DAF 66
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nee,past niet zomaar, waterpomp bijv. zit aan andere kant van cyl.kop
Volvo B14.4 heeft naar verhouding meer vermogen,maar heeft dezelfde problemen als DAF motor.
De GTL bak past er iig wel tegenaan.maar de nokkenas komt er dus niet doorheen(want die komt het blok niet uit aan die kant.
Gr. Ton.
PS, ik ben wel bezig een Alpinemotor in een DAF 55 te plaatsen
Volvo B14.4 heeft naar verhouding meer vermogen,maar heeft dezelfde problemen als DAF motor.
De GTL bak past er iig wel tegenaan.maar de nokkenas komt er dus niet doorheen(want die komt het blok niet uit aan die kant.
Gr. Ton.
PS, ik ben wel bezig een Alpinemotor in een DAF 55 te plaatsen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Hier in de buurt rijdt ook een Daffie met Alpine Turbo motor erin.
Ik wil ook nog eens gaan experimenteren met een snelle motor in een Viertje maar weet nog niet welke motor. Maar er zijn nog verschillende projecten die eerst gedaan moeten worden. Tegen die tijd dat ik een motor ga bouwen meld ik me wel weer...
Ik wil ook nog eens gaan experimenteren met een snelle motor in een Viertje maar weet nog niet welke motor. Maar er zijn nog verschillende projecten die eerst gedaan moeten worden. Tegen die tijd dat ik een motor ga bouwen meld ik me wel weer...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
en hoe zit het met die moter uit een volvo 340 dan ???
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- 4f4 ts yellow
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma jan 17, 2005 9:28 pm
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
En als je een 1300 blok van een DAF/Volvo neemt met een kop erop van een R4 of R5? De 1300 heeft rond de 55 pk dus lijkt wel iets. Moet de nokkenas er persé aan de voorkant uitkomen? Ik heb hier een losse kop liggen van een F6. De waterpomp kan aan beide zijden gemonteerd worden lijkt wel...
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
De nokkenas moet iid aan de "goede kant" uitkomen.
Anders heb je namelijk geen aandrijving voor je dynamo en pomp.
In de gewone opstelling zit deze er nl aan de krukas een poelie.
Voor de vier moet de bak en de pomp en dynamo aan dezelfde kant zitten en in de krukaspoelie vervangen door het vliegwiel.
Als je nu een velengde nokkenas hebt kun je op deze nokkenas een extra poelie monteren die de handel aandrijft.
Anders heb je namelijk geen aandrijving voor je dynamo en pomp.
In de gewone opstelling zit deze er nl aan de krukas een poelie.
Voor de vier moet de bak en de pomp en dynamo aan dezelfde kant zitten en in de krukaspoelie vervangen door het vliegwiel.
Als je nu een velengde nokkenas hebt kun je op deze nokkenas een extra poelie monteren die de handel aandrijft.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.