Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Ombouw naar AT, nu GTT setup

Bericht: # 50201Bericht cees en jantine »

ik ben inmiddels begonnen met de ombouw naar 4AT.
zo staat de auto er inmiddels bij.
Afbeelding

Afbeeldingzometeen moet ik nog even gaan vechten met de fuseekogels..... :evil:
altijd leuk om die los te krijgen.
houd jullie wel op de hoogte.
groet
cees
Laatst gewijzigd door cees en jantine op vr okt 13, 2006 11:09 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 50208Bericht Bruutmans »

Suc4 cees. :lol:
Flink bezig zo te zien.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 50216Bericht Willem de Zwijger »

Spannend....die fuseekogels lijken me een eitje vergeleken met alles wat je gaat tegenkomen als dat machtige blok erin gepropt moet worden...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 50217Bericht Ron »

Ik vind het nog een relatief mooi viertje daarbinnen!
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Ombouw

Bericht: # 50221Bericht Jan »

Cees&Jantine,

Toppie Ik wens je veel plezier en geluk met de ombouw,laat ons mee genieten van de ombouw d.m.v foto´s en info hoe het gaat.Ik zelf ben benieuw hoe het gaat en hoe je het doet.

Gr Jan
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50222Bericht cees en jantine »

vanavond nog maar even verder gegaan, de motor is eruit. versnellingsbak ligt er ook al af.
had alleen nog wel ruzie met de aandrijfassen, die wilde er niet uit? is daar een makkelijker manier voor dan gewoon hard trekken...

morgen denk ik maar gaan schoonmaken enzo en motorsteunen verlassen.
het is trouwens gelukt met de fusees, heb mijn garage gewoon gevraagd of ik zijn kogeltrekker mocht lenen en dat mocht dus.
het is trouwens aan te raden! werkt echt top
de motorruimte valt inderdaad erg mee met roest, gelijk alles maar goed schoonmaken en weer een verfje ofzo geven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 50224Bericht R4F6GTX Automaat »

cees en jantine schreef:had alleen nog wel ruzie met de aandrijfassen, die wilde er niet uit? is daar een makkelijker manier voor dan gewoon hard trekken...
Misschien zaten deze nog met de borgpin vast... hoeveel km heeft de wagen gedaan? originele aandrijfassen misschien nog?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50473Bericht cees en jantine »

we vorderen gestaag, maar het blok hangt er nog steeds niet in(wel bijna)
heb wel een week niets gedaan vanwege nachtdienst

ben nu bezig met de startmotor en volgens de verhalen die ik heb gelezen zou de startmotor van de r4 gewoon op het vliegwiel moeten passen van het AT blok, klopt dit???

moet wel zeggen dat het voor de verandering allemaal niet weer eens niet vanzelf gaat.

maar we houden vol, zal ook wel moeten want zo rijdt ie ook niet.

folkert hoe had jij dat nu gedaan met je oliefilter, is het trouwens niet mogelijk om de oliekoeler ergens anders tussen te plaatsen?? dan kan dat plaatje tussen het filter uit en zou het dus weer beter passen..

nou dit was weer een updatetje.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 50485Bericht Jan »

Leuk ga zodoor startmotor van een 4 of 5 maakt geen verschil.

Gr jan
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 50495Bericht Renault Classique »

Een leestipje:

Het duitse blad Oldtimer Praxis heeft in de komende uitgave, ab 13.1 im Handel, een artikel: Heiss: Renault 4 "Alpine".
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 50519Bericht Jan »

Weke boeken zaak is dit blad te vinden!!lijktme wel leuk om dit te lezen.

Gr Jan
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50544Bericht cees en jantine »

dan zal er iets goed zijn gegaan tijdens het weer in elkaar zetten van de startmotor, had hem een beetje uit elkaar gehaald en nu draait ie dus constant mee met het vliegwiel :oops:
morgen maar weer even kijken.
mijn motor steun
Afbeelding
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gast

Bericht: # 50582Bericht Gast »

Je kunt het makkelijkst gewoon met een rubber hamer een deuk in je schutbord kloppen, dan past het, ook met die ring van de oliekoeler.
En dan zet je gewoon de oliekoeler voor de Alpine radiator.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50677Bericht cees en jantine »

kijk ook even hier voor foto´s

http://spaces.msn.com/members/ceesntien/

vandaag het blok erin gehangen en vast gemaakt.
morgen alleen helaas werken :evil:
dus volgende week maar een keertje verder gaan. ik hoop hem over 1,5 2 weken draaiend te hebben.
moet nog elektrisch alles in orde maken.
waar zit bij het AT blok de water sensor??
en hoe zou ik de olie sensor aan kunnen sluiten?
ga het originele dash gewoon gebruiken vandaar, dus als iemand ideeen heeft, GRAAG.
ga later nog wel een turbo druk metertje erop zetten en oliedruk denk ik(sensor zit er toch al)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gast

Bericht: # 50683Bericht Gast »

Watertemperatuursensor neem ik aan?
Die zit ergens bovenop de waterpomp als het goed is.

Electrish is niet zo veel werk toch? een gewone Alpine heeft toch
gewoon contactpuntjes dacht ik?
AT heeft een electronische ontsteking, dan moet je ook nog een sensor op je vliegwiel zetten, waarvoor je het gat moet maken in je bak (als je geen AT bak gebruikt....) das wel een precies werkje...
Plaats reactie