Pagina 3 van 4

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 12:39 pm
door 84-ML-48
De verdelerkap en rotor werken goed, getest.
Klepspeling gecheckt, staat ook goed.
Compressi ga ik vanmiddag meten.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 3:28 pm
door 84-ML-48
Compressie is nul, de cilinder zie ik niets aan. Laat denk ik de kop checken bij een motorenrevisiebedrijf

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 11:53 pm
door Bertje
Totaal geen compressie en klepspeling goed? Klinkt vreemd. Kan dan ook aan zuigerveren liggen ipv aan kop. Zat bougie en/of drukmeter wel goed vast? En meet je wel nog iets van compressie als je eerst wat wd40 op de zuiger spuit? Dit verbetert de afdichting.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: vr okt 12, 2018 9:38 am
door 84-ML-48
Bougie en meter zaten goed gemonteerd.
Ik vrees de koppakking lek naar een oliekanaal. Het viel me al op dat er veel oliedamp kwam uit de carterontluchting, ook damp langs de kleppendekselpakking en olievuldop en de brandstofpomp.
De kop wordt getest, als de kleppen goed zijn kan het niet meer anders dan de koppakking lek naar een oliekanaal.
En met kopbouten lossen merkte ik dat bij die achterste cilinder één bout niet goed vast zat.
Wordt vervolgd

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za okt 13, 2018 10:49 am
door 84-ML-48
Zojuist de nieuwe koppakking binnengekregen. Domme maar wel belangrijke vraag...
Wat is de boven/onderkant?
Op één kant staat -glaser- met een nummer..

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za okt 13, 2018 4:27 pm
door R4F6GTX Automaat
moet er op staan... (top)

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za okt 13, 2018 6:42 pm
door 84-ML-48
Staat er niet op..

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: wo okt 17, 2018 4:42 pm
door 84-ML-48
Dikke tegenvaller, vandaag de cilinderkop er weer op gemonteerd, hetzelfde probleem.
Nu koppakking nieuw is, kleppen getest, ontsteking etc is foutloos, vrees is dat het onderblok toch niet goed is.
Wie heeft er een goede 845cc motor staan?
Ik overweeg om mijn reserve 1108cc erin te hangen, maar dat stuit me tegen de borst. En dan past dynamo weer niet, radiateur steun moet ik gaten voor boren etc. Wil de 1108 wel ruilen ofzo tegen een 845....
Wie helpt me uit de brand

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za nov 03, 2018 8:48 pm
door 84-ML-48
De 1108 blijft nog staan tot er wat aangeboden wordt met een defect blok...
Want vandaag een keuring droog uitziend en goed lopend bij gehaald.
Van een Renault grasmaaier.
Enkel het vliegwiel is anders. Die moet dus over...

Gelukkig is alles gangbaar. Ik geloof dat ik het inmiddels geblinddoekt kan. Motor wissel voor de tweede maal (uhh)

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo nov 04, 2018 11:55 am
door 84-ML-48
Het lijkt wel een gelukje. Met nieuwe bobine startmotor en waterpomp. Enkel in plaats van een koppeling is er een vaste schijf op het vliegwiel gemonteerd. Die gaat er af. Dan zou het goed moeten zijn.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo nov 04, 2018 12:31 pm
door Hanz
Hulde voor het weerstand bieden aan de verleiding van extra vermogen!

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo nov 04, 2018 12:33 pm
door 84-ML-48
Liever ronde knippers dan een 1108 (oioi)

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo nov 04, 2018 2:49 pm
door R4F6GTX Automaat
als je rijdt zie je die ronde knippers niet maar merkt wel verschil in rijden...

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo nov 04, 2018 2:55 pm
door 84-ML-48
Idd, het machtige gebrul van een billancourt blok :wink:

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do nov 15, 2018 4:29 pm
door 84-ML-48
En vandaag is het kenteken ontwaakt. Geluk met de keurmeester, gelijk een apk rapport.
Dus eindelijk mag project naar status rijdend voertuig 😁