Spuitlesje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Goede filtermatten voor de spuitnevel en soms koolstoffilters voor de dampen. meestal gaat het zo de lucht in, is voor een spuiterij met een cabine hooguit 10 liter oplosmiddel per dag. En dat mag van de hinderwet/milieuvergunning. Hele grote spuitinstallaties hebben een naverbrander, maar dat is heel duur.
Een quatrelle is het wel!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Tja, heb je een zakker, denk je eerst nog: die laat ik zitten. Mijn vriendin steunde me volledig: lekker dikke lak, dan komt er tenminste geen roest door.
Maar ik kon er toch niet tegen...en schuurde er vervolgens doorheen het een 800 waterproof
En toen moest ik weer spuiten (op 5 plaatsen)
Het idee is dat je die spetterige rand wegpolijst, eerst even goed laten drogen oftwel uitharden.
Ondertussen nog een trekhaakje gespoten. Als ondergrond alleen 4 lagen Brunox
En de achterbumper, dan is al het buitenwerk gedaan. Eerst dik in de primer /filler gezet
Is een oude rotbumper, de bouten van die steunen willen niet los en ik was te lui om de boel eraf te slijpen. Als die ooit toch weer gaat roesten gaattie de prullenbak in...
Maar ik kon er toch niet tegen...en schuurde er vervolgens doorheen het een 800 waterproof
En toen moest ik weer spuiten (op 5 plaatsen)
Het idee is dat je die spetterige rand wegpolijst, eerst even goed laten drogen oftwel uitharden.
Ondertussen nog een trekhaakje gespoten. Als ondergrond alleen 4 lagen Brunox
En de achterbumper, dan is al het buitenwerk gedaan. Eerst dik in de primer /filler gezet
Is een oude rotbumper, de bouten van die steunen willen niet los en ik was te lui om de boel eraf te slijpen. Als die ooit toch weer gaat roesten gaattie de prullenbak in...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Na een weekje schuren met 2500 waterproof, en daarna 3 keer met polijstmiddelen van oplopende fijnheid ziet het er nu zo uit:
En het voelt fantastisch glad aan. Het enige wat nu nog rest is een waslaag, hiervoor heb ik in de professionele handel een 3M was gekocht, en er net een kant mee ingesmeerd.
Nog een lesje: ik vroeg me altijd af of die uitspuitthinner niet een beetje overdreven was, en had mijn duurgeschuurde zakkers zonder dat spul gespoten. Nou, hiervoor is dat dus nodig, je ziet midden op de foto een gladde plek, met daaomheen een rand van spikkels. Die voel je niet, ze zijn perfect glad, maar ze blijven wel zichtbaar. Met uitspuitthinner kun je die randen dusoptisch glad krijgen, maar dat is voor de volgende keer, nu vind ik het wel even goed.
En het voelt fantastisch glad aan. Het enige wat nu nog rest is een waslaag, hiervoor heb ik in de professionele handel een 3M was gekocht, en er net een kant mee ingesmeerd.
Nog een lesje: ik vroeg me altijd af of die uitspuitthinner niet een beetje overdreven was, en had mijn duurgeschuurde zakkers zonder dat spul gespoten. Nou, hiervoor is dat dus nodig, je ziet midden op de foto een gladde plek, met daaomheen een rand van spikkels. Die voel je niet, ze zijn perfect glad, maar ze blijven wel zichtbaar. Met uitspuitthinner kun je die randen dusoptisch glad krijgen, maar dat is voor de volgende keer, nu vind ik het wel even goed.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Zo, de wagen nader zijn voltooiing. 'De duitser' was akelig langzaam in het versturen van de sierstrips voor in het voor en achterraam, maar hier dan het plaatsen van zo'n strip met de inmiddels overbekende pezentrekker. Is nog een gigantisch geduw en gedoe, maar het gaat toch zeker 10 keer zo snel als erin prutsen met een schroevendraaier.
En een nieuwe daksierlijst erop, die lag al bijna drie jaar te wachten. Tip: deze had ik bij Wind gekocht, en ik maakte me wat zorgen over het blijven zitten van dit ding. Ik zat te denken aan sikaflex of zoiets om te lijmen, maar die lijm krijg je er nooit goed onder omdat die strip alles eraf zou vegen. Toen ik de boel erop had zitten, en een klein stukje over losknipte zag ik dat er in die strip een rups zwart kleefspul zit...precies wat ik wilde. Toen met een kunsstofhamer de boel voorzichtig nagemept om de zwarte kit overal goed contact te laten maken met de rand van het gootje. Hier het glimmende resultaat.
En een nieuwe daksierlijst erop, die lag al bijna drie jaar te wachten. Tip: deze had ik bij Wind gekocht, en ik maakte me wat zorgen over het blijven zitten van dit ding. Ik zat te denken aan sikaflex of zoiets om te lijmen, maar die lijm krijg je er nooit goed onder omdat die strip alles eraf zou vegen. Toen ik de boel erop had zitten, en een klein stukje over losknipte zag ik dat er in die strip een rups zwart kleefspul zit...precies wat ik wilde. Toen met een kunsstofhamer de boel voorzichtig nagemept om de zwarte kit overal goed contact te laten maken met de rand van het gootje. Hier het glimmende resultaat.
WOW
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
sweet, likt it
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Je zou het mij kunnen mailen (mark.spoelstra@gmail.com) dan kan ik het op een ftp.server zetten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Dit zijn de 3 delen (samen vormen ze 1 boekje) Je kunt ze openen en dan opslaan als en dan een locatie kiezen op je eigen schijf en dan heb je het boekje zo bij de hand.
Lakschade boekje deel 1
Lakschade boekje deel 2
Lakschade boekje deel 3
Met dank aan jbeekmann, die het boekje heeft gestuurd zodat iedereen er nu gebruik van kan maken
Lakschade boekje deel 1
Lakschade boekje deel 2
Lakschade boekje deel 3
Met dank aan jbeekmann, die het boekje heeft gestuurd zodat iedereen er nu gebruik van kan maken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen