kop niet type c maar b

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

kop niet type c maar b

Bericht: # 158764Bericht dick holtrop »

ik heb twee nieuwe koppen liggen, het verschil met de normale 1100 is dat de compressie ruimte recht is bij het bougie gat, er moeten dus ook lange bougies in, en er staat de letter b ingeslagen.

de normale heeft c en de ruimte is taps waardoor we een korte bougie in past

wie weet waar deze koppen op horen te zitten?

groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5174
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: kop niet type c maar b

Bericht: # 158782Bericht Bertje »

Zou wel eens een 1400 kop kunnen zijn, toch? Mijn F4 had een 1400 R5 blok en lange bougies.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: kop niet type c maar b

Bericht: # 158784Bericht dick holtrop »

ik las dit nog:

Om even op de opmerking van 4F6GTX terug te komen. Pas op met het zo maar monteren van lange schacht bougies, anders ben je straks verder van huis. De R4 met 1100cc motor heeft van origine altijd korte schacht bougies gehad (NGK BP6HS), maar ook de oude types Renault 5. De nieuwe types Renault 5, die met de motor dwars voorin dus (vanaf plusminus 1985), hebben lange schacht bougies (NGK BP6ES). Als ik jou was zou ik daar eerst heel goed naar kijken, voordat je de bougies monteert. Als je de kop toch los hebt liggen is dat heel goed te zien
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Plaats reactie