Opknappen van een R1123 uit 66

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Opknappen van een R1123 uit 66

Bericht: # 85958Bericht GijSsie »

Hallo mensen,

Gister het 4tje op gehaald!!! Echt niet te geloven hoeveel en wat voor nieuwe ordelen erbij zitten. De motor en de bak zijn gereviseerd en het chassis is opgeknapt maar word dit weekend nog aan een grondige inspectie onderworpen.
Er zitten bijv 2 nieuwe achterslotjes bij van chroom, zo goed als nieuwe grill, nieuwe deurrubbers, fusee kogels, lagers, complete knalpijp, van die brede chroomlijsten voor onder. Ik heb nog lang niet alles opgenoemd maar als klap op de vuurpijl, er zitten ook van die chrome dingen bij voor tegen de koets aan voor bij die handvatjes. (love)

Ik heb gister helaas geen/weinig foto's kunnen maken. Batterijen van de camera waren weer leeg...

Ik heb dit topic hier gezet opdat er toch wel redelijk veel vragen van mijn kant zullen komen over hoe dit 4tje opgeknapt gaat worden en waar enkele onderdelen voor dienen.

Vanmiddag zal ik foto's maken
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 85959Bericht Mark4GTL »

Ben benieuwd naar de foto`s.
Plaats je ze ook op je bloggie?

iig veel succes met de 66-er

Groet Mark
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 85960Bericht schoapke »

ben ook wel benieuwd. gaat hij tegelijk met de savane onder het mes of is er geen plek voor 2??
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 85961Bericht GijSsie »

Foto's zet ik op me blogje, maar dat meld ik hier wel :wink: .

Plaats voor 2 is er wel de zomer komt er weer aan(niet buiten kijken) dus dan kan ik meer buiten werken.

Zoals ik eerder al zei, van het weekend het chassis bekijken en de koets eraf tillen. zodat ik goed kan zien wat er nog aan moet gebeuren.
Savane 1993 =D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 85962Bericht R4F6GTX Automaat »

Je hebt de smaak goed te pakken. Beterschap!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 85967Bericht GijSsie »

Dankje Paul :wink: .

Op me blogje de foto's, veel kijk plezier
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 85973Bericht Willem de Zwijger »

Fjoew Gijs dat ziet er uit als een handenbindertje...heel mooi project om zoiets op te knappen, maar ook heel veel werk. Ga je de school eraan geven ?
Je mag je moeder wel een bloemetje meebrengen dat ze die spullen op het erf toelaat, ik bedoel wij vinden het prachtig maar er zijn ook mensen die een fijn opgeruimd huis nog mooier vinden (sip)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 85974Bericht Mark4GTL »

Als je nog geen achterruit hebt.
Heb ik er nog wel een met achteruitverwarming, tenminste als de achterruit van een uit 1980 past.
Heb anders ook nog wel goede complete achterklep... Met achterruit met verwarming...

Groet Mark

p.s.1 Je zal nog veel roest tegenkomen bij de 66-er.
p.s.2 Mocht ik in de vakantie langskomen dan zal ik wel zorgen dat ik m`n werkpak + wat gereedschap meeneem :P
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 85979Bericht p304c »

ik hoop dat je verder geen hobbies hebt want daar kom je zo te zien vast niet meer aan toe. mooi project, is de auto redelijk compleet of moet je nog hard op zoek naar onderdelen?
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 85993Bericht GijSsie »

mensen mensen, wat een pessimisme. Over onderdelen hoef ik mij geen zorgen te maken. Er zit vanalles bij van fussee kogels en koeienogen tot nieuwe rubbers voor de 2 3-hoekvormige achterruiten.

Aan het chassis verwacht ik weinig problemen. De koets moet op sommige plekken worden gelast en dan is het verder een kwestie van schuren/plamuren en op naar de spuiter.

Ik zie het als 1 groot bouwpakket. Meneer heeft dit bakkie 11 jaar geleden gekocht. Heeft er destijds nog 1 bijgekocht(een slechte) voor onderdelen, helemaal uit elkaar gehaald en onderdelen opgeslagen voor deze 4. De geschiedenis van de wagen is bekent van 1966 tot 1986 toen is die van iemand uit Hansweert geweest, een echt zweeuwsch bakkie dus... En verder weet ik dat deze meneer hem in 1996 heeft gekocht. Ik kan de eigenaar nog wel eens vragen waar die hem heeft opgeduikeld.

Markie neem maar wat schuurpapier mee, mag je helpen schuren :D

Owjah heeft er iemand gegevens van de wagen, de voortorsie's moeten nog opgespannen worden, hoe hoog?
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 85995Bericht p304c »

ho ho, het is niet bedoeld als pessimisme. er zit gewoon een hoop werk aan en ik vind het prachtig dat je er aan begint.
ooit wil ik ook nog wel eens aan een ouder model beginnen, maar alles op z'n tijd.

en jij uiteraard ook alles op je dooie gemak doen, beter goed dan snel.
succes gewenst.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86001Bericht GijSsie »

bedankt!

De koets heb ik er net afgetild. Ik heb het chassis op 4 bokjes gezet en ben er nog maar eens onder gaan liggen. Het zit er goed zwart uit alleen zitten er nogal wat barsten in de verf. Hoe komt dat, iemand een idee? Zal ik er gewoon zwarte prut overheen spuiten?
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 86006Bericht Mark4GTL »

Ik kan ook een zware schuurmachine meenemen, schiet wat harder op...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 86012Bericht p304c »

GijSsie schreef:bedankt!

De koets heb ik er net afgetild. Ik heb het chassis op 4 bokjes gezet en ben er nog maar eens onder gaan liggen. Het zit er goed zwart uit alleen zitten er nogal wat barsten in de verf. Hoe komt dat, iemand een idee? Zal ik er gewoon zwarte prut overheen spuiten?
heb je het chassis helemaal kaal? kan je deze dan niet beter omdraaien zodat je deze eens goed kan bekijken. haal eens een staal borstel over wat barsten heen om te kijken of de verf er af komt. en eens een stuk kaal maken kan sowieso geen kwaad om eens te zien hoe het materiaal er onder er echt uit ziet. na het stralen van mijn chassis zag het er allemaal ineens heel anders uit dan met de vorige behandeling er nog op.
je hebt nu de kans het goed aan te pakken, als je de boel meteen weer overspuit heb je geen beeld meer hoe het chassis er werkelijk aan toe is.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86020Bericht GijSsie »

Vandaag eerst de koets geinspecteerd op roest, enkele plekken gevonden waar gelast moet worden, maar dat moet wel lukken. Toen heb ik van een oud onderstel van een aanhanger een karretje gemaakt om de koets makkelijk los van het chassis te vervoeren. En de garage omgeruimd zodat het chassis binnenstaat. Er staat nu 1 chassis op zijn kant en de andere staat op zijn wieltjes.
Savane 1993 =D
Plaats reactie