motorblok R5 begin jaren tachtig

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

motorblok R5 begin jaren tachtig

Bericht: # 45001Bericht RichardM »

In een ander topic is het "kietelen" van een r4 blok besproken middels een nokkenas uit het blok van de eerste R5-jes. Ik heb 2 blokjes gevonden maar weet niet 100% zeker of ik nu de juiste heb.

Daarom de vraag of iemand de motornummers kan opzoeken; het gaat om een 847/A7 en 848/A7.

Zijn dit 1100 cc motorblokjes en is de nokkenas gelijk aan de R4 nokkenas, wat is het vermogen?

Wie o wie helpt mij aan meer gegevens?
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 45008Bericht Ton »

847-a7 is een r18tl motor heeft een boring\slag van 76x77 dus een 1397 cc
Groeten Ton
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 45030Bericht Goof »

de 847 serie zijn idd 1400 blokken, maar ik denk niet dat die van jou uit een 18 cq fuego komt, want dat is de 847/720.
Ik vermoed dat dat a7 blok uit een trafic komt. In dat geval levert ie 48 pk's ipv de 64 die de 720 levert. Overigens is de 847/712 ook in de 5 automaat geleverd.
Over de 848 kan ik niks gevonden krijgen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 45048Bericht Ton »

Da goof,

Zou kunnen, maar ik heb het uit een technisch handboekje uit 1980 wat ik een keer bij de dealer heb mee mogen nemen.
De 848 heb ik hier niet in kunne vinden....
Plaats reactie