Pagina 2 van 4

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: vr jul 13, 2018 8:39 am
door Hanz
Als verdediging van mijn standpunt wil ik wel aanvoeren dat jij je beroept op officieuze documentatie ;-) Hieronder dan weer de officiële Nederlandse Safari-brochure van 1976 en de Duitse van 1978, met vrije bumper. Maar blijkbaar werd er in die jaren in de praktijk wat afgesjoemeld. Ik weet uit betrouwbare bron dan men in die jaren GTL-en, met al hun verschrikkelijke plastic, mooi vond, en soms zelfs L-etjes en TL-en met tonklatten uitrustte. Ik denk dat er ook bij waren die de GTL-montage van de kentekenplaat zodanig op prijs stelden dat ze die overzetten.
Afbeelding Afbeelding
Hoe het ook zij, laten we ons vooral blijven richten op hoofdzaken, zijnde buitenscharnieren, metalen kleppen en ronde knippers, wielen met nette doppen, chromen bumpers, motoren wier inhoud de liter niet overschrijdt en uitlaten die zoals het hoort vòòr het linker achterwiel uitkomen, en ons niet verliezen in bijzaken.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: vr jul 13, 2018 9:01 am
door 84-ML-48
Wielen met nette doppen, ai, ik heb verkreukelde van een R16...

En jouw documentatie laat ook chromen wisserbladen zien. Id is dat ergens te krijgen?

Ik zit op derfranzose te snuffelen, maar kom er niet echt uit welke sierlijstklemmen ik nodig heb voor de portieren en de smalle juiste (dankzij bertje) dorpellijsten. Help?

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: vr jul 13, 2018 9:40 am
door Hanz
Een R16 heeft wel andere doppen ja. Misschien dat ik nog wel een paar R4-doppen heb liggen, zou ik even in de schuur moeten zoeken. Ruitenwissers moeten ook nog wel te vinden zijn. Magazijn?

Ik kan vanavond wel een foto maken van de sierlijstklemmen van de portieren en dorpels. Zie daarvoor trouwens ook http://allez-y.info/dating.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: vr jul 13, 2018 9:45 am
door loeka-nl
Ik vindt elke 4 leuk ! Maak hem vooral zo als jij het leuk vindt
Chromen ruitenwissers zijn gewoon nog te krijgen (niet meer in het magazijn ) Zelf heb ik ze ooit bij r quarte gekocht

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za jul 14, 2018 3:03 am
door 84-ML-48
Wat zijn dit voor stoelen? Ik vermoed van het een oude F4 of F6.
Beter passend dan wat er nu in zit....
Kan iemand zien aan de rails of het wel een linker en rechter is? Of zijn het twee van die opklappers?
Afbeelding

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo jul 15, 2018 12:45 pm
door 84-ML-48
Afbeelding

Lastig kleppen stellen na 30 jaar...
Het oude blok een beetje kaal gepeuterd.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo jul 15, 2018 3:02 pm
door Hanz
84-ML-48 schreef: za jul 14, 2018 3:03 am Wat zijn dit voor stoelen? Ik vermoed van het een oude F4 of F6.
Beter passend dan wat er nu in zit....
Kan iemand zien aan de rails of het wel een linker en rechter is? Of zijn het twee van die opklappers?
Afbeelding
Zo te zien inderdaad stoelen uit een Fourgonnetje. Je ziet toch snel genoeg of het opklappers zijn?

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: ma jul 16, 2018 9:32 am
door Bertje
Aan de voetjes te zien opklappers inderdaad, met scharnierpunten vooraan. Als ik het goed zie zitten er geen rails onder iig.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: za jul 28, 2018 7:54 pm
door 84-ML-48
Afgelopen week de motor gemonteerd en nog wat zaken. Nu nog de gaskachel aanpassen van oud naar nieuw type.

Afbeelding

En wat wordt het mooi

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: zo jul 29, 2018 7:30 pm
door Bertje
Wordt een tof karretje! Niet té netjes, daar houd ik wel van!

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: di jul 31, 2018 10:06 pm
door Rik H.
Erg mooi! Veel plezier met de laatste klussen.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: wo aug 08, 2018 2:47 pm
door 84-ML-48
Ik ben op weg met de remmen. Een nieuw begin vanaf de hoofdremcilinder. Alles nieuw.
Ik loop vast op de onmogelijke montage van de wielremcilinders voor. Zie de rubriek sleutelen, remmen. HELP!!!

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 10:35 am
door 84-ML-48
Nou het vordert gestaag. Het remt en rijdt. Dus da's heel mooi.

Alleen ik loop tegen het volgende aan. De motor loopt op 3 cilinders. De achterste bij het schurbord doet niet mee.
De motor is al goed lopend bij het project meegekomen.....
Carburateur gereinigd en verse benzine.
Kleppen gesteld.
De verdelerkap was op, nieuwe rotor+ kap +punten+condensator+bougies gedaan.

Met wisselen van bougies en kabels blijft dezelfde cilinder het niet doen.

Wie heeft een idee, of is het toch einde oefening van dit 845cc motortje. Het is een B1B uit 1984

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 11:03 am
door jandoe1000
Wat voor verdelerkap gebruikte je? Een originele of een herfabricatie. Ik heb zo'n laatste wel eens toegepast. Gloednieuw, maar toch bleek dat de rotor niet alle contacten raakte en dus geen vonk. Kon zo de vuilnisbak in. Voor de rotor zou hetzelfde kunnen gelden.

Re: Project 4TL 1976

Geplaatst: do okt 11, 2018 12:23 pm
door Bertje
Heeft de betreffende cilinder wel compressie? Mogelijk sluit 1 van de kleppen niet goed, of moest de klep even inlopen (ivm wat aanslag op de klepzitting), zodat de klepspeling alweer verlopen is.