Olielekkage GTL1100 verstopte carterventilatie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
verhoem
Berichten: 34
Lid geworden op: do jul 19, 2018 9:51 am

Olielekkage GTL1100 verstopte carterventilatie

Bericht: # 176314Bericht verhoem »

Iemand gaf me een tip dat olielekkage ook kan komen door verstopte slangetjes van de carterventilatie waardoor er teveel druk opgebouwd wordt in de motor. Ik heb alleen geen idee waar die ventilatie zou moeten zitten. IK heb een GTL1100 uit 1986.
Heeft iemand een idee waar deze te vinden is ?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Olielekkage GTL1100 verstopte carterventilatie

Bericht: # 176319Bericht Bertje »

Dit zijn de slangen die uit je kleppendeksel komen.
Tip: laat de motor stationair draaien en draai de olievuldop eens los. Houd je hand boven de opening en geef een flinke dot gas. Als de motor nu flink uit dit gat blaast, dan kan het carter inderdaad z'n overdruk niet kwijt via de slangen (dus slangen (deels) verstopt of carterdruk uberhaupt te hoog.
Hadden wij het er niet over gehad dat het mogelijk lekt bij jouw oliedruksensor?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
verhoem
Berichten: 34
Lid geworden op: do jul 19, 2018 9:51 am

Re: Olielekkage GTL1100 verstopte carterventilatie

Bericht: # 176329Bericht verhoem »

Hoi Bertje, dank je voor de tip, ik zal vanavond een s testen. Oliedruk sensor heb ik vervangen en daar lekt ie niet meer. Vanwege vakantie nogal wat tijd gezeten tussen postings, bestellen en daadwerkelijk vervangen ;-) Maar heb eigenlijk al een tijd last van lekkages vandaar dat ik carterventilatie tip ook even wil checken. Mvg marcel
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Olielekkage GTL1100 verstopte carterventilatie

Bericht: # 176333Bericht dick holtrop »

als de zuigerveren versleten zijn krijg je extra druk.

gr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Plaats reactie