Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Er zitten op de ontsteking ook nog een vervroeging en een verlating, (ik dacht beide....)
misschien moet je daar eens iets mee proberen?
Hij vonkt ook op het goede tijdstip naar de juiste bougie?
(ff bougie eruit, draaien tot op bovenste dode punt, en dan moet de rotor ook naar de desbetreffende kabel de vonk geven)
misschien moet je daar eens iets mee proberen?
Hij vonkt ook op het goede tijdstip naar de juiste bougie?
(ff bougie eruit, draaien tot op bovenste dode punt, en dan moet de rotor ook naar de desbetreffende kabel de vonk geven)
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
jajajajajaja, whoehoe.yesyes
hij heeft gedraait vanavond!!!!
nog wel in de originele AT setup(dus originele buizen)
maar heb nu goede moed dat ie het straks ook gaat doen.
had alleen nog geen uitlaat verder gemaakt dus het was een beetje een herrie..
hij reageert wel heftig op gas geven zeg, maar ja het zijn ook 100 trappelende paarden!
zaterdag nu denk ik pas weer verder.
groet
cees
p.s. mn bougiekabels zaten verkeerd op de verdeelkap, wel de goede volgorde 1-3-4-2 maar net verkeerd zegmaar.
hij heeft gedraait vanavond!!!!
nog wel in de originele AT setup(dus originele buizen)
maar heb nu goede moed dat ie het straks ook gaat doen.
had alleen nog geen uitlaat verder gemaakt dus het was een beetje een herrie..
hij reageert wel heftig op gas geven zeg, maar ja het zijn ook 100 trappelende paarden!
zaterdag nu denk ik pas weer verder.
groet
cees
p.s. mn bougiekabels zaten verkeerd op de verdeelkap, wel de goede volgorde 1-3-4-2 maar net verkeerd zegmaar.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
nou eigenlijk heb ik het van een foto gehaald de volgorde van de kabels. dat was er dus aan de hand. de kabels moesten allemaal 1 gat rechtsom gedraaid worden.
had ik misschien niet moeten doen, maar had niets anders. maar van de week heb ik ook nog andere foto's bekeken en zo ben ik er achter gekomen dat ze waarschijnlijk toch anders moesten.
dus met een stukje slang door het bougiegat heen heb ik toen gekeken hoe ze wel moesten. toen deed ie het dus wel na 2 keer starten. toen nog in de AT configuratie, inmiddels start ie ook mijn eigen gemaakte buizen, dus ik kan nu ook weer schakelen.
moet alleen mijn kleppen weer stellen er is er 1 gaan tikken na het draaien. en ik ben begonnen met het maken van de uitlaat.
dan kan ie tenminste gewoon draaien zonder al te veel herrie.
daarna nog de retour goed aansluiten en een hitteschiltje maken voor over het spruitstuk.
en de vaatjes voor het koelwater en de ruitensproeier moeten nog ergens geplaatst worden.
en ik moet nog naar de sloop voor een andere radiatorfan. en dan zou ik in principe een proefrit kunnen maken.
oh ja en ik moet mn nieuwe schijven en blokken nog ff erop zetten.
nog zat te doen dus...
maar hoop toch dat ie van de week, of eind van de week de weg op kan.
groet
cees
had ik misschien niet moeten doen, maar had niets anders. maar van de week heb ik ook nog andere foto's bekeken en zo ben ik er achter gekomen dat ze waarschijnlijk toch anders moesten.
dus met een stukje slang door het bougiegat heen heb ik toen gekeken hoe ze wel moesten. toen deed ie het dus wel na 2 keer starten. toen nog in de AT configuratie, inmiddels start ie ook mijn eigen gemaakte buizen, dus ik kan nu ook weer schakelen.
moet alleen mijn kleppen weer stellen er is er 1 gaan tikken na het draaien. en ik ben begonnen met het maken van de uitlaat.
dan kan ie tenminste gewoon draaien zonder al te veel herrie.
daarna nog de retour goed aansluiten en een hitteschiltje maken voor over het spruitstuk.
en de vaatjes voor het koelwater en de ruitensproeier moeten nog ergens geplaatst worden.
en ik moet nog naar de sloop voor een andere radiatorfan. en dan zou ik in principe een proefrit kunnen maken.
oh ja en ik moet mn nieuwe schijven en blokken nog ff erop zetten.
nog zat te doen dus...
maar hoop toch dat ie van de week, of eind van de week de weg op kan.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Cees,
Over een van de foto's die je op internet hebt staan over de ombouw,welke ik erg goed vindt gaan heb ik toch een opmerking;
De carburateur staat op de chassis balk en loopt via een rubbermof naar de turbo welke vastzit aan het blok. volgens mij gaat dat in de praktijk niet goed komen met het bewegen van de motor met bv optrekken cq afremmen op de motor.
