp er geen bal van.
Carb, mits goed afgesteld (en dat is sowieso een advies) moet geen problemen geven.
1 probleempje. een monopoint systeem is volgens mij niet berekend op overdruk van een turbo. Denk persoonlijk dat je beter een MPI systeem van pak-em-beet een een twingo kunt nemen en de computer aanpassen aan overdruk. Ook niet makkelijk...
En misschien is het nog wel veel verstandiger om dan meteen voor een free programmable dingetje te gaan, maar dat kost natuurlijk weer dikke knaken.
En misschien is het nog wel veel verstandiger om dan meteen voor een free programmable dingetje te gaan, maar dat kost natuurlijk weer dikke knaken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
volgens mij ga geen probleem hebben met uw overdruk, want er zit een map sensor in uw "carbu" en die meet het massa lucht dat er binnen komt in uw motor en zo word de hoeveel benzine ingespoten..
waar het hem vooral gaat in schelen is het verbruik, je gaat veel minder verbruik hebben omdat, als je uw gas loslaat dan zuigt de motor lucht aan en automatisch met een carburator komt er ook een deel bezine mee, met een monopoint injectie systeem is dat niet zo, de stand van je gasklep wordt gemeten en zo past hij dus zijn hoeveelheid benzine toe, als u u gas loslaat spuit die niets in..
ik zou het een goed idee vinden maar zeker niet simpel met de sensoren die er moeten geplaatst worden...
hou ons op de hoogte
waar het hem vooral gaat in schelen is het verbruik, je gaat veel minder verbruik hebben omdat, als je uw gas loslaat dan zuigt de motor lucht aan en automatisch met een carburator komt er ook een deel bezine mee, met een monopoint injectie systeem is dat niet zo, de stand van je gasklep wordt gemeten en zo past hij dus zijn hoeveelheid benzine toe, als u u gas loslaat spuit die niets in..
ik zou het een goed idee vinden maar zeker niet simpel met de sensoren die er moeten geplaatst worden...
hou ons op de hoogte