R4F4 Alpine project foto update...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Zo met dit nieuw speelgoed kan de pret pas echt beginnen!!!
Tja, wie geen turbo heeft moet zich anders wapenen natuurlijk....
[img][img]http://img398.imageshack.us/img398/11/m4119912lt3.jpg[/img][/img]
Tja, wie geen turbo heeft moet zich anders wapenen natuurlijk....
[img][img]http://img398.imageshack.us/img398/11/m4119912lt3.jpg[/img][/img]
R4F16 Alpine vliegt prima!
gaan vooral
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
lachgas is leuk, maar moet je zeker niet te lang gebruiken. smelt je kop weg door de temp
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
carburateurtje klinkt zo denigrerend..GijSsie schreef:je kan toch ook gewoon zeggen dat het een carburateurtje is... Waarom leg je dan niet meteen lachgas in de 4?cees en jantine schreef:dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard..
maar bedoelde er niets mee hoor door het zo te zeggen..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ik ook niet maar een carb ken ik en de meeste mensen wel, een dellorto daarintegen.... maargoed weer wat geleerdcees en jantine schreef:carburateurtje klinkt zo denigrerend..GijSsie schreef:je kan toch ook gewoon zeggen dat het een carburateurtje is... Waarom leg je dan niet meteen lachgas in de 4?cees en jantine schreef:dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard..
maar bedoelde er niets mee hoor door het zo te zeggen..
Savane 1993 =D
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Na lang wikken en wegen ben ik afgelopen weekend de strijd aangegaan met de achterwielophanging van mijn f4.
DOEL van de actie:
- Auto verlagen
- AT torsies monteren
- nieuwe schokbrekers monteren
- beter wegliging creëren
Voorafgaande ben ik al aan de voorkant wezen sleutlen en heb alle rubbers vervangen en originele r4 AT schock gemonteerd.
Het was een behoorlijke klus om de torsiestaven aan de achterkant eruit te krijgen. Probleem was niet het loskloppen, maar het vervolgens "terug" kloppen van de torsies. Ze kunnen namelijk alleen door het gat van het silenceblok naar buiten (verschillende dikte in spieas). De hele kls vraagt om flinke slagkracht van de moker en een protie geduld/ doorzettingsvermogen.
Oplossing voor mij was om die krengen eerst los te slaan door de silenceblok heen en vervolgens aan stukken slijpen. Ging best aardig!
Vervolgns heb ik de spiebanden helemaal schoon gemaakt/ gekrast en de AT torsies gemonteerd (zelf weer gedemonteerd zonder enige moeite omdat de auto te laag lag).
Alles weer in elkaar gezet met het volgende weggedrag als resultaat:
- minder overhellen in bochten, prima!
- stugge, vaste veereigenschap, ook prima.
- bij optrekken trekt de auto naar rechts en bij gas loslaten gaat ie naar links (deilwen), niet zo prima!
Nou vraag ik me af of dit enkel te maken heeft met uitlijnen (is eerste wat ik ga laten doen) van de voortrein of zijn hier andere oorzaken voor te benoemen?
Lang verhaal.. wie heeft ervaring met een soortgelijk weggedrag en vooral wat is de oplossing?
DOEL van de actie:
- Auto verlagen
- AT torsies monteren
- nieuwe schokbrekers monteren
- beter wegliging creëren
Voorafgaande ben ik al aan de voorkant wezen sleutlen en heb alle rubbers vervangen en originele r4 AT schock gemonteerd.
Het was een behoorlijke klus om de torsiestaven aan de achterkant eruit te krijgen. Probleem was niet het loskloppen, maar het vervolgens "terug" kloppen van de torsies. Ze kunnen namelijk alleen door het gat van het silenceblok naar buiten (verschillende dikte in spieas). De hele kls vraagt om flinke slagkracht van de moker en een protie geduld/ doorzettingsvermogen.
Oplossing voor mij was om die krengen eerst los te slaan door de silenceblok heen en vervolgens aan stukken slijpen. Ging best aardig!
Vervolgns heb ik de spiebanden helemaal schoon gemaakt/ gekrast en de AT torsies gemonteerd (zelf weer gedemonteerd zonder enige moeite omdat de auto te laag lag).
Alles weer in elkaar gezet met het volgende weggedrag als resultaat:
- minder overhellen in bochten, prima!
- stugge, vaste veereigenschap, ook prima.
- bij optrekken trekt de auto naar rechts en bij gas loslaten gaat ie naar links (deilwen), niet zo prima!
Nou vraag ik me af of dit enkel te maken heeft met uitlijnen (is eerste wat ik ga laten doen) van de voortrein of zijn hier andere oorzaken voor te benoemen?
Lang verhaal.. wie heeft ervaring met een soortgelijk weggedrag en vooral wat is de oplossing?
R4F16 Alpine vliegt prima!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad