Project France Telecom F4

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Valentijn4
Berichten: 78
Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
Locatie: Epe

Project France Telecom F4

Bericht: # 176606Bericht Valentijn4 »

Sinds mei 2018 bezit ik een Renault 4 F4 uit nov. 1982. Oorspronkelijk geweest van de Franse Telecom regio Parijs.
Zelf opgehaald in Noord-West Frankrijk. Waar we eigenlijk voor een Acadiane gingen is het een F4 geworden.
Chassis en koets eigenlijk heel hard, op 2 lasplekken na links en rechts in de wielkuip. De auto is na zijn france telecom tijd naar zuid-frankrijk vertrokken als auto voor op een camping. Ik verwacht dat hij daardoor mede nog hard is aan de onderkant.
Koets is gedeukt en oppervlakkige roest, ga ik niks aan doen. Enkel denk ik blanke lak of lijnolie als bescherming.
Sinds een maand dit project weer opgepakt. Nu met de remrevisie bezig, nieuwe leidingen, cilinders, voeringen, leidingen naar de achteras wordt nog een uitdaging, net als de remkrachtverdeler die op een onmogelijke plek zit. Ik wil de koets eigenlijk laten zitten.
Motor is een 839. Welke helemaal geen compressie meer heeft, bij 1 cilinder zit een zuigerveer vast tussen de cilinder en zuiger. En is de cilinderkop beschadigd. Ik wil dit blok vervangen voor een zelfde motor. Hierbij een aantal foto's:





Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Valentijn4 op wo nov 15, 2023 7:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 F4 1982 France Telecom
Valentijn4
Berichten: 78
Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
Locatie: Epe

Re: Project EDF GDF F4

Bericht: # 176663Bericht Valentijn4 »

Remleidingen zijn zo goed als klaar. Nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Motorruimte gaat nu schoon, voordat er een ander
blokje ingebouwd gaat worden. Benzinetank is het volgende onderdeel wat aangepakt gaat worden. Daar zit nog benzine in van 1997...
En 2 plekken laswerk, welke bekende plek zal zijn. In de versteviging net boven het achterwiel.
Renault 4 F4 1982 France Telecom
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Project EDF GDF F4

Bericht: # 176665Bericht deutz »

Mooi werk!
zo ben ik mijn GTL aan het opknappen met het nodige las werk.
Ook heb ik nog een F6 blokje over......!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Valentijn4
Berichten: 78
Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
Locatie: Epe

Re: Project EDF GDF F4

Bericht: # 176672Bericht Valentijn4 »

Zeker! Gaat heel wat uurtjes in zitten.
Vandaag achter nieuwe wiellagers gemonteerd en de remmen afgesteld. Ook de accubak nieuwe bodem ingelast, deze was de bodem weggeroest. Volgende week benzinetank eronder uit, en benzineleidingen vervangen.
Renault 4 F4 1982 France Telecom
Valentijn4
Berichten: 78
Lid geworden op: zo aug 12, 2018 8:35 pm
Locatie: Epe

Re: Project France Telecom F4

Bericht: # 182842Bericht Valentijn4 »

Dit project gaat mogelijk verder met een nieuwe eigenaar! (baai)
Renault 4 F4 1982 France Telecom
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Project France Telecom F4

Bericht: # 182846Bericht Hanz »

Telecom? Da's iets anders dan EDF hoor. Leuk ding, daar niet van.
Plaats reactie