R4 met R19 techniek?

Moderators: Rik H., R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Helmond

Bericht: # 36171Bericht Renault Classique
do apr 22, 2004 11:48 pm

In de nieuwste uitgave van AutoMotorKlassiek staat een reactie op een eerdere melding over de friese R4 cross. Men maakt melding van 4tjes met R19 techniek. Wie kan hier meer over melden? Gaat het alleen om een 1.4 blok uit de 19 voor de 4 of is er meer mogelijk?

Men maakt elders in de AMK melding van het leverbaar zijn van spaghetti-uitlaatspruitstukken (Bijna 400 euro..) voor de 4.

Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 36195Bericht Goof
vr apr 23, 2004 12:49 pm

Franckie vertelde al dat Holtrop bezig was met een zogenaamd energy blok in de r4 te leggen. Ben benieuwd hoe hij dat met de bak heeft gedaan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------

coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 36464Bericht coupeclio
wo apr 28, 2004 9:03 pm

Die energy blokken rijden ze al mee in de cross leveren +- 100 pk in een vier van +- 450 kilo feeeeeeeeeeeeest

Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 36469Bericht cees en jantine
wo apr 28, 2004 10:22 pm

en hoe hebben ze dat gefixed dan? energy blokjes??, zijn dat de 1.4 blokjes uit een r19/r5 enzo?

Gebruikersavatar
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 36488Bericht Willem de Zwijger
do apr 29, 2004 12:10 pm

Wat de fok is een energy blok ?

Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Helmond

Bericht: # 36490Bericht Renault Classique
do apr 29, 2004 1:05 pm

Het klinkt erg interessant! Wat zijn specifieke zaken om rekening mee te houden bij inbouw van voornoemd energy-blok in een 4?

Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 36497Bericht Le Car
do apr 29, 2004 1:32 pm

dat je bijvoorbeeld je schutbord aan de bijrijderskant moet aanpassen.

Anders zit de waterpomp in de weg

Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 36505Bericht Goof
do apr 29, 2004 4:17 pm

En er een totaal andere bak aan moet, want het energy blok ligt overdwars. Misschien dat de NG serie bakken met het juiste koppelingshuis past, maar dan moet het diff waarschijnlijk omgedraaid en de hele voorste balk verlast worden.
Kortom een heel karwei.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------

Gebruikersavatar
schoapke
Berichten: 2771
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 36550Bericht schoapke
za mei 01, 2004 9:25 pm

Op 2004-04-29 13:32, schreef R5lecar:
dat je bijvoorbeeld je schutbord aan de bijrijderskant moet aanpassen.

Anders zit de waterpomp in de weg
Wie heeft er een bijrijder in zo'n cross ??
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 36700Bericht Rodeo-6
wo mei 05, 2004 5:49 pm

Op 2004-04-28 22:22, schreef cees en jantine:
en hoe hebben ze dat gefixed dan? energy blokjes??, zijn dat de 1.4 blokjes uit een r19/r5 enzo?
Renault21 twaalf klepper

Verder veel zaag en breekwerk.
>> Doe mij maar een DAF <<

Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 36799Bericht Goof
vr mei 07, 2004 6:57 pm

Ben eens ff gaan snuffelen en neuzen en idd, het moet mogelijk zijn. Ik denk zelfs dat een r25 v6 turbo blok mogelijk moet zijn.
Dan wel koppelingshuis gebruiken van dat blok of eventueel r25 2.0 of 2.2 blok, in combinatie met een NG serie versnellingsbak, bijvoorbeeld r5 AT NG5 bak. Weet zo niet of het diff ongedraaid moet worden. Die vervolgens koppelen aan r5AT assen en fusees.
Om het allemaal passend te maken zal wel de voorste balk, motorkap, stuurinrichting en het schutbord flink verbouwd moeten worden. Maar het zal best pas te maken zijn en al helemaal als het voor de cross is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------

Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Helmond

Bericht: # 36804Bericht Renault Classique
vr mei 07, 2004 8:01 pm

Toevallig heb ik nog een R5AT 5-bak liggen. Dus toch maar bewaren voor een mogelijk volgend project?

Plaats reactie