Olie uit motor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
- Locatie: Epe
Olie uit motor
Hallo Allemaal,
Ik heb een R4 F4 uit 1983 met een 845motor. Nu perst deze overal zijn olie uit. In het luchtfilter,
uitlaat, langs alle afdichtingen. Als ik de auto stationair laat draaien en de carterventilatieklep eraf haal, puft
deze. Motor overleden of zou het ook nog een koppakking kunnen zijn ?
Alvast bedankt
Ik heb een R4 F4 uit 1983 met een 845motor. Nu perst deze overal zijn olie uit. In het luchtfilter,
uitlaat, langs alle afdichtingen. Als ik de auto stationair laat draaien en de carterventilatieklep eraf haal, puft
deze. Motor overleden of zou het ook nog een koppakking kunnen zijn ?
Alvast bedankt
Renault 4 F4 1982 France Telecom
Re: Olie uit motor
klinkt als onderdruk...
Re: Olie uit motor
te veel olie in de motor?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Olie uit motor
Dat lijken me de zuigerveren. Kennelijk wordt alle compressie er langs geblazen, zo het carter in en dan krijg je dat.
Re: Olie uit motor
Meet de compressie eens. En als je daar de middelen niet voor hebt, doe eens een cilinder balans test: bij stationair draaiende motor 1 voor 1 de bougiekabels lostrekken en weer erop zetten. Bij de cilinder(s) waar iets mee is zal het toerental minder hard zakken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
- Locatie: Epe
Re: Olie uit motor
Bij meerdere cilinders merk je weinig als je de bougiekabels lostrekt..
Motor is op. Zaterdag haal ik een vervanger op
Motor is op. Zaterdag haal ik een vervanger op
Renault 4 F4 1982 France Telecom
Re: Olie uit motor
Kun je dat iets beter toelichten? Als het toerental evenveel daalt bij elke cilinder waarvan je de bougiekabel lostrekt, dan weet je alleen dat het probleem niet bij één cilinder ligt. Vraag wordt dan of ze allemaal nog goed zijn, of allemaal versleten. Dat weet je pas zeker als je de compressie hebt gemeten. (Hoewel het uitpersen van de olie wel suggereert dat het meer voor de hand ligt dat ze allemaal gaar zijn ipv allemaal nog goed)Valentijn4 schreef: ↑wo okt 17, 2018 7:24 am Bij meerdere cilinders merk je weinig als je de bougiekabels lostrekt..
Motor is op. Zaterdag haal ik een vervanger op
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd