Revisie 839A7/06 Ventoux blokje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Lou-R4
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 12, 2017 9:54 pm

Revisie 839A7/06 Ventoux blokje

Bericht: # 167733Bericht Lou-R4 »

Ik dacht ff mijn 839 blokje te laten reviseren, echter hieraan bleek dat, ondanks dat ie nog tot op de dag voor de revisie goed gelopen heeft, er toch het nodige te mankeren. Te denken valt aan vastzittende zuigerveren, stukjes uit de krukas-glijlagers, slijtage aan de zuigers en dat terwijl er nagenoeg geen olie verbruik was. Blijven betrouwbare en goede motoren :lol:
Het lijkt erop dat het blokje een keer goed heet is geweest.
Aangezien de rest er allemaal wel nog goed uit zag, heb ik besloten verder te gaan met de revisie van het originele blokje. Een purist wilt ook wat. Nu valt het niet mee om een setje zuigers te vinden (55,8x80).
Weet iemand een adresje?
Tevens zoek ik ook nog een draadbuisje om er een oliefilter op te zetten (3/4 x 16S draad en ca. 47 mm lang). Dit blokje heeft standaard vreemd genoeg geen olie-filter.
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Revisie 839A7/06 Ventoux blokje

Bericht: # 167754Bericht harbourseal »

Kijk eens bij de CAR https://www.renaultklassiek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Die hebben een magazijn vol met new old stock echt oud spul.
Daar heb ik zelf ook het een en ander aan spullen weggehaald die bij de reguliere webwinkels en het R4 club magazijn niet meer te vinden zijn.

Je moet wel lid worden van de club om in dat magazijn dingen te kunnen kopen. Net als bij de R4 club.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Lou-R4
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 12, 2017 9:54 pm

Re: Revisie 839A7/06 Ventoux blokje

Bericht: # 167758Bericht Lou-R4 »

Thanks, ik heb al een mailtje gestuurd naar hun magazijn beheer in de hoop op positief bericht. Ik hou je op de hoogte van de resultaten.
Plaats reactie