Koppakking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Koppakking

Bericht: # 162464Bericht deutz »

Helaas, ook ik moet eraan geloven! vandaag compressie gemeten ivm stationair slecht lopen, zogezegd
op 3 a 3,5 poten, op toeren nergens last van, loopt als een speer.
Een paar dagen geleden al eens kleppen gesteld, weinig verkeerd, bougie,s vervangen, geen verbetering,
bougie kabels getest, de 2de cil. vanaf vliegwiel ,lek, merkte ik na het beetpakken, nadat ik weer op de grond stond ( wat een klap!! ) kabel vervangen.
Dit alles geen verbetering.
Compressie van cil. 1 en 2 helemaal 6 bar! de andere komen over de 10 heen.
Conclusie, de koppakking stuk tussen 1 en 2!
Ook al een licht koelvloeistof verlies gemerkt, wel minimaal, geen witte pluimpjes uit de uitlaat, geen
borrelen in het expansie vat.
Vandaag op zoek naar een koppakingset voor een 1400 blok, type 847m7/12 model 1229 (R5 TX).
Uiteindelijk beland bij Auto onderdelen 24.nl.
Daar werden sets te koop aangeboden van € 24,00 t/m € 77,00, volgens mij hebben de duurdere een
gouden randje!
Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkopere sets?
Ik ga voor een goedkopere set en ga ondervinden wat dat is.
En oh ja, ik zal voortaan niet meer zo hard rijden!! motortje over bellast? 146km/u, op r4 teller.......... (nono)
gr.J@n.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Koppakking

Bericht: # 162467Bericht Bertje »

Ik gebruik ook niet de duurste pakkingen. Denk inderdaad dat die dure een gouden randje hebben, maar dat zie je na montage toch niet meer 8)
Misschien dat de duurdere wat dikker zijn, maar dat gaat maar ten koste van de compressie, toch ;) Zal op zich misschien wel iets beter afdichten. Zelf rijd ik over het algemeen niet harder dan 110 (af en toe een keertje 130).
Waarschijnlijk geheel ten overvloede: denk je aan de draaibeweging bij het losnemen van de kop? Zodat de cilinderbuspakkingen heel blijven.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Koppakking

Bericht: # 162468Bericht deutz »

Hoi Bertje, bij de firma waar ik het setje heb besteld staan de dikte,s van de pakking erbij, en even dik als de pakkingen van een duurder merk.
Kop draaiend los maken is mij bekend, er staat een mooie beschrijving op http://www.ClubCinq.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.J@n.
niet geschoten is altijd mis!
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Koppakking

Bericht: # 162568Bericht RVIER »

En oh ja, ik zal voortaan niet meer zo hard rijden!! motortje over bellast? 146km/u, op r4 teller.......... (nono)
gr.J@n.
Jan toch,

zo'n 1400 ligt toch nog te slapen bij 145 km/h. Die overbelast je niet zo maar.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Koppakking

Bericht: # 162588Bericht deutz »

Klopt Fons,
Gisteren nog eens compressie met hulpje erbij, ik kon de compressie meter in de eerste 2 cilinders niet goede op zijn plaats houden met een hand, en dan met de andere hand startmotor relais bedienen.
Extra meting omdat ik de eerste meting niet vertrouwde, ook omdat de motor verder perfect loopt
boven stationair toerental.
Dus de eerder genoemde cilinders 10 en 11 bar gemeten, eerder al de andere 2 gemeten, kwamen
kort aan de 12 bar!
Dus luchtfilter eraf, dan zie ik wat er mis is.........! Ooit al eens de carterontluchting gerepareerd, het beruchte plastic T stuk vervangen door een (zelfgemaakt) metalen T-stuk.
Werkt perfect, alleen de plastic tuinslang houd het niet zolang uit :oops:
Dus vandaag ook dat plastic dingetje op de carb. vervangen door een eigengemaakt koperen deel
en geschikte en passende slangen gemonteerd, en zie, het geheel draait weer als een zonnetje op
stationair toerental.
En op toeren gewoon weer als een beest!! (joow)
En een leuk kopsetje op voorraad!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie