Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 99337Bericht Rudolf2 »

Ze controleren niet echt op APK; na twee maanden of zo komt je kenteken uit de computer en die maakt er dan gelijk een acceptgiro van.
Je zou eventueel voor veel minder geld de auto laten schorsen voor de periode dat je zonder APK zit (meen dat dit een tientje kost). In ieder geval een stuk goedkoper dan een bekeuring.

Rudolf
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Bericht: # 99340Bericht Daan »

4 weken moet zeker kunnen, met een peugeot 205 van een vriend waar ik aan bezig was. Heeft geen prent of wat gekregen. Toch kneep ik hem wel een beetje ;) you never know..! ;)
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 99341Bericht cees en jantine »

Gisterenavond weer even wat gedaan, mijn collega had een stroboscoop meegenomen die ik kon lenen.
Dus gelijk maar even gekeken.
De lamp knipperde netjes bij stationair toerental, en vervroegde netjes als je een beetje gas gaf.Dus mijn conclusie was dat de vervroeging goed werkte.
Echter wanneer de motor begon te stotteren sloeg de ontsteking gewoon een aantal klappen over?? de lamp stopte af en toe met knipperen. Dit kan natuurlijk ook wel kloppen want anders zou de motor niet stotteren.

toen bleven er in mijn gedachten nog maar een aantal opties over:
- De complete ontsteking gaar.
- Bobine gaar
- of de vliegwielsensor(BDP)

eerst nog maar eens de ontsteking doorgemeten, alle interne weerstand waarden waren conform het boekje, ook de bobine.
Dus het probleem maar gaan zoeken in de vliegwiel(BDP) sensor.
wat blijkt de sensor zit te ver van het vliegwiel af, de max afstand is 1mm ongveer. ik had echter een mm of 4-5 ?
en dat terwijl hij het voor de revisie wel goed deed en ik aan de beugel niets heb veranderd..

Hoe kwam ik hier achter..nou na veel vloek en getier had ik de sensor verwisseld voor 1 die ik nog op de plank had liggen. echter ging dit niet zo soepel en had ik er zo de @$# in dat ik de auto naar binnen wilde rijden.
maar omdat de sensor toen helemaal een eind van het vliegwiel af zat wilde de motor helemaal niet meer starten! nog meer vloek en getier want ik kon weer onder die @#$ auto kruipen.
toen heb ik de sensor even tijdelijk klem gezet met een blokje tussen voorbalk en motor.
en wat schetste mijn verbazing de motor liep en ook hoger in toeren netjes en geen geknal meer!
toch ben ik er maar mee gestopt(het was al 22:00) maar het probleem heb ik in ieder geval gevonden.

auto weer binnen gezet en toch nog even gekeken of ik de afgebroken mengselschroef uit de GTT carb kon krijgen. even met een spijkertje getikt en het stukje schroef kwam eruit.

net even telefonisch een nieuw schroefje besteld bij onze lokale Renault dealer(wat een eikels blijven dat) bij de altijd welwillende magazijn medewerkers aldaar die echt niets maar dan ook niets voor je uit willen zoeken want dat is teveel werk.. gelukkig had ik het onderdeelnummer al wel via 5gt.nl
Dus voor 1 euro ben ik morgen weer de man, als het goed is tenminste want er schijnen 2 soorten mengselschroeven te zijn en nog maar 1 van de 2 is nog leverbaar..dus het zal wel de verkeerde zijn..

dus ik ga een nieuwe afspraak maken voor de APK en kijken of de auto daar weer doorheen komt..

Allen bedankt voor het meedenken.

wordt vervolgd,

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99345Bericht Willem de Zwijger »

Ongelofelijk wat er allemaal mis kan gaan...een bdp sensor die te ver af zit! Dat hebben we in een gewoon 4tje niet vaak. Maar goed, toch fijn dat het iets simpels en goedkoops is....
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 105055Bericht cees en jantine »

Aan alles komt een einde..
Afbeelding
Afbeelding

hij gaat in de buurt van Zaanstad rondrijden..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 105056Bericht Rik »

sterkte, maar wel leuke foto's als einde van een lang verhaal
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Plaats reactie