Pomp vervangen voor benzinemeter
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Pomp vervangen voor benzinemeter
Hallo,
Iemand wel eens de pomp/vlotter uit de tank gehaald? Ik wil dit gaan doen om mijn benzinemeter weer werkend te krijgen nadat ik de bedrading gechecked heb.
Iemand ervaring met de vlotter van de Franzose en de bajonetsluiting? Duwen en draaien toch?
Iemand wel eens de pomp/vlotter uit de tank gehaald? Ik wil dit gaan doen om mijn benzinemeter weer werkend te krijgen nadat ik de bedrading gechecked heb.
Iemand ervaring met de vlotter van de Franzose en de bajonetsluiting? Duwen en draaien toch?
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
De pomp zit toch helemaal niet bij de tank? Als de benzinemeter het niet doet dan ligt dat meestal aan de aarde.
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Mee eens pomp zit op het blok, vlotter is een variabele weestand, als de naald wel wat uitslaat of alleen bij hlemaal volle tank, dan zou de de vlotter wel eens niet goed meer kunnen zijn, meestal is het echter de bedrading, of de aarde van het dashbord...
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Als de benzinemeter het niet doet is dat 9 van 10 keer het schuifstekkertje van het korte oranje kabeltje dat vanaf de vlotter komt. Dit zit ergens ter hoogte van de bumperklemmen links achter met een schuifstekkertje aan de kabel die uiteindelijk binnenlangs in het dashboard uitkomt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Klopt... het 4tje is helemaal uit elkaar geweest en ook de tank is aangepakt.
Na alles terug gezet te hebben deed alles het!
Na de eerste keer tanken bleek de tank lek te zijn
Deze laten repareren maar kreeg em gehavend terug..
Deuk, opgeblazen/ bol en waar het schuifstekkertje overheen gaat was verbogen..
En wat na installeren bleek nog steeds niet lekvrij!?
Ik ga idd de bedrading checken maar dacht dat door het lassen/ solderen het weerstandje op de vlotter kapot is gegaan...
Na alles terug gezet te hebben deed alles het!
Na de eerste keer tanken bleek de tank lek te zijn
Deze laten repareren maar kreeg em gehavend terug..
Deuk, opgeblazen/ bol en waar het schuifstekkertje overheen gaat was verbogen..
En wat na installeren bleek nog steeds niet lekvrij!?
Ik ga idd de bedrading checken maar dacht dat door het lassen/ solderen het weerstandje op de vlotter kapot is gegaan...
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Dat kan haast niet daardoor gebeure tenzij ze de lasklem op het contactlipje van de vlotter zetten, mocht je de tank er nog af hebben kan je de vlotter gewoon doormeten (de weerstand) en de vlotter op en neer bewegen. ik zou ook even informeren naar een andere tank bij het club magazijn..Witje4 schreef: dacht dat door het lassen/ solderen het weerstandje op de vlotter kapot is gegaan...
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Idd doorgaans is het een connectie probleem, enerzijds de aarde is beroerd, anderzijds de weg die de kabel aflegt van tank naar indicator zoals René het beschrijft met al zijn kabelschoen connecties (Faston connectors).
Bij mijn R4 restauratie ga ik sowieso de gehele kabelboom zelf opnieuw maken en hier en daar anders leggen. Wat ik allemaal tegenkwam bij de demontage
Bij mijn R4 restauratie ga ik sowieso de gehele kabelboom zelf opnieuw maken en hier en daar anders leggen. Wat ik allemaal tegenkwam bij de demontage
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
OK... ik ga de tank morgen demonteren en tijdelijk een andere plaatsen. Wil dan eerst de bedrading testen.
In hoeverre is de dikte van de draad belangrijk?
Deze is nl erg dun
In hoeverre is de dikte van de draad belangrijk?
Deze is nl erg dun
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: do dec 29, 2011 10:36 pm
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
zelfde dikte draad zou goed moeten zijn.
Bij mijn 4 werkte de meter ook niet meer.
heb de tank er onder vandaan gehaald.
en de vlotter eruit genomen.
deze heeft een sleep contact over de weerstandspoel
deze had geen (of) goenoeg aanleg kracht tegen de spoel.
iets verbogen nu, zodat hij goed kontakt maakt met de spoel.
daarna alles terug geplaats en werkt weer prima
Heb dit al vaker gedaan bij diverse renault modellen
een nieuwe kopen is dus niet altijd nodig
Succes
Ronald
Bij mijn 4 werkte de meter ook niet meer.
heb de tank er onder vandaan gehaald.
en de vlotter eruit genomen.
deze heeft een sleep contact over de weerstandspoel
deze had geen (of) goenoeg aanleg kracht tegen de spoel.
iets verbogen nu, zodat hij goed kontakt maakt met de spoel.
daarna alles terug geplaats en werkt weer prima
Heb dit al vaker gedaan bij diverse renault modellen
een nieuwe kopen is dus niet altijd nodig
Succes
Ronald
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
d'r loopt maar heel weinig stroom doorheen...
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Hoe haal je die er uit? Heb je daar een tool voor nodig?renald kwartel schreef:zelfde dikte draad zou goed moeten zijn.
Bij mijn 4 werkte de meter ook niet meer.
heb de tank er onder vandaan gehaald.
en de vlotter eruit genomen.
Vandaag tijdelijke tank er onder geplaatst...
Ook een beetje gerommeld met het draadje aangesloten en contact aan maar helaas
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Hoe haal je die er uit? Heb je daar een tool voor nodig?renald kwartel schreef:
Bij mijn 4 werkte de meter ook niet meer.
heb de tank er onder vandaan gehaald.
en de vlotter eruit genomen.
Vandaag tijdelijke tank er onder geplaatst...
Ook een beetje gerommeld met het draadje aangesloten en contact aan maar helaas
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
schroefjes los draaien en een beetje wurmen dan komt hij er zo uit Witje. Geen speciale tools nodig. Alleen een platte schroevendraaier.
Ik denk dat je het probleem niet in de zender moet zoeken. Als ik je post goed lees, doet hij het met je vervangende tank ook niet. Zitten je zekeringen nog goed? of zijn ze niet doorgeslagen. Draadbreuk ergens na de restauratie.
Het weekend ben ik in Rijsbergen. Zullen we dan samen even kijken?
Ik denk dat je het probleem niet in de zender moet zoeken. Als ik je post goed lees, doet hij het met je vervangende tank ook niet. Zitten je zekeringen nog goed? of zijn ze niet doorgeslagen. Draadbreuk ergens na de restauratie.
Het weekend ben ik in Rijsbergen. Zullen we dan samen even kijken?
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
Witje4 schreef:Iemand ervaring met de vlotter van de Franzose en de bajonetsluiting? Duwen en draaien toch?
Voorzichtig via een schroevendraaier met een hamertje tikken, zodat je de 3 lipjes van de vlotterdeksel onder de drie lipjes in het tankgat vandaan draait.Witje4 schreef: Hoe haal je die er uit? Heb je daar een tool voor nodig?
Maar het ligt 10 tegen 1 niet aan je vlotter. Meet de weerstand eens tussen lipjes van schuifstekkertje en massa van de tank. En meet dit nog eens met de tank op de kop (dus vlotter in andere stand). In beide gevallen moet je een bepaalde (en andere) weerstand meten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: Pomp vervangen voor benzinemeter
je kan het oranje draadje los trekken links achter onder de bumper en tegen de koets aan houden dan moet jou benzine meter uitslaan op vol zo weet je waar je moet zoeken
mvg sander
mvg sander