lekkage koppakking?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4 Geleen
Berichten: 14
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 10:02 pm

lekkage koppakking?

Bericht: # 136761Bericht R4 Geleen »

Hallo

Het vele sludge aan de vuldop en de overdruk van de carterventilatie hebben mij doen besluiten de koppakking te vervangen. De kop is gevlakt, helaas niet laten afpersen, en er is een nieuwe pakkingsset op gekomen.
Helaas het werk heeft geen resultaat gehad. Nog steeds koelvloeistof verbruik, sludge en carteroverdruk.
Het betreft een B1B 845 cc motor van een TL uit 1983.

Natuurlijk ben ik nu op zoek naar mogelijke oplossingen. Wat mij is opgevallen tijdens de werkzaamheden is dat er op de kop 1.2 staat gedrukt. Is het mogelijk dat er een kop van een 1200 cc op een 845 blok is bevestigd? en is dat een probleem ivm de bovengenoemde problemen?
Welke stappen kan ik nog ondernemen of is het een kwestie van een ander blokje erin te leggen?

Indien dit laatste het geval is, wie heeft er nog een dergelijk blok liggen en wil deze voor een schappelijke prijs verkopen?

Groet Coen
Fransoos
Berichten: 610
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: lekkage koppakking?

Bericht: # 136768Bericht Fransoos »

Ik denk dat misschien je voetpakkingen lek kunnen zijn.
Dit kan de oorzaak zijn van je koelvloeistof probleem.
Het beste is, als je nog een tijdje door wil met je r4 met een 850cc.
Dat je je eigen blok reviseerd.
Ik heb een tl uit 83 gekocht zonder blok en vervolgends 3 kwart jaar bezig geweest om in nl een blok te vinden.
Heb voor veel geld nu 2 blokken op te kop weten te tikken maar dat ging niet vanzelf.
Dus even grondige nakijken, pakkingen vernieuwen en rijden maar.
Ow ja een 850cc kop heeft een smal klepdeksel met 1 rij kopbouten erbuiten.
Heb zelf voor 200 euro materiaal het blokje nagelopen en draait weer als een nieuwe.
Succes.
Plaats reactie