Opvullen deuren

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOVE
Berichten: 93
Lid geworden op: wo nov 16, 2016 2:33 pm
Locatie: Oostende

Opvullen deuren

Bericht: # 165532Bericht JOVE »

Ik heb de binnenbekleding van de portieren eraf gehaald en gemerkt dat er plastiekfolie in de deuren zit.
Zijn er andere betere methoden om die ruimte op te vullen om blutsen tegen te gaan (steviger maken) en geluiddemping te verbeteren?
Renault 4 - Rodeo 5 -Solex 2200-3800-5000
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165534Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb ze wel eens gezien met de binnenkant vol gepurd, maar pur trekt vocht aan dus voor je het weet is je deur aan de binnenkant weggerot.... waarom wil je het "verbeteren" ? Koop dan een 'echte' auto...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165536Bericht Bertje »

JOVE schreef:Zijn er andere betere methoden om die ruimte op te vullen om blutsen tegen te gaan (steviger maken) en geluiddemping te verbeteren?
Helpt dat echt tegen deuken? Als de deur niet meegeeft heb je weer meer kans op krassen in je lak.

Lees dit trouwens eens als je geïnteresseerd bent in geluidsisolatie: http://www.renault4.co.uk/gordini-soundproofing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het meeste win je bij het schutbord en de vloer. Schutbord scheelt in mijn ervaring aanzienlijk (vloer doe ik liever niet ivm groter risico op vasthouden van vocht)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165542Bericht JelleP »

R4F6GTX Automaat schreef:waarom wil je het "verbeteren" ? Koop dan een 'echte' auto...
Vind ik een beetje flauw geredeneerd, sorry. De R4 leent zich juist goed om zich zo eenvoudig mogelijk te laten 'upgraden' voor wat meer gebruiksgemak. Jij vroeg toch laatst ook naar zo'n zuigertje om de deur open te laten staan? Met een 'echte auto' heb je die ook niet nodig. :wink:
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165543Bericht Mark4GTL »

dom lomp en onbenullig gezegd (en met een grote knipoog)...

Dikker staal = minder snel deuken.

Minder herrie wil wel met muzikantenschuim :wink:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165546Bericht R4F6GTX Automaat »

JelleP schreef: Vind ik een beetje flauw geredeneerd, sorry. De R4 leent zich juist goed om zich zo eenvoudig mogelijk te laten 'upgraden' voor wat meer gebruiksgemak. Jij vroeg toch laatst ook naar zo'n zuigertje om de deur open te laten staan? Met een 'echte auto' heb je die ook niet nodig. :wink:
Dat zie je verkeerd Jelle, ik bedoel dat een R4 geen upgrade nodig heeft op de dingen die 'm zo eigenwijs maken, dat is een deurvanger niet; sommige postwagens of zoiets hebben standaard (of andere soort) maar voor het dempen van de geluiden lijkt me het wat overbodig...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165547Bericht JelleP »

En toch vond ik het wel een interessante vraag, omdat ik op langere stukken snelweg gewoon een piep in m'n oren krijg door de enorme bak herrie, het leek wel alsof ik in een Cessna zat. Zo stil als een moderne auto krijg je het echt niet en ja, die herrie is ook een deel van de lol maar als het geluidsniveau met een aantal dB's omlaag kan met zoiets simpels als het opvullen van de deurtjes (muzikantenschuim hoor ik?) dan luister ik mee zolang mijn oren dat nog kunnen :D
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 208
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 10:54 pm
Locatie: Waalre

Re: Opvullen deuren

Bericht: # 165550Bericht Jerome »

JelleP schreef: het leek wel alsof ik in een Cessna zat.
Dat lijkt me wel wat, laag vliegend meteen R4 over neerlandse snelwegen.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Plaats reactie