956cc motor c1cc7

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Fransoos
Berichten: 595
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

956cc motor c1cc7

Bericht: # 171191Bericht Fransoos »

Wie kan mij meer vertellen over deze motor 956cc c1cc7 uit een savanne 1987.
Welke carburateur?
Vermogen?
Gemiddeld verbruik?
Betrouwbaar?
Staat nu net geen 100.000km op
Zit hier hetzelfde set op die je wel eens op een 1100 schroeft voor meer pk.s 32mm spruitstuk klepdeksel.en carb?
En de versnellingsbak zelfde als gtl? Zo niet kan deze er wel op of niet aan te raden?
Veel vragen maar wie weet dat iemand deze info weet.

Gr fransoos
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171200Bericht Bertje »

De 950 is een herontwerp van de 1100. Men heeft geprobeerd met een cilinderinhoud onder de liter ongeveer hetzelfde vermogen te bereiken als met de 1100. Iets met Franse belastingwetgeving. Oa herontwerp van de zuigers. De verhoudingen van de versnellingsbak zijn zo ver ik weet ook anders.
Heb ooit een R4 met die motor gekocht om op te knappen en weer door te verkopen. Ik had zelf het idee dat zo'n 950 net iets minder pit heeft dan een 1100, maar met carburateur en spruitstuk kun je een wereld van verschil maken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Fransoos
Berichten: 595
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171202Bericht Fransoos »

Aha. Is hij veel anders dan de 44pk uitvoering van de r5
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171204Bericht harbourseal »

Is idd een heel andere motor dan de 956 uit een R5.
Vooral het nokkenas en de dikke 32mm carburateur maken het verschil.
Ik dacht dat je voor de R4 ook een 191 versnellingsbak moet hebben. daar weten Harry en Fons weer wat meer over.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Fransoos
Berichten: 595
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171205Bericht Fransoos »

Een carb met spruitstuk en klepdeksel kan ik wel aan komen maar een nokkenas word moeilijker
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171208Bericht JelleP »

Ik heb een Savane waarvan bij aankoop de 956 al vervangen was voor een 1108. Hoe kom ik erachter of de versnellingsbak mee is vervangen en bij de GTL motor hoort?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171210Bericht Bertje »

Typeplaatje op de versnellingsbak checken. Zie tekening op deze site: http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... cle&id=326
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Fransoos
Berichten: 595
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171213Bericht Fransoos »

Heeft er misschien iemand een nokkenas liggen van een r5 dacht een tx
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171217Bericht lordje »

Hier in Someren nog eentje liggen. Stuur maar PB
Fransoos
Berichten: 595
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171220Bericht Fransoos »

Past de as zonder aanpassingen in een 1100cc blok?
Wat wil je ervoor hebben
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: 956cc motor c1cc7

Bericht: # 171221Bericht lordje »

Ja past zonder meer in 1100 blok.weet niet of het een tx blokje was.
Plaats reactie