DAF 66

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

DAF 66

Bericht: # 52374Bericht W111 »

Past een 1300cc motor uit een Volvo/DAF 66 ook in de R4? Kan daar een GTL bak tegenaan?
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 52384Bericht Ton »

Nee,past niet zomaar, waterpomp bijv. zit aan andere kant van cyl.kop

Volvo B14.4 heeft naar verhouding meer vermogen,maar heeft dezelfde problemen als DAF motor.

De GTL bak past er iig wel tegenaan.maar de nokkenas komt er dus niet doorheen(want die komt het blok niet uit aan die kant.

Gr. Ton.

PS, ik ben wel bezig een Alpinemotor in een DAF 55 te plaatsen :P
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 52385Bericht R4F6GTX Automaat »

Hier in de buurt rijdt ook een Daffie met Alpine Turbo motor erin.

Ik wil ook nog eens gaan experimenteren met een snelle motor in een Viertje maar weet nog niet welke motor. Maar er zijn nog verschillende projecten die eerst gedaan moeten worden. Tegen die tijd dat ik een motor ga bouwen meld ik me wel weer... 8)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 52394Bericht schoapke »

en hoe zit het met die moter uit een volvo 340 dan ???
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
4f4 ts yellow
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 9:28 pm

Bericht: # 52423Bericht 4f4 ts yellow »

gewoon een ts blok er in bouwen gaat hard zat en is ook nog stiller als een alpine blok of iets dergelijks
ook in een f4 met ts motor kan het net effe sneller
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 52434Bericht R4F6GTX Automaat »

TS? bedoel je de R5 1400cc? Die ik ook in mijn F6 heb gemaakt. Nee, ik wil iets anders, een V6 of zo...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

Bericht: # 52435Bericht W111 »

En als je een 1300 blok van een DAF/Volvo neemt met een kop erop van een R4 of R5? De 1300 heeft rond de 55 pk dus lijkt wel iets. Moet de nokkenas er persé aan de voorkant uitkomen? Ik heb hier een losse kop liggen van een F6. De waterpomp kan aan beide zijden gemonteerd worden lijkt wel...
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 52438Bericht Le Car »

De nokkenas moet iid aan de "goede kant" uitkomen.
Anders heb je namelijk geen aandrijving voor je dynamo en pomp.
In de gewone opstelling zit deze er nl aan de krukas een poelie.

Voor de vier moet de bak en de pomp en dynamo aan dezelfde kant zitten en in de krukaspoelie vervangen door het vliegwiel.
Als je nu een velengde nokkenas hebt kun je op deze nokkenas een extra poelie monteren die de handel aandrijft.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie