Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Goedendag, ik zoek iemand of goede garage die mij kan helpen met het vervangen van de distributieketting van Renault 4 1.1 gtl uit 1985. Woon zelf in Maasland maar reizen is niet zo een probleem. Ik hoor/lees het graag. Voorbaat dank, Rens
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Michiel aka LeCar kan dat vast wel
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Waarom zou dat moeten? is hij stuk?
normaal hoeft dit nooit. pas na 400.000 km
Hoeveel KM heeft het blok gelopen?
Groet dick
normaal hoeft dit nooit. pas na 400.000 km
Hoeveel KM heeft het blok gelopen?
Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Beste Dick,
De Renault heeft stationair een "hik", acceleratie is niet top. Bij gas loslaten geeft hij ploffen. Andere carburateur geprobeerd, gereviseerd. Electrische ontsteking geplaatst, pakkingen vervangen, kleppen gesteld. Met stroboscoop is is zichtbaar tijdstip variabel. Mogelijk is ketting/spanner versleten en geeft dit problemen. Kom er niet achter. Staa teller staat op 185600.
Groet Rens
De Renault heeft stationair een "hik", acceleratie is niet top. Bij gas loslaten geeft hij ploffen. Andere carburateur geprobeerd, gereviseerd. Electrische ontsteking geplaatst, pakkingen vervangen, kleppen gesteld. Met stroboscoop is is zichtbaar tijdstip variabel. Mogelijk is ketting/spanner versleten en geeft dit problemen. Kom er niet achter. Staa teller staat op 185600.
Groet Rens
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Bij die km-stand kan dat eigenlijk niet aan je distributie liggen.
Is je vacuumvervroeger in orde? Of wordt die buiten spel gezet door een 123?
Is je vacuumvervroeger in orde? Of wordt die buiten spel gezet door een 123?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
De vacuumvervroeger is te komen vervallen door de 123 ontsteking.
Groet,
Rens
Groet,
Rens
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Ik neem aan dat je er wel een gekocht hebt met een vacuüm sensor en electronische vervroeger?
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Beste Harbouseal,
Zo goed kan ik dat niet bevestigen, loopt slangetje van ontsteking naar carberateur. Ontsteking is geplaatst om de klachten eigenlijk te voorkomen, helaas geen resultaat. Is in garage in Gouda gedaan met gegevens van de Renault al langer geleden.
Zo goed kan ik dat niet bevestigen, loopt slangetje van ontsteking naar carberateur. Ontsteking is geplaatst om de klachten eigenlijk te voorkomen, helaas geen resultaat. Is in garage in Gouda gedaan met gegevens van de Renault al langer geleden.
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
De ketting lijkt me niet de meest logische boosdoener. Met wat logisch denkwerk (want ik redeneer ook niet vanuit ervaring of expert-kennis in dit geval) zou je kunnen zeggen:
Het kan zijn dat het ketting ruim is geworden, waardoor hij speling heeft gekregen op de tanden van de tandwielen. Zodra er dus even geen spanning op staat omdat de motor dus even geen kracht levert, zou het ketting t.o.v. het tandwiel dus iets verschuiven omdat de gaten voor de tanden wat ruim zijn geworden. Dat levert vervolgens een onnauwkeurig ontstekingstijdstip. Dat zou geen probleem moeten opleveren echter zodra je spanning op de ketting houdt. Dit effect kan natuurlijk wel groot worden, lijkt mij, maar die distributiekettingen zijn notoir solide.
Als je denkt dat er iets niet in orde is met de distributieoverbrenging, zou ik eerder je kettingspanner eens checken. Een los ketting gaat vaak gepaard met een "klonk-erig" geluid in de motor. Het ketting slaat dan tegen de behuizing aan, die van metaal is. Kettingspanners willen wél slijten en zijn gemakkelijk om te vervangen (als de motor er uit is), is wel de moeite!
Het kan zijn dat het ketting ruim is geworden, waardoor hij speling heeft gekregen op de tanden van de tandwielen. Zodra er dus even geen spanning op staat omdat de motor dus even geen kracht levert, zou het ketting t.o.v. het tandwiel dus iets verschuiven omdat de gaten voor de tanden wat ruim zijn geworden. Dat levert vervolgens een onnauwkeurig ontstekingstijdstip. Dat zou geen probleem moeten opleveren echter zodra je spanning op de ketting houdt. Dit effect kan natuurlijk wel groot worden, lijkt mij, maar die distributiekettingen zijn notoir solide.
Als je denkt dat er iets niet in orde is met de distributieoverbrenging, zou ik eerder je kettingspanner eens checken. Een los ketting gaat vaak gepaard met een "klonk-erig" geluid in de motor. Het ketting slaat dan tegen de behuizing aan, die van metaal is. Kettingspanners willen wél slijten en zijn gemakkelijk om te vervangen (als de motor er uit is), is wel de moeite!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Beste Rutger,
Dank voor je heldere uitleg. Nu nog een adres wie mij kan helpen
Groet,
Rens
Dank voor je heldere uitleg. Nu nog een adres wie mij kan helpen
Groet,
Rens
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Geholpen door Rene uit Geldrop hij was van mening dat het niet de ketting was, eerder pingelen, ontsteking afgesteld, vlotter aangepast in de carberateur, kleppen gesteld en doet het nu naar behoren. Erg blij mee en super dat Rene mij kon helpen.
Groet,
Rens
Groet,
Rens
Re: Hulp gevraagd, vervangen distributieketting
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd