R4 met R19 techniek?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
In de nieuwste uitgave van AutoMotorKlassiek staat een reactie op een eerdere melding over de friese R4 cross. Men maakt melding van 4tjes met R19 techniek. Wie kan hier meer over melden? Gaat het alleen om een 1.4 blok uit de 19 voor de 4 of is er meer mogelijk?
Men maakt elders in de AMK melding van het leverbaar zijn van spaghetti-uitlaatspruitstukken (Bijna 400 euro..) voor de 4.
Men maakt elders in de AMK melding van het leverbaar zijn van spaghetti-uitlaatspruitstukken (Bijna 400 euro..) voor de 4.
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
En er een totaal andere bak aan moet, want het energy blok ligt overdwars. Misschien dat de NG serie bakken met het juiste koppelingshuis past, maar dan moet het diff waarschijnlijk omgedraaid en de hele voorste balk verlast worden.
Kortom een heel karwei.
Kortom een heel karwei.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Wie heeft er een bijrijder in zo'n cross ??Op 2004-04-29 13:32, schreef R5lecar:
dat je bijvoorbeeld je schutbord aan de bijrijderskant moet aanpassen.
Anders zit de waterpomp in de weg
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben eens ff gaan snuffelen en neuzen en idd, het moet mogelijk zijn. Ik denk zelfs dat een r25 v6 turbo blok mogelijk moet zijn.
Dan wel koppelingshuis gebruiken van dat blok of eventueel r25 2.0 of 2.2 blok, in combinatie met een NG serie versnellingsbak, bijvoorbeeld r5 AT NG5 bak. Weet zo niet of het diff ongedraaid moet worden. Die vervolgens koppelen aan r5AT assen en fusees.
Om het allemaal passend te maken zal wel de voorste balk, motorkap, stuurinrichting en het schutbord flink verbouwd moeten worden. Maar het zal best pas te maken zijn en al helemaal als het voor de cross is.
Dan wel koppelingshuis gebruiken van dat blok of eventueel r25 2.0 of 2.2 blok, in combinatie met een NG serie versnellingsbak, bijvoorbeeld r5 AT NG5 bak. Weet zo niet of het diff ongedraaid moet worden. Die vervolgens koppelen aan r5AT assen en fusees.
Om het allemaal passend te maken zal wel de voorste balk, motorkap, stuurinrichting en het schutbord flink verbouwd moeten worden. Maar het zal best pas te maken zijn en al helemaal als het voor de cross is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao