Pagina 6 van 6

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: zo nov 18, 2018 2:43 pm
door hansiduiker
Dag Harry, bedankt. Heb email adres via PM gestuurd.

Algemene vraag : Ik moet steeds wat benzine in de carburateur gooien om hem te starten als ik hem 1 dag niet heb laten lopen. het lijkt of de benzine uit de vlotterkamer verdwijnt of zo.
Heb ik ergens een lek of zo in de carburateur ?

Komende week APK, duimen jullie voor me ?

Groet
Hans

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 19, 2018 8:41 am
door JelleP
Blijft de carburateur droog onder z'n buikje?

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 19, 2018 10:21 am
door Bertje
Kan meerdere oorzaken hebben. De carburateur heeft een ontluchting waarlangs hij kan leegdampen, verder kan de brandstof terug lopen de slang in. Wat is de staat van de brandstofslang en sluit die goed aan op zowel brandstofpomp en carburateur? Staat vd vlotternaald en (deksel)pakkingen in de carburateur? Loopt de slang ook ruim genoeg om het blok heen, zodat deze niet te heet wordt?

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 19, 2018 4:11 pm
door hansiduiker
Bedankt voor de reacties.
Ik heb voor alle zekerheid een revisie set voor deze Zenith 28 IF carburateur besteld zodat dat gedeelte in ieder geval goed is. Wat betreft slangen lijkt het allemaal in orde, ik zie ook geen brandstof aan de onderzijde.

Zag ook dat de rubberhoes van de onderste fusee voor kapot was dus ook meteen een nieuew fusee besteld waardoor deze week APK dus waarschijnlijk niet door zal gaan.

PS, bakkersknecht zit er op, bedankt Harry voor de beschrijving.
Groet

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: di nov 27, 2018 1:40 pm
door hansiduiker
Goedgekeurd )))) In een keer, geen opmerkingen.
Carburateur loopt niet meer leeg, hij start meteen maar loopt niet lekker. Als ik op snelheid rijd, dan ploft hij steeds en het lijkt wel of ie dan af en toe een slag overslaat. Kan dit ontstekings tijdstip zijn (123 ontsteking) of carburateur afstelling ? Hopelijk niks ernstigs.
Ik zoek dus iemand die hem eens goed kan nakijken en afstellen.

Ook heb ik (zelf) een klein deukje in het voorspatbord, ik denk dat dit wel zonder spuiten is te repareren. Weet iemand een goed (niet te duur) adres in de buurt van Uden (Brabant) ?

Groet
Hans

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: di nov 27, 2018 9:35 pm
door R4F6GTX Automaat
voor dat deukje, neem es contact op met Mari van Uden in Veghel (Wovu) die kan dat of weet wel meer...

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 18, 2019 12:30 pm
door hansiduiker
Hallo, lang geleden maar mijn 4tje ziet er super uit en rijdt lekker.

Ik wil nu veel boutjes, moeren, en wat klein spul laten passiveren maar kan op internet veel vinden maar zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft iemand een goed adres (liefst zuiden van het land) waar ik een zak met los spul kan laten (liefst geel) passiveren ?

Ik had dit al eens eerder gevraagd maar ik begrijp dat er zaken zijn veranderd dus wellicht is er nu een ander adres.
Wellicht in Belgie ?

Groet
Hans

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 18, 2019 2:49 pm
door harbourseal
In Oosterhout zit Galvin
Daar Breng je een 15 ltr emmer vol met boutjes en spullen naartoe. Ik betaalde toen €35,- voor de gevulde emmer. Wel zelf ontroesten en de verf eraf halen.
https://www.galvin.nl/

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 18, 2019 5:14 pm
door JoReno
Verzinkerij Meerveldhoven doet het niet meer ? (zie eerder bericht)

Groet, JoReno

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: vr nov 22, 2019 10:35 pm
door hansiduiker
Bedankt voor jullie reacties.

Galvin was me wat ver weg en ze hadden bijna 2 weken nodig. Uiteindelijk bij Dameco Platening op de Run in Velthoven geweest waar ze nog steeds geel passiveren. (ander process) Binnen 3 dagen klaar, 20 euro voor 3 kg, netjes werk.
Groet