Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 89048Bericht 4tje »

Hoi,

De ontluchting zit eigenlijk de verkeerde kant op (wijst naar de vuldop toe)
en daardoor zal ie inderdaad bij te veel druk de boel eruit gooien.
Misschien is het wat om een splitsing te maken met de retour naar de tank toe?

Voor het solderen aan de tank:
Goed veel water, en goed spoelen. Mooiste om ook tijdens solderen bijna vol water te houden. (Anders krijg je vlammen........wel leuk maar niet de bedoeling.... 8) )
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 89049Bericht cees en jantine »

4tje schreef:Hoi,

De ontluchting zit eigenlijk de verkeerde kant op (wijst naar de vuldop toe)
en daardoor zal ie inderdaad bij te veel druk de boel eruit gooien.
Misschien is het wat om een splitsing te maken met de retour naar de tank toe?
zo had ik hem dus gemaakt, splitsing en een T-stukje.
maar dat gaat dus niet werken..
ga het vanavond eens proberen..

hoest verder met de schuur en het project?? nog nieuws?
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 89054Bericht Willem de Zwijger »

Heb je die retour in de vulpijp gemaakt of in de ontluchtingsslang ? Ik had hem eerst in de ontluchtingsslang maar dat gaf ook dit soort ellende. Nu laat ik hem uitkomen in de vulpijp (T-stukje gemaakt uit metaal, de rubberen slang doorgesneden en daar het T-stuk tussen), dat werkt bij mij probleemloos.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 89428Bericht cees en jantine »

retour is gemaakt en werkt naar behoren, nadeel is dat ik geen benzinemeter meer heb...ach dan maar zonder. ik heb hem namelijk gemaakt naast de zuigleiding, maar er was toen geen plek meer om hem in de tankt te krijgen..helaas

ook heb ik het koelwater afgetapt richting de carb en het spruitstuk, zodat dit verwarmd wordt en het spruitstuk niet meer te koud wordt.. ook dit werkt inmiddels.

blijvend probleem is dat hij afslaat bij hard remmen, daarna is ie slecht aan te krijgen, hij wil niet meer aanslaan zegmaar. erg vervelende. ik hoop dat dit een kwestie is van afstellen.

ook krijg ik zo af en toe een oplawaai via de versnellings pook, die loopt denk ik te dicht langs de bougiekabels..dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen.

ik heb ook nog een logo gemaakt samen met mn zwager(zit in de drukkerij wereld)
welke is mooier?? de linkse of de rechtse? of is het helemaal niets? dat mag ook natuurlijk... :lol: (er staat dus 4AT..)
Afbeelding

groet en tot later
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 89430Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je een tank moet lassen (of solderen) en je wil 'm niet vol water hebben (koelt ie te sterk af) moet je er effe een slang in hangen, aan de ene kant in de tank, aan de andere kant op een uitlaat van een lopende motor. Effe lekker uitlaatgassen drin blazen. Tank wordt er lekker warm van en er zit niks brandbaars meer in. Zo werkt het perfect met tanks van ouwe legervoertuigen dus met een R4 tank zal het ook wel zo kunnen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 89439Bericht brecht »

leuke logo's!

Ik ben zelf wel fan van overlapping en dus van de eerste variant, daar zijn de letters ook groter en dus beter leesbaar (misschien kan er achter de letters die over de rand lopen wel een subtiele schaduw?)
Ook zorgen de schuine letters zeker samen met die overlapping en de horizontale strepen voor een lekker snel effect

Om dat snelle effect nog groter te maken zou het eigenlijk de andere kant op schuin moeten, dus niet van linksonder naar rechtsboven maar van rechtsonder naar linksboven. Nadeel daarvan is dan wel weer dat je veel meer afwijkt van het normale Alpine logo (wat van linksonder naar rechtsboven gaat, maar wat minder stijl dan de jouwe)
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90141Bericht cees en jantine »

Hallo weer
Afgelopen week even 4tjes wezen spotten in de buurt van Parijs..toch nog een 5-tal gezien ongeveer, meeste clan en savanne.
Maar het worden er toch echt beduidend minder dan andere jaren..

Wel veel scenics trouwens, dus we vielen niet te veel op(hebben er inmiddels namelijk zelf 1, is ipv de mazda 121 gekomen).

ff on-topic,
voor de vakantie heb ik nog eens gekeken naar mn probleem. Het probleem was dus dat de benzine pomp teveel tegendruk had..hij stond gewoon de carb vol te pompen :roll: met het gevolg dat er vloeibare benzine in het spruitstuk komt.

Nadat ik de retour gewoon zo los in een jerrycan liet lopen was er geen probleem meer en liep is als een zonnetje!!

Moet dus even van mn werk koperen leiding(4 meter ongeveer nodig denk ik) meenemen(is goedkoop..) van 6mm inwendig en daarna weer proberen..dan hoop ik toch echt dat ie het weer goed doet en hem eindelijk weer eens kan luchten.. (ehh)

Tip: Voor een ieder die een electrische benzinepomp wil gaan gebruiken, zorg voor een flinke retour leiding
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 90151Bericht R4F6GTX Automaat »

cees en jantine schreef:
Tip: Voor een ieder die een electrische benzinepomp wil gaan gebruiken, zorg voor een flinke retour leiding
En als je een electrische benzinepomp gebruikt die op tijd stopt met pompen? Ik heb er een op mijn Jeep die ermee stopt als de vlotter de boel afsluit. Dat is er een met van die kogeltjes erin.. (omg)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90266Bericht cees en jantine »

Nou ik ben vanmorgen met succes naar mijn werk gereden met de R4..en geen problemen gehad!!
hij was nog niet heel warm maar, hij bleef stationair lopen, pakte goed op en viel niet stil met remmen!!

