Pagina 1 van 1

Geplaatst: do apr 22, 2004 11:48 pm
door Renault Classique
In de nieuwste uitgave van AutoMotorKlassiek staat een reactie op een eerdere melding over de friese R4 cross. Men maakt melding van 4tjes met R19 techniek. Wie kan hier meer over melden? Gaat het alleen om een 1.4 blok uit de 19 voor de 4 of is er meer mogelijk?

Men maakt elders in de AMK melding van het leverbaar zijn van spaghetti-uitlaatspruitstukken (Bijna 400 euro..) voor de 4.

Geplaatst: vr apr 23, 2004 12:49 pm
door Goof
Franckie vertelde al dat Holtrop bezig was met een zogenaamd energy blok in de r4 te leggen. Ben benieuwd hoe hij dat met de bak heeft gedaan.

Geplaatst: wo apr 28, 2004 9:03 pm
door coupeclio
Die energy blokken rijden ze al mee in de cross leveren +- 100 pk in een vier van +- 450 kilo feeeeeeeeeeeeest

Geplaatst: wo apr 28, 2004 10:22 pm
door cees en jantine
en hoe hebben ze dat gefixed dan? energy blokjes??, zijn dat de 1.4 blokjes uit een r19/r5 enzo?

Geplaatst: do apr 29, 2004 12:10 pm
door Willem de Zwijger
Wat de fok is een energy blok ?

Geplaatst: do apr 29, 2004 1:05 pm
door Renault Classique
Het klinkt erg interessant! Wat zijn specifieke zaken om rekening mee te houden bij inbouw van voornoemd energy-blok in een 4?

Geplaatst: do apr 29, 2004 1:32 pm
door Le Car
dat je bijvoorbeeld je schutbord aan de bijrijderskant moet aanpassen.

Anders zit de waterpomp in de weg

Geplaatst: do apr 29, 2004 4:17 pm
door Goof
En er een totaal andere bak aan moet, want het energy blok ligt overdwars. Misschien dat de NG serie bakken met het juiste koppelingshuis past, maar dan moet het diff waarschijnlijk omgedraaid en de hele voorste balk verlast worden.
Kortom een heel karwei.

Geplaatst: za mei 01, 2004 9:25 pm
door schoapke
Op 2004-04-29 13:32, schreef R5lecar:
dat je bijvoorbeeld je schutbord aan de bijrijderskant moet aanpassen.

Anders zit de waterpomp in de weg
Wie heeft er een bijrijder in zo'n cross ??

Geplaatst: wo mei 05, 2004 5:49 pm
door Rodeo-6
Op 2004-04-28 22:22, schreef cees en jantine:
en hoe hebben ze dat gefixed dan? energy blokjes??, zijn dat de 1.4 blokjes uit een r19/r5 enzo?
Renault21 twaalf klepper

Verder veel zaag en breekwerk.

Geplaatst: vr mei 07, 2004 6:57 pm
door Goof
Ben eens ff gaan snuffelen en neuzen en idd, het moet mogelijk zijn. Ik denk zelfs dat een r25 v6 turbo blok mogelijk moet zijn.
Dan wel koppelingshuis gebruiken van dat blok of eventueel r25 2.0 of 2.2 blok, in combinatie met een NG serie versnellingsbak, bijvoorbeeld r5 AT NG5 bak. Weet zo niet of het diff ongedraaid moet worden. Die vervolgens koppelen aan r5AT assen en fusees.
Om het allemaal passend te maken zal wel de voorste balk, motorkap, stuurinrichting en het schutbord flink verbouwd moeten worden. Maar het zal best pas te maken zijn en al helemaal als het voor de cross is.

Geplaatst: vr mei 07, 2004 8:01 pm
door Renault Classique
Toevallig heb ik nog een R5AT 5-bak liggen. Dus toch maar bewaren voor een mogelijk volgend project?