alpine kop

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

alpine kop

Bericht: # 67719Bericht like r4 »

hallo, kan er mij iemand vertellen wat ik allemaal moet veranderen als ik een alpine cilinderkopop mijn originele motor plaats, moet ik dan een andere stroomverdeler hebben, kan mijn alternator er nog langs?....
past een stroomverdeler van een R5 alpine op mijn 1100tje?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 67724Bericht Le Car »

Ander nokkenas lijkt me wel handig :lol:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 67725Bericht like r4 »

ja, daar had ik ook aan gedacht maar het kan toch gaan of niet met een gewone nokkenas van van een 1400 motortje?
of zit ik in de knoei met mijn klepstoters?
alvast merci
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 67739Bericht Le Car »

Alpine is toch een crossflow blokje,met de bougies in het midden?

Een nokkenas van een "normale" 1400 lijkt me ook al lastig te vinden,
Dacht alleen geleverd in sommige r5tx-en en automaat vanaf 1982.
fuego zou ook nog kunnen

Meestal zijn de 1300cc iets makkelijker te vinden zoals in de r15 en r12.

Ik denk dus dat met de andere klepsetting van een alpine ,V stand, het lastig wordt om deze te bedienen met een 1100cc nokkenas.

Maar goed als je wilt is alles mogelijk.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 67740Bericht cees en jantine »

maar voor de nokkenas is het toch geen probleem..! die zit op de zelfde plek in het blok.. alleen de 1100 nokkenas is minder vurig dan die van een alpine, en ik weet niet of de nokken genoeg lift geven voor de alpine kleppen(maar dat is na te kijken).
dus de lengte van de klepstoters kan wel een probleem zijn, de nokkenas lijkt mij van niet.

maar wat denk je ermee te winnen?? paar pk.. dan ook maar gelijk 1400 zuigers en bussen in je blok bouwen. of wil je ook dubbele webers gaan monteren ofzo.

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 67743Bericht Le Car »

cees en jantine schreef:alleen de 1100 nokkenas is minder vurig dan die van een alpine, en ik weet niet of de nokken genoeg lift geven voor de alpine kleppen(maar dat is na te kijken).
dus de lengte van de klepstoters kan wel een probleem zijn, de nokkenas lijkt mij van niet.
Hier doelde ik ook op, ik zie niet in waarom iemand de moeite neemt om alleen de kop van een alpine op een orginele 1100cc wil gaan zetten.

Voor de looks?
Zoek eens een 1300cc of een 1100cc uit een R5 (carburatie is 32mm ipv 28mm).De r5 1100cc heeft soms al 58 pk.
Das snel zat in een r4 en gaat waarschijnlijk sneller als een 1100cc met alpine kop.

Oja, 1100 cc is wel in snelle uitvoering geplaats in R8 en A110. :lol:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 67750Bericht like r4 »

ik doe het gewoon uit liefhebberij, ik kan ook een alpine blok monteren dan heb ik 90pk maar dat wil ik niet.
ik heb liever mijn originele motor met msh 10pk meer gewoon omdat ik dat graag doe...:)
als ik een andere kop steek mijn drijfstangen allemaal gelijk van gewicht maak en mijn zijgers verlicht en dan nog een dubbele weber die ik hier heb liggen zou het denk ik toch al een deftig verschil geven, en ja ook een andere nokkenas..
alvast bedankt
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 67752Bericht cees en jantine »

like r4 schreef: en ja ook een andere nokkenas..
alvast bedankt
www.catcams.be

drijfstangen zou ik laten, draai dan je vliegwiel wat af..kan je meer toeren draaien
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 67758Bericht jbeekmann »

cees en jantine schreef: ... draai dan je vliegwiel wat af..kan je meer toeren draaien
Is dat zo? Volgens mij heeft het gewicht van het vliegwiel weinig te maken met het maximaal aantal toeren, wel met de snelheid waarmee je hier op zit bij onbelaste motor. Rijdt overigens een stuk minder soepel en draait niet fijn stationair zo'n licht vliegwiel.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 67759Bericht like r4 »

ja inderdaad, het vliegwiel was ik vergeten op te sommen, dat is intussen al gebeurt... het vliegwiel wordt afgedraait om da motor sneller de hoge toeren in te gaan en niet om hogere toeren te nemen...
toch bedankt
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 67763Bericht Ton »

Jongens,

voordat jullie allemaal leuke dingen bedenken:Alpinekop gaat niet passen op een 1100.....boring is anders!
daarbij heeft de Alpine veel voordeel van de hogere compressie die je,al zou het passen, niet met 1100 zuigers haalt.

Gewoon Alpinemotor monteren,scheelt een hoop werk.

Succes,

Ton
Plaats reactie