Dus ik trek bijna de conclusie dat ie het weer doet en ik er weer mee kan gaan rijden!

Nadeel is dat de apk er weer aan komt..maar ja die 200km die ik in een jaar tijd heb gereden.

denk zelf een fusee kogel links onder, en nieuwe banden
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 90271Bericht Mark4GTL »

cees en jantine schreef:
Nadeel is dat de apk er weer aan komt..maar ja die 200km die ik in een jaar tijd heb gereden.
Dan rijd je nog veel.

APK van de fiat 850 SIATA Spring van m`n va vorige week, had welgeteld 80 Kilometer gereden sinds vorige APK... (wel goedgekeurd)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90770Bericht cees en jantine »

Vrijdag 20-07 voor de APK...spannend.

denk zelf 4 nieuwe banden
fuseekogel links voor
iets met de remmen..

en misschien ergens roest, maar dat denk ik zelf niet.

wij zijn benieuwd, nu al 2 jaar zonder noemenswaardige dingen door de apk gekomen dus..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90980Bericht cees en jantine »

VRAAGJE:
heeft iemand een idee waarom een auto ineens op 2 en soms 3 cilinders kan gaan lopen?

de 4 doet het nu weer niet goed omdat ie voor de verandering weer eens op 3 cilinders loopt(soms 2..)

het gekke is dat ie dit dus iedere keer na een tijdje goed te hebben gedraaid doet en ook zomaar ineens??

heb pas nieuwe bougies en kabels verdeelkap en rotor erop gedaan(zeg 150 km geleden) en nu weer dit probleem. soms is het een kwestie van bougies eruit/schoonmaken, alles een keer los halen betreffende de ontsteking en dan doet ie het weer? maar na een x aantal kilometers weer dit probleem?

kan het komen omdat hij te rijk staat?

de verdeelkap vertoont trouwens al wel inbranding op de puntjes?? en niet in het midden, dus die moet even verzet worden, zodat deze op het midden staat. maar waarom brand ie zo snel in? iemand een idee?

zal vanavond weer eens kijken, maar als iemand een idee heeft..

alvast bedankt

cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 90987Bericht 4tje »

Misschien dat ie inderdaad iets te rijk staat, en dat de bougies dan na verloop van tijd vet worden waardoor ie niet goed meer loopt.

Wat misschien zou kunnen is dat het tijdstip van de ontsteking niet helemaal goed staat. Zou kunnen dat je de sensor toch net een graad of 2 / 3 / 4 te ver in het koppelingshuis hebt geboord? Misschien een idee om er een sleufgat van te maken, dan kun je wat meer spelen met het ontstekingstijdstip. (Even een stroboscoop erop en je weet of ie goed staat of niet.) Dan kun je ook nog op je ontsteking een aantal graden extra geven eventueel.

Succes met de 4 !!!!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90993Bericht cees en jantine »

Hey Marcel, hoe is het ermee?
doet het 4tje het alweer? de schuur alweer gefixed?

Ik heb zelf ook het idee dat ie te rijk loopt, gelijk met de apk maar even af laten stellen. ik heb alleen zelf het idee dat er niets gebeurd wanneer ik aan de mengselschroef draai??

de ontsteking een paar graden verkeerd, tja zou kunnen hoor..heb alleen geen stroboscoop. dus kan het niet checken eigenlijk.
ik heb hem wel laatst via de ontsteking vervroegd(met massa draadje 2 graden uit mijn hoofd) misschien was het wel te vroeg?
heb ik er nu weer afgehaald kijken wat ie nu doet. Kan hem natuurlijk ook eens iets later zetten, maar dat vind ik minder prettig ivm pingelen

gisteren avond dus weer even gesleuteld en hij doet het weer. Bougies schoongemaakt(welgeteld was er 1 die bruinig was de rest was vettig) en electroden afstand iets kleiner gemaakt(0,5mm).
en nu doet ie het weer...blijft raar.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 93318Bericht cees en jantine »

Tja heb je net het ene probleem opgelost krijg je de volgende...
de R4 rookt blauw..dus er wordt olie verbrandt :evil: vooral als hij even stationair heeft staan te draaien of als je afremd op de motor..

ik gok erop dat de klepsteelrubber versleten zijn. dus dat wordt een kop revisie..helaas.
ook mijn turbo lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. bij stationair draaien draait ie niet mee en er zit speling op.. :evil:

oftewel dat wordt weer een mooi kostenplaatje...waarvoor op het moment geen geld voor is.

weet iemand wat het reviseren van een cilinderkop ongeveer kost? nieuwe geleider en rubbertjes, eventueel nieuwe kleppen en zittingen. en misschien ook nog vlakken.
waarschijnlijk ga ik veel zelf doen, maar het is altijd handig om te weten..

De turbo ga ik ook zelf overhalen, dat is niet zo moeilijk om te doen..

@Paul, jij had ook blauwe walmen uit de auto..ben jij er nog achtergekomen wat dat was?

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Plaats reactie