cilinderbus pakking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
trommel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 09, 2014 12:33 am

cilinderbus pakking

Bericht: # 151652Bericht trommel »

Beste mensen heb pas een renault f6 gekocht de kop laten vlakken,olie ververst filter vernieuwd en dan starten voor de eerste keer en wat denk je ,ja hoor water in de olie de motor uit elkaar gehaald de bussen verwijderd alles schoon gemaakt nieuwe pakkingen gekocht,maar in het pakking setje is de dikste pakking 0.09mm en ik heb begrepen dat er bij de dealer ringen bestaan in 0.12mm.de papieren pakkingen zijn 4.20 eur per stuk dus om nou even en stapeltje aan te schaffen vind ik ook weer zo wat.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, kan en mag je 2 pakking ringen op elkaar leggen?


Alvast bedankt voor het lezen,nu nog de antwoorden.
(baai) (baai) Ab.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: cilinderbus pakking

Bericht: # 151653Bericht R4F6GTX Automaat »

wat denk je zelf? Wat is het doel van een pakking?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
trommel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 09, 2014 12:33 am

Re: cilinderbus pakking

Bericht: # 151655Bericht trommel »

bedankt r4f6gtx automaat aan zulke opmerkingen heeft een mens watik dacht dat dit forum bedoeld was om ergens wijzer mee te worden :lol:
Fransoos
Berichten: 611
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: cilinderbus pakking

Bericht: # 151656Bericht Fransoos »

Officieel zou je de hoogte van de bussen moeten meten. Deze zouden dan vannaf het vliegwiel steeds een stukje hoger moeten uitsteken. Algemeen genomen als je alles mooi vlak hebt en schoon kun je goed af door de dikste te monteren dan klem alles goed af. Dubbel kan ook zelf ook gedaan omdat ik er niet genoeg had van de dikste maat. Het werkt nog steeds maar ideaal is het natuurlijk niet.
trommel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 09, 2014 12:33 am

Re: cilinderbus pakking

Bericht: # 151686Bericht trommel »

Hoi fransoos bedankt voor de tips maar wat ik wilde vragen wat je precies bedoeld met de cilinderbussen steeds hoger te laten worden? Ik ben niet onhandig maar vind dit een vervelend klussie (dom) gr ab
Fransoos
Berichten: 611
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: cilinderbus pakking

Bericht: # 151726Bericht Fransoos »

De hoogte dat de bus boven het motorblok uitsteekt die bedoel ik. Als je met een rij over het blok gaat moet ie tegen de bus aan komen dus de bussen steken boven het motorblok uit. Maar dat is heel weinig. Het mooiste zou zijn als ze steeds hoger gaan richting het vliegwiel. Dit vanwege het ongelijk opwarmen en afkoelen van de motor. Maar alle 4 de dikste pakking er tussen is meestal afdoende.
Plaats reactie