Opknappen van een R1123 uit 66

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88128Bericht GijSsie »

Hier nog 2 fotootjes van een poosje geleden, het leek erop alsof het dicht zat maar er zat poleyester matjes over.... WEG ERMEE!!! dus ff gaatje dichtgelast...Afbeelding

Afbeelding


Hier dan de foto's van het gespoten werk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zoals op bovenstaande foto's is te zien heb ik de trekhaak en bumpersteunen ook maar even mee gepakt.

Nog even over de onderkant van de 4. Op de plekken waar kaal ijzer te zien is smeer ik owatrol op, tijdelijk. Totdat pa zin heeft om een autotransporter mee te nemen en het chassis op zijn werk op de brug zetten, veel makkelijker.
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 88136Bericht Willem de Zwijger »

Wat is het probleem dan ? Valt dat omdraaien van het chassis tegen ? Als ik het zo op de foto's zie zou ik zeggen: omdraaien en zsm de ander kant spuiten (morgen is het nog warm...)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88138Bericht GijSsie »

motor ligt er nog in, en toen ik de manier van paul en maarten aan pa vertelde vond die dat geen goed idee. De lagers worden van verkeerd belast ofzo???
Dus dan maar op de brug, maakt niet uit want dan begin ik eerst aan de koets, ik moet alleen even zorgen dat die bodem niet gaat roesten dus even wat owatrol tussen de smurrie en kit smeren.

(morgen moet ik ook naar school)
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 88152Bericht jbeekmann »

Heb je de bumpersteunen en trekhaak er wel ook even afgehad en een laagje anti-roest en lak gegeven?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 88154Bericht cees en jantine »

waarom haal je de motor er niet gewoon uit??
daar wordt het toch veel handzamer van??
ziet er wel goed uit allemaal...misschien dat ik ooit ook nog eens zoiets ga doen(een off-body resto)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88155Bericht GijSsie »

jbeekmann schreef:Heb je de bumpersteunen en trekhaak er wel ook even afgehad en een laagje anti-roest en lak gegeven?
.

Ik heb de bumpersteunen en de trekhaak er niet afgehaald, de trekhaak zat nog wel redelijk in de lak. Ik heb uhm ligt opgeschuurd en gespoten. Op de bumpersteunen zat nog een laag tectiel, die heb ik eraf gehaald en heb ik de dag ervoor in de zinkspray gespoten.

Ik haal de motor er niet uit omdat dat nog beetje meer werk is :roll: . En waarom moeilijk doen als je het ook op een brug kan doen?
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88338Bericht GijSsie »

vrijdag chassis gespoten en vandaag buiten onder een zeiltje gezet. De koets staat nu binnen, vandaag achterscherm eraf gehaald maar aan die koets zit nog veeeeeel werk :roll:
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88490Bericht GijSsie »

In de balken van t chasis komt geen MS vet, pa wil der benzen wax in hebben. we zien wel...

En ik ben op zoek naar nieuwe achterportier deurstijlen (in kluwer nummertje 17 van de carosserie tekening). Ik heb centre 16, Wind, t clubmagazijn, Renault dealer geprobeerd en die kunnen mij niet meer aan een nieuwe deurstijl helpen. Bij van de Tol was de baas er niet en die schijnt daar als enige te weten waar en welke 4 deeltjes die nog heeft liggen.

Hier in de buurt staan 4 slopers, dus das de volgende stap kijken of die goed zijn.

Zijn er mensen die nog een harde oude koets weten te staan richting zuid frankrijk, in bels of gewoon in ons eigen koude kikkerlandje???

Zijn er nogmeer optie's??

Bart uit breda heeft dan nog wel een koest uit jaren 70 maar daar zit nog een heel 4tje bij en daar zit ik nou ook weer niet op te wachten.

Zijn er nogmeer optie's, of is er iemand die nog een volgens bart hard chassis wil kopen???
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 88492Bericht jbeekmann »

Zijn ze zover heen dat ze niet mee te repareren zijn dan?
(laten) Namaken ook geen optie?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88494Bericht GijSsie »

Ik heb het van het weekend na proberen te maken maar dat lukt mij niet netjes. Ik maak er als ik tijd heb foto's van.

groeten,
Gijs
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88498Bericht GijSsie »

hierbij de foto's klik

Ik heb een nieuwe dorpel die zat erbij toen ik uhm kocht en verder denk ik dat het ronde profiel niet zo heel moeilijk is na te maken maar net dat 3 hoekje die de stijl stevig maakt en de C stijl vanonder...
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88961Bericht GijSsie »

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat de komende 6 weken dit project stil ligt i.v.m. school. In Fankrijk ben ik een plaatstelijke mede hobbyist ontmoet die mij enkele nuttige adresjes voor onderdelen heeft gegeven, waar ik nog achteraan ga, verder ligt het project de komende tijd dus stil.

Gegroet,
Gijs
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 89480Bericht GijSsie »

mensen hier gaan de handjes van jeuken!!! klik hier
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 89897Bericht GijSsie »

nog anderhalve week tentames en daarna kan ik weer aan de slag. 8)
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 89900Bericht Mark4GTL »

GijSsie schreef:mensen hier gaan de handjes van jeuken!!! klik hier
Dat kan ik me voorstellen.

zag donderdag een mooie GTL en dan heb je ineens zin om je eigen ook puntgaaf te maken.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie