Pagina 2 van 3

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma jul 01, 2019 10:21 am
door Bertje
Voortvarend en mooi laswerk, Werner!
Ik zie dat je vrij grote stukken vervangen hebt, let je erop dat het chassis wat kan gaan flexen als je te veel stukken tegelijkertijd eruit zaagt? Zou zonde zijn als je straks een keihard maar enigszins krom chassis hebt.

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: zo jul 14, 2019 4:43 pm
door diamond
Lekker strak gelast doe ik je niet na.
Heb je de puntlassen met een boorfreesje gedaan ?
Zo ja gaat dat makkelijk of boortje gauw stuk?

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: zo jul 14, 2019 8:52 pm
door werner&jose
@bertje , dat gaat wel goed komen. Mijn bijna 30 jaar ervaring in de metaalnijverheid helpt me daar enorm bij. :D Dit soort missers maakte ik vroeger bij de baas dus die hebben me niets gekost maar wel de nodige ervaring opgeleverd.

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: zo jul 14, 2019 8:53 pm
door werner&jose
@diamond , ik doe dat gewoon met een simpel boortje rond 5 a 6mm. wel een cobalt boortje , niet zo'n bouwmarkt spul.

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: di aug 06, 2019 10:11 am
door werner&jose
Gisteren de carrosserie opgehaald. Ook veel chassisdelen meteen laten coaten. Deze gaat voorlopig niet meer roesten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: di aug 06, 2019 10:34 am
door Bertje
Wauw, mooi hoor! En ook nog erg strak allemaal, of heb je hier en daar nog licht plamuurwerk gedaan?

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: wo aug 07, 2019 12:15 pm
door werner&jose
Hoi bertje , dank je.
De carrosserie was al erg strak en aan de deurtjes hebben we niets hoeven doen. De achterdeur was een ander verhaal. Ik heb bewust niet teveel laten plamuren of strak trekken. Enkel aan de rechtse zijde zat een gat in de zijkant waar een plaatje op gepopt zat. Het plaatwerk af fabriek is al gegolfd en geribbeld door de persen en dan zou het geen gezicht zijn om dingen super strak te trekken met plamuur. Dan is het net een plastic auto. Ik moet er ook nog mee naar buiten durven.

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: zo aug 11, 2019 6:46 pm
door werner&jose
De bodem vordert gestaag en is niet meer krokant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma aug 12, 2019 9:49 am
door Bertje
Mooi werk, alle puntlassen en naadjes mooi afgekit zie ik?

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: zo aug 18, 2019 10:30 pm
door werner&jose
Het werk gaat gestaag door. Na alle breek, slijp, hak en las werken is opbouwen toch wel leuker. Alle delen worden vernieuwd zoals de rubberen bussen, lagers, remmen, leidingen etc. Je kunt er immers maar 1 keer zo goed bij. Roesten doet ze voorlopig ook niet meer. Binnen en buitenzijde gied behandeld. Morgen gaat de boven kant erop en begint het echt ergens op te lijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma aug 19, 2019 10:47 am
door Bertje
Prachtig, zeer voortvarend bezig!
Hoe heb je ervoor gezorgd dat de torsiestaven in de juiste stand zitten?

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma aug 19, 2019 4:58 pm
door werner&jose
Een fotootje vooraf doet wonderen bertje. Ik heb er een heleboel gemaakt tijdens de demontage. Maar toch is het af en toe opletten en dingen goed labelen .
Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma aug 19, 2019 5:02 pm
door werner&jose
En de bovenzijde past ook nog steeds
Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: ma aug 19, 2019 5:03 pm
door werner&jose
Afbeelding

Afbeelding

Re: R4 F6 opknappertje voor daily use

Geplaatst: di aug 20, 2019 11:06 am
door Bertje
werner&jose schreef: ma aug 19, 2019 4:58 pm Een fotootje vooraf doet wonderen bertje. Ik heb er een heleboel gemaakt tijdens de demontage. Maar toch is het af en toe opletten en dingen goed labelen .
Ik weet t, Werner. Ik heb meerdere viertjes gerestaureerd, 2x eentje waarvan de voorste torsiestaven helaas los getrokken waren. Het is niet triviaal ze dan weer naar tevredenheid afgesteld te krijgen, door het verschillende aantal spiebanen vooraan en achteraan zijn er zeer veel standen mogelijk.