r4f4 project

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 95062Bericht lesmagnacs »

Vraagje,
Ik zie op één van de foto's (onderkant) dat je ook een soort neppuntlas hebt gemaakt? Klopt dat ? Ik ben zelf ook bezig met het vervangen van de bodemplaat en was van plan om de gaatjes van de puntlassen die ik heb uitgeboord (om de oude plaat er af te halen) te gebruiken. Deze gaatjes vollassen meteen aan de nieuwe plaat vast. Als je dat hebt gedaan, heb je dan aan de binnenkant een las gemaakt om vochtvorming tussen het chassis en de bodemplaat te voorkomen of alleen maar i.v.m. de stevigheid ?
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 95063Bericht Willem de Zwijger »

Alleen als de spleet helemaal gevuld is zal de vocht en roestvorming voorkomen zijn. Dat lukt nooit met (prop)lasjes op de plek van de oude puntlasjes, dus daar kun je beter nog wel wat aan doen.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 95067Bericht lesmagnacs »

moet nog beginnen met lassen hoor dus dat zal ik zeker doen dan.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 95075Bericht p304c »

lesmagnacs schreef:Vraagje,
Ik zie op één van de foto's (onderkant) dat je ook een soort neppuntlas hebt gemaakt? Klopt dat ? Ik ben zelf ook bezig met het vervangen van de bodemplaat en was van plan om de gaatjes van de puntlassen die ik heb uitgeboord (om de oude plaat er af te halen) te gebruiken. Deze gaatjes vollassen meteen aan de nieuwe plaat vast. Als je dat hebt gedaan, heb je dan aan de binnenkant een las gemaakt om vochtvorming tussen het chassis en de bodemplaat te voorkomen of alleen maar i.v.m. de stevigheid ?
de hele bodemplaat is vastgezet met proplassen om de 2,5cm en hier en daar wat langere lassen aan de rand om overdreven veel vocht opscheppen te voorkomen. de binnenzijde is niet afgelast maar hier en daar wel een aantal stukken in de randen van de balken vervangen je moet toch ergens de bodemplaat aan kunnen lassen.

de volledige binnenzijde is in de zinkcompound gezet voordat de bodemplaat geplaatst is, nu gaat het chassis op reis om hopelijk gescopeerd te worden als ze het aandurven (ze zijn bang dat de bodemplaat zelf te dun is) en in ieder geval volledig industrieel gecoat terug te komen. voordat ik de boel ga opbouwen wil ik de balken nog vol spuiten maar waarmee moet ik nog besluiten. ik hoop dat dit uiteindelijk afdoende is om het chassis vochtbestendig te maken.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 95809Bericht GijSsie »

hoe staat het inmiddels met het project? Chassis al terug? Ben je er al aan uit wat er in de balken gekieperd word mike sanders vet, bijenwas, lijnolie of professionele tectyl behandeling?
Savane 1993 =D
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

in side the balken

Bericht: # 95812Bericht Jan »

Hoi,

Ik ben bezig met herstel R4 TL 1992 gebruik RX 5 ,7 en RX 10.
Ziet er goed uit heb advies van Garage Blikwerk Drachten zit in de Franse CV's en DS en. Heb er vertrouwen in.

Gr Jan
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 95832Bericht p304c »

GijSsie schreef:hoe staat het inmiddels met het project? Chassis al terug? Ben je er al aan uit wat er in de balken gekieperd word mike sanders vet, bijenwas, lijnolie of professionele tectyl behandeling?
alle vragen moet ik negatief beantwoorden, het chassis is zelfs nog niet onderweg naar de behandeling toe, ben een beetje afhankelijk van anderen en heb ook geen haast. afgelopen weekend heb ik de peugeot naar huis gehaald om eens te kijken hoe die er aan toe is en daar zit ook nog wat werk aan. viertjes zijn niet de enige autos die lekker kunnen roesten. voordat het chassis naar huis kan moet eerst de 304 weer uit de garage zijn.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 99441Bericht p304c »

en zo ziet een geschopeerd chassis van een renault 4 er dus uit. het gaat niet snel maar er is nog steeds vooruitgang. over twee weken de naden allemaal afkitten en dan gaat het chassis weer op reis om industrieel gecoat te worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

iemand ervaring met de juiste soort kit of moet ik dat zelf eens onderzoeken?
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99442Bericht lesmagnacs »

Dat ziet er niet verkeerd uit. Het geeft weer een aanmoediging om ook hier weer eens aan de slag te gan. Het projekt ligt alweer veel te lang stil.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 99443Bericht R4F6GTX Automaat »

lesmagnacs schreef:Dat ziet er niet verkeerd uit. Het geeft weer een aanmoediging om ook hier weer eens aan de slag te gan. Het projekt ligt alweer veel te lang stil.
Hulp nodig met jouw project?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 99444Bericht R4F6GTX Automaat »

p304c schreef:
iemand ervaring met de juiste soort kit of moet ik dat zelf eens onderzoeken?
GijSsie vragen, die heeft er ervaring mee 8)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99445Bericht lesmagnacs »

R4F6GTX Automaat schreef:
lesmagnacs schreef:Dat ziet er niet verkeerd uit. Het geeft weer een aanmoediging om ook hier weer eens aan de slag te gan. Het projekt ligt alweer veel te lang stil.
Hulp nodig met jouw project?
Altijd leuk, maar is wel 1000 km rijden ! :oops:
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99456Bericht Willem de Zwijger »

Mooi ziet dat eruit. Is dat in een zinkbad geweest, of erop gespoten?
Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 99457Bericht lesmagnacs »

Willem de Zwijger schreef:Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Klopt, hier gebruik ik vaak Sikatex (let op het kleine verschil) Zelfde fabrikant. Echt superspul. Iets duurder dan andere merken maar geen vergelijk mogelijk !
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 99458Bericht jbeekmann »

Willem de Zwijger schreef:Mooi ziet dat eruit. Is dat in een zinkbad geweest, of erop gespoten?
Voor de kit: het fijnste gevoel krijg ik altijd van Sikaflex, harstikke stabiel, mooi overspuitbaar, dicht heel mooi af, blijft elastisch, krimpt niet, hecht gigantisch etc. Wordt ook gebruikt voor die mooie teakdekken op zeilboten.
Schooperen staat er: erop gespoten dus.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie