Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
dat vastlassen ben ik toch zo niet voor te vinden, is toch makkelijk als je het spatbord kan demonteren om te werken aan de wielen of remmen.
Ik denk dat Tweety bedoelt dat je eerst het spatbord monteert en daarna het binnenscherm last. Dus eerst alles uitlijnen, dan vastlassen. Alles aan elkaar lassen lijkt me ook geen goed idee...een R4 die stevig in elkaar zit, brrrr, ik moet er niet aan denken. 

Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Het binnenscherm is al gelast, de lasstrip zit exact op de plek van het originele materiaal, dat heb ik uitgemeten. De strip was alleen te kort, de enige plek waar het mis gegaan kan zijn is dus aan de voorkant, waar het binnenscherm de curve naar beneden maakt. Hoewel... het schutbord was ook wat beschadigd omdat een vorige eigenaar het oude binnenscherm los had zitten bikken, kan dat nog wat verklaren denken jullie?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Dat bedoel ik inderdaad !Rik H. schreef:Ik denk dat Tweety bedoelt dat je eerst het spatbord monteert en daarna het binnenscherm last. Dus eerst alles uitlijnen, dan vastlassen. Alles aan elkaar lassen lijkt me ook geen goed idee...een R4 die stevig in elkaar zit, brrrr, ik moet er niet aan denken.

trouwens, Verklaringen lijken mij vrij zinloos, je moet naar oplossingen zoeken, dus ik zou zeggen, ''loshakken dat binnenscherm, en weer vast zetten waar het wel hoort te zitten.
Volgens mij hoeft het binnenscherm toch niet los. Ik had al eerder een foto geplaatst met binnenscherm en motorkap maar zonder spatbord:

Hier zie je eigenlijk al dat de bovenrand van het binnenscherm goed zit bij het schutbord, maar een beetje omhoog piept richting de voorkant van de motorkap. Dus inderdaad is er wat mis gegaan daar waar de bovenrand naar beneden buigt, hier moet dus een stukje materiaal uit denk ik.

Hier zie je eigenlijk al dat de bovenrand van het binnenscherm goed zit bij het schutbord, maar een beetje omhoog piept richting de voorkant van de motorkap. Dus inderdaad is er wat mis gegaan daar waar de bovenrand naar beneden buigt, hier moet dus een stukje materiaal uit denk ik.
Dag bert,
Zou het een idee zijn om een paar sleuven te slijpen in binnescherm en dan wat duwen tot het mooi zit. Dan boel weer dichtbakken? Lijkt mij om mm te gaan en ik zou niet teveel weghalen. Andere idee even ander binnenscherm van iemand lenen voor de maat? Of uit je f6 even halen.
Gr erik.
Zou het een idee zijn om een paar sleuven te slijpen in binnescherm en dan wat duwen tot het mooi zit. Dan boel weer dichtbakken? Lijkt mij om mm te gaan en ik zou niet teveel weghalen. Andere idee even ander binnenscherm van iemand lenen voor de maat? Of uit je f6 even halen.
Gr erik.
Rodeo is af
Goed idee, ik heb nog een los binnenscherm liggen en zal wat maten nemen. Misschien ook een mal maken van het profiel, dus de curve die de bovenrand van het binnenscherm maakt.
OK, ik snap-m. Moet inderdaad weer eens wat opruimen in de loods 

@ Bertje,
Eigenlijk moet je eerst de motorkap uitlijnen op de voorbalk.
De binnenschermen kun je stellen door de gaten in het binnenscherm aan de voorzijde waarmee ze aan de voorbalk vastzitten wat groter te maken. Je krijgt dan wat ruimte om de spleet tussen scherm en de kap te manipuleren zodat hij juist zo groot is als aan de bovenzijde (bij de voorruit.
vr gr Fons
Eigenlijk moet je eerst de motorkap uitlijnen op de voorbalk.
De binnenschermen kun je stellen door de gaten in het binnenscherm aan de voorzijde waarmee ze aan de voorbalk vastzitten wat groter te maken. Je krijgt dan wat ruimte om de spleet tussen scherm en de kap te manipuleren zodat hij juist zo groot is als aan de bovenzijde (bij de voorruit.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Ga ik proberen. Maar eerst maar eens meten of de gaten uberhaupt op de goede plek zitten, want daar twijfel ik ook een beetje aan.
OK, de curve van het linker binnenscherm klopte dus voor geen meter. Vooraan knikte het scherm 5 cm te vroeg omlaag, ik heb er een stukje uit geslepen en met een rubber hamer het scherm in vorm geklopt, toen het spatbord erop om het te controleren en nog wat bij te buigen. Daarna een nieuw stukje ingelast, het spatbord past nu goed. Zodra de lak uitgehard is gaat het spatbord er weer op om het definitief uit te lijnen.

Ik zat te kijken wat zijn dat nou ... punaises ?! Heb je geen Tacker ?