Bij de 5AT zit de carb. aan de bak vast.
Gr. Ton
Over een van de foto's die je op internet hebt staan over de ombouw,welke ik erg goed vindt gaan heb ik toch een opmerking;
De carburateur staat op de chassis balk en loopt via een rubbermof naar de turbo welke vastzit aan het blok. volgens mij gaat dat in de praktijk niet goed komen met het bewegen van de motor met bv optrekken cq afremmen op de motor.
Bij de 5AT zit de carb. aan de bak vast.
Gr. Ton
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
tja heb er over zitten verzinnen waar ik hem vast moest maken en dit kwam het makkelijkste uit en er zit wel enige beweging in hoor.
maar inderdaad de tijd zal het leren.
hoop in ieder geval dat het werkt en anders moet ik wat anders verzinnen. maar dat is het werk ook neit echt.
in ieder geval bedankt
cees
maar inderdaad de tijd zal het leren.
hoop in ieder geval dat het werkt en anders moet ik wat anders verzinnen. maar dat is het werk ook neit echt.
in ieder geval bedankt
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
nee nog niet,
moet nog een radiatorfan hebben. ben gisteren al even wezen kijken bij een sloop. maar hadden er alleen 1 van een pug 309/205 en die was 10cm dik ongeveer. dus moet nog even kijken of dat past.
verder moet ik nog voor het luchtfilter een nieuw huis maken. het origineel past niet meer.
de ontsteking moet nog een plekje, het koelwatervaatje moet nog een plek hebben.
en ik ben de remmen aan het vernieuwen.
het is dus bijna niets meer als je het snel zegt...
maar dan kan ie wel de weg op.
cees
moet nog een radiatorfan hebben. ben gisteren al even wezen kijken bij een sloop. maar hadden er alleen 1 van een pug 309/205 en die was 10cm dik ongeveer. dus moet nog even kijken of dat past.
verder moet ik nog voor het luchtfilter een nieuw huis maken. het origineel past niet meer.
de ontsteking moet nog een plekje, het koelwatervaatje moet nog een plek hebben.
en ik ben de remmen aan het vernieuwen.
het is dus bijna niets meer als je het snel zegt...
maar dan kan ie wel de weg op.
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
ja op zich gaat het best aardig, het grootste probleem is iedere keer nog tijd..gelukkig zijn mn schoonouders niet zo moeilijk zodat de r4 mooi kan blijven staan, hij staat er inmiddels al een maand geloof ik.
alleen als de motor af is moet de rest van de auto ook nog even.. gedaan worden. we willen er namelijk in augustus in gaan trouwen.
weet jij al wat voor fan je gaat gebruiken da.goof. of heb jij geen last van ruimte gebrek met de gtt configuratie?
vind het nu leuk dat ik het kan doen, maar ik zou het niet zo snel een tweede keertje doen denk ik. maar misschien praat ik wel anders als ik er straks in gereden heb?
eerst zo maar weer eens gaan werken in antwerpen, dus vanavond komt er ook weer niets van. dus misschien wordt het toch wel volgende week..
we zien wel.
cees
alleen als de motor af is moet de rest van de auto ook nog even.. gedaan worden. we willen er namelijk in augustus in gaan trouwen.
weet jij al wat voor fan je gaat gebruiken da.goof. of heb jij geen last van ruimte gebrek met de gtt configuratie?
vind het nu leuk dat ik het kan doen, maar ik zou het niet zo snel een tweede keertje doen denk ik. maar misschien praat ik wel anders als ik er straks in gereden heb?
eerst zo maar weer eens gaan werken in antwerpen, dus vanavond komt er ook weer niets van. dus misschien wordt het toch wel volgende week..
we zien wel.
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
heb het ook meer aangepakt van: bouw het er maar in en kijken voor hoelang.
helemaal restaureren zou inderdaad mooi zijn, maar dat gaat helemaal zo veel tijd kosten en tijd heb ik eigenlijk ook niet over.
vanavond maar weer even verder, kijken of ik hem weer op zijn wielen kan zetten.
vanavond dus weer een klein updatetje denk ik.
helemaal restaureren zou inderdaad mooi zijn, maar dat gaat helemaal zo veel tijd kosten en tijd heb ik eigenlijk ook niet over.
vanavond maar weer even verder, kijken of ik hem weer op zijn wielen kan zetten.
vanavond dus weer een klein updatetje denk ik.